Krav til faskine
Fra : Tom

Dato : 26-03-07 19:28

Jeg er ved at skulle grave ud til en faskine.
Dybde og afstand fra skel og hus er der styr på.

Men i manualen tl Wavin faskinerne står der at man skal ansøge kommunen før
man nedgraver en Wavin faskine.

Hvorfor skal man det?
Og gælder det også hvis jeg laver den af mælkekasser?
Er en af mælkekasser lovlig?

Fra : urlex

Dato : 26-03-07 19:56

On 26 Mar., 21:28, "Tom" <n...@spam.please> wrote:
> [...]
> man nedgraver en Wavin faskine.
>
> Hvorfor skal man det?
> Og gælder det også hvis jeg laver den af mælkekasser?

Du skal ansøge Teknisk Forvaltning dette kan også ske ved at møde op i
Borgerservice i din kommune.
vh urlex

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-03-07 20:19

Ja, der er ingen krav til indhold - men mejeriet kunne have en mening om
brug af deres kasser. Du kunne også bruges ral. Du skal blot være opmærksom
på om den kan bære, hvis der f.eks. senere laves en vej eller
parkeringsplads over din faskine.

>Du skal ansøge Teknisk Forvaltning dette kan også ske ved at møde op i
>Borgerservice i din kommune.

Kun hvis den er ny. En erstatning skal der ikke søges om.

Mvh Maria

Fra : Tom

Dato : 26-03-07 21:30

> Kun hvis den er ny. En erstatning skal der ikke søges om.

Så alle faskiner (uanset om det er Wavin eller ølkasser eller sten) skal man
ansøge om?

Hvad lægger de vægt på i ansøgningen?

Fra : Stig Johansen

Dato : 27-03-07 06:59

Tom wrote:

> Så alle faskiner (uanset om det er Wavin eller ølkasser eller sten) skal
> man ansøge om?
>
> Hvad lægger de vægt på i ansøgningen?

For meget lang tid siden lavede min svigerfar en faskine.
Den skulle synes, og jeg mener begrundelsen var volumen i forhold til
tagareal. Jeg vil tro den skullesynes for at man ikke skulle 'snyde'.

Stig Johansen

Fra : reno

Dato : 27-03-07 07:13

Jeg har lavet 2 i tidens løb, og de skulle ikke synes, jeg skulle bare lave
dem efter foreskrifterne, som jeg fik på teknisk forvaltning.

Mvh. reno