|
| Returnering Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 24-03-07 10:51 |
|
Jeg købte TV i Tyskland. Det viser sig at være defekt.
Fod + højttalere til TV´et er modtaget i separate pakker og også betalt som
sådanne. De passer selvfølgelig kun på førnævnte tv. Forretningen er med på
at de skal betale returneringen fordi apparatet er defekt.
Skal jeg selv betale for fod + højttalere - idet jeg ønsker at få mine penge
tilbage for hele sendingen?
--
Per, Esbjerg
| |
Christian Madsen (24-03-2007)
| Kommentar Fra : Christian Madsen |
Dato : 24-03-07 12:30 |
|
Per Henneberg Kristensen forklarede den 24-03-2007:
> Jeg købte TV i Tyskland. Det viser sig at være defekt.
>
> Fod + højttalere til TV´et er modtaget i separate pakker og også betalt som
> sådanne. De passer selvfølgelig kun på førnævnte tv. Forretningen er med på
> at de skal betale returneringen fordi apparatet er defekt.
>
> Skal jeg selv betale for fod + højttalere - idet jeg ønsker at få mine penge
> tilbage for hele sendingen?
Nej. Sådan som du fremstiller sagen, er det hele købt samlet, og du
hæver self. det samlede køb.
--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen
| |
David T. Metz (26-03-2007)
| Kommentar Fra : David T. Metz |
Dato : 26-03-07 14:34 |
|
Christian Madsen skrev:
> Per Henneberg Kristensen forklarede den 24-03-2007:
>> Jeg købte TV i Tyskland. Det viser sig at være defekt.
>>
>> Fod + højttalere til TV´et er modtaget i separate pakker og også
>> betalt som sådanne. De passer selvfølgelig kun på førnævnte tv.
>> Forretningen er med på at de skal betale returneringen fordi apparatet
>> er defekt.
>>
>> Skal jeg selv betale for fod + højttalere - idet jeg ønsker at få mine
>> penge tilbage for hele sendingen?
>
> Nej. Sådan som du fremstiller sagen, er det hele købt samlet, og du
> hæver self. det samlede køb.
Du forudsætter at køber vil ophæve i medfør af sine mangelsbeføjelser?
Er det givet der er grundlag for det, blot fordi forretningen har
accepteret at betale returnering af det defekte? Sælger kan jo vælge
omlevering i stedet (dansk KBL § 78 stk 3).
Så vidt jeg kan se må vi spørge Per H om forretningen har accepteret at
ophæve købet og i den forbindelse betale returporto eller om han blot
har spurgt om returnering, mhp. udbedring af mangel.
David
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-03-07 17:34 |
|
David T. Metz wrote:
> Christian Madsen skrev:
> Så vidt jeg kan se må vi spørge Per H om forretningen har accepteret
> at ophæve købet og i den forbindelse betale returporto eller om han
> blot har spurgt om returnering, mhp. udbedring af mangel.
Forretningen er lige pludselig utrolig svær at få fat på, så svaret må vente
til senere.
--
Per, Esbjerg
| |
|
|