/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Returnering
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 24-03-07 10:51

Jeg købte TV i Tyskland. Det viser sig at være defekt.

Fod + højttalere til TV´et er modtaget i separate pakker og også betalt som
sådanne. De passer selvfølgelig kun på førnævnte tv. Forretningen er med på
at de skal betale returneringen fordi apparatet er defekt.

Skal jeg selv betale for fod + højttalere - idet jeg ønsker at få mine penge
tilbage for hele sendingen?

--
Per, Esbjerg



 
 
Christian Madsen (24-03-2007)
Kommentar
Fra : Christian Madsen


Dato : 24-03-07 12:30

Per Henneberg Kristensen forklarede den 24-03-2007:
> Jeg købte TV i Tyskland. Det viser sig at være defekt.
>
> Fod + højttalere til TV´et er modtaget i separate pakker og også betalt som
> sådanne. De passer selvfølgelig kun på førnævnte tv. Forretningen er med på
> at de skal betale returneringen fordi apparatet er defekt.
>
> Skal jeg selv betale for fod + højttalere - idet jeg ønsker at få mine penge
> tilbage for hele sendingen?

Nej. Sådan som du fremstiller sagen, er det hele købt samlet, og du
hæver self. det samlede køb.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen



David T. Metz (26-03-2007)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 26-03-07 14:34

Christian Madsen skrev:
> Per Henneberg Kristensen forklarede den 24-03-2007:
>> Jeg købte TV i Tyskland. Det viser sig at være defekt.
>>
>> Fod + højttalere til TV´et er modtaget i separate pakker og også
>> betalt som sådanne. De passer selvfølgelig kun på førnævnte tv.
>> Forretningen er med på at de skal betale returneringen fordi apparatet
>> er defekt.
>>
>> Skal jeg selv betale for fod + højttalere - idet jeg ønsker at få mine
>> penge tilbage for hele sendingen?
>
> Nej. Sådan som du fremstiller sagen, er det hele købt samlet, og du
> hæver self. det samlede køb.

Du forudsætter at køber vil ophæve i medfør af sine mangelsbeføjelser?
Er det givet der er grundlag for det, blot fordi forretningen har
accepteret at betale returnering af det defekte? Sælger kan jo vælge
omlevering i stedet (dansk KBL § 78 stk 3).

Så vidt jeg kan se må vi spørge Per H om forretningen har accepteret at
ophæve købet og i den forbindelse betale returporto eller om han blot
har spurgt om returnering, mhp. udbedring af mangel.

David

Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-03-07 17:34

David T. Metz wrote:
> Christian Madsen skrev:

> Så vidt jeg kan se må vi spørge Per H om forretningen har accepteret
> at ophæve købet og i den forbindelse betale returporto eller om han
> blot har spurgt om returnering, mhp. udbedring af mangel.

Forretningen er lige pludselig utrolig svær at få fat på, så svaret må vente
til senere.

--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste