Psykopatiske ledere
Fra : Normaler Weize

Dato : 19-03-07 22:15

Hvorfor ikke gøre det lovpligtigt, at en leder eller lederaspirant skal
gennemgå og bestå en personlighedstest. Så kan vi måske endelig få udsluset
de mange psykopatiske ledere, som tyrannisere på de danske arbejdspladser!

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-03-07 23:01

Normaler Weize wrote:
> [...]
> de mange psykopatiske ledere, som tyrannisere på de danske arbejdspladser!

Dit spørgsmål er ikke juridisk, men politisk. Spørg i dk.politik

Fra : Poul Nielsen

Dato : 19-03-07 23:46

"Normaler Weize" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
udsluset
> de mange psykopatiske ledere, som tyrannisere på de danske arbejdspladser!

Hvorfor ikke gøre det lovpligtigt, at de alm medarbejdere skal
gennemgå og bestå en personlighedstest. Så kan vi måske endelig få udsluset
de mange svæklinge der beskylder os ledere for at tyrannisere på de danske
arbejdspladser.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-03-07 00:11

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> udsluset
> de mange svæklinge der beskylder os ledere for at tyrannisere på de danske

det sker jo allerede i vidt omfang.

flaskedrenge skal vise straffeattest og kontorassistenter udvælges af
firmaer som Mercuri Urval, der jo altid benytter personlighedstests, men som
da jeg blev ansat via mercuri som sælger glemte at spørge om jeg var i
besiddelse af et kørekort

Peter

Fra : Bjarne

Dato : 20-03-07 00:12

Poul Nielsen skrev:

> [...]
> de mange svæklinge der beskylder os ledere for at tyrannisere på de danske

Så du vil løse et problem ved at udsluse de mennesker der taler højt om
problemet?

Bjarne

Fra :    ab©

Dato : 20-03-07 17:55

> [...]
> udsluset
> de mange svæklinge der beskylder os ledere for at tyrannisere på de danske

Det er vel i det hele taget et spørgsmål, om der ikke (i større eller mindre
grad) under alle omstændigheder er tale om psykopati, når visse personers
lyster går i retning af at ville styre andre menneskers adfærd ?

En udtalelse som ovennævnte tyder gevaldigt i den retning :-/

ab©

Fra : Bjarne

Dato : 20-03-07 18:44

ab© skrev:
> [...]
> grad) under alle omstændigheder er tale om psykopati, når visse personers
> lyster går i retning af at ville styre andre menneskers adfærd ?
Nej, jeg tror ikke på, at det altid er tilfældet.
Det er formentlig rigtigt, at psykopatiske træk er overrepræsenterede
blandt ledere, men jeg har også mødt ledere, som virker alt andet end
psykopatiske.

Men forudsætningen for at man kan beskytte andre imod de psykopatiske
ledertyper er jo, at man for det første har styr på begrebet psykopati,
og for det andet politisk beslutter nogle hensigtsmæssige regler, som i
sidste ende næppe vil være helt nemme at håndhæve.

I nogle situationer kan man næppe undvære disse typer - f.eks. inden for
et militær som det danske.

> En udtalelse som ovennævnte tyder gevaldigt i den retning :-/

Muligvis. Den tyder måske snarere på en fascistoid tankegang, som skal
legitimere, at mennesker med magt udøver denne hensynsløst over for andre.

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 02:53

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> wrote in message

> [...]
>
> Muligvis. Den tyder måske snarere på en fascistoid tankegang, som
> skal legitimere, at mennesker med magt udøver denne hensynsløst over

PSykopati er et bodegaskældsord for hensynsløshed.
Ledere der ikke evner at prioritere HENSYNET TIL FIRMAET højere end
til kollegaen, holder ofte kun kort pga fallit.

Fra : Bjarne

Dato : 21-03-07 06:54

Bo Warming skrev:

> PSykopati er et bodegaskældsord for hensynsløshed.

Hvis du vil tale bodegasprog, så gør det venligst andre steder end her.
Udtrykket 'psykopati' er rimeligt veldefineret.

> Ledere der ikke evner at prioritere HENSYNET TIL FIRMAET højere end til
> kollegaen, holder ofte kun kort pga fallit.

Er det din private bodegafilosofi eller har du noget videnskabeligt
grundlag for påstanden?

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 07:12

> Hvis du vil tale bodegasprog, så gør det venligst andre steder end
> her.
> Udtrykket 'psykopati' er rimeligt veldefineret.

Det er ikke mig der har startet tråd om psykopatiske ledere i
jura-gruppen.
Forklar hvordan psykopati er - ELLER VAR - defineret af lægerne. Læger
har totalt forladt ordet (og ordet neurose - begge var ubrugelige
våseord - ren bodega).

> Er det din private bodegafilosofi eller har du noget videnskabeligt
> grundlag for påstanden?

Nogle berlinere vil slå isbjørneungen i Zoo ihjel, fordi den forkæles
til liv uden sine racefæller, og det er "unaturligt"

Et USA Universitet vil dræbe malaria-myg ved at udsætte en ny art
konkurerende kunstig myg - der bliver nok også en smertefuld
holocaust,
når/hvis de klassiske stikmyg uddør og når de sidenhen fortrænges af
en naturlig art, som i det lange løb er bedre på hjemmebane i naturen.

Tintin rejste i tog med en gammeljomfru MED HANG TIL YNK, der ud af
vinduet, så en ræv jage et sødt bambi-hjortekid og hun trak i
nødbremsen for at få togpersonalet til at skride ind og
overenskomstforhandle mellem rovdyr og planteædere.

Dræb ynk-fanatikerne, hvis du vil;-(

Så kan de lære det. Men psykopatiske hårdhjertede chefer er
uudryddelige - ofte gavnlige.

Times Magazine 24 okt 2006 havde på forsiden en liter vand , en
håndfuld sukker og en teskefuld salt.
Det er hvad der skal til at frelse ulandsbabyer fra dehydrering pga
diarre, og den billige kur har været kendt i mange årtier, men ingen
ulandsregering vil oplyse de fattige om den, for så bliver der for
mange fattige.
Vore vacciner og rent drikkevand forsyninger har fået Afrika til at
overgå al tysk kz mht smerter og disharmoni, og Kinas etbarnspolitik
var genial , gavnlig Mao-psykopati. Japanerne bruger kondom, og
importerer ikke muslimer når befolkningstallet daler. Er de
psykopater - og lever derfor længe og uden voldskriminalitet og
tyverier?

Eller er jeg autist uden empati når jeg stiller spørgsmål ved
godhedsindustri?

Fra : Bjarne

Dato : 21-03-07 07:29

Bo Warming skrev:

> [...]
> Forklar hvordan psykopati er - ELLER VAR - defineret af lægerne. Læger
> har totalt forladt ordet (og ordet neurose - begge var ubrugelige

Her er et forsøg på at forklare det på svenskt så selv en bodega-dansker
kan forstå det:
http://www.psykopat.se/

Og lidt om emnet her http://www.affarsvarlden.se/art/114825

Men den bedste forklaring er nok denne
http://www.psykiatrifonden.dk/default.asp?spid=1689&forumid=1

> Eller er jeg autist uden empati når jeg stiller spørgsmål ved
> godhedsindustri?

Det er meget svært at vurdere, om du blot har en sygelig trang til at
gøre dig bemærket eller du ligefrem har psykopatiske træk, men du har
næppe vist tegn på, at du er autist.

Har du fået opmærksomhed nok nu?

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 07:39

> [...]
> at gøre dig bemærket eller du ligefrem har psykopatiske træk, men du
> har næppe vist tegn på, at du er autist.

Autister er netop IKKE opmærksomhedssøgende

Din hetz mod psykopatiske ledere er

Her til morgen oplyser TV2-nyhederne at DAnskeBAnk direktøren er både
den mest værdsatte og den mest afskyede danske erhvervsleder.

Kan du i egne ord forklare at sådan en oplyst enevældig monark er
"psykopat" - livet er for kort til debat om links, som folk ikke evner
at bruge i egne formuleringer, og som folk derfor næppe har forstået
men blot blærer sig med og TROR giver dem ret.

Fra : Bjarne

Dato : 21-03-07 08:42

Bo Warming skrev:

> Autister er netop IKKE opmærksomhedssøgende

Det er faktisk kun dig selv der gør opmærksom på, at du vil kaldes
autist
Så kan man undres hvorfor.

> Din hetz mod psykopatiske ledere er
indbildning hos dig

> [...]
> at bruge i egne formuleringer, og som folk derfor næppe har forstået men
> blot blærer sig med og TROR giver dem ret.

Nej, jeg kan ikke forklare, at Danske Banks direktør er psykopat - men
jeg har på den anden side heller aldrig påstået det, så jeg kan ikke se
jeg skylder dig en sådan forklaring?

Men nu er der vist kogt suppe nok på den sten her.

I det indlæg, som du netop svarede på, kan du finde nogle udmærkede
henvisninger om psykopati. Hvad med at læse dem?

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 09:12

> Det er faktisk kun dig selv der gør opmærksom på, at du vil kaldes
> autist

LÆS. please
Jeg SPØRGER

> indbildning hos dig

> Nej, jeg kan ikke forklare, at Danske Banks direktør er psykopat -
> men jeg har på den anden side heller aldrig påstået det, så jeg kan
> ikke se jeg skylder dig en sådan forklaring?

Du er altså så fri for forståelse af det af læger forladte
psykopatibegreb at du ´kan ikke i EGNE ORD forklare din lortede
psykiatriske DØMMESYGE

Der er iøvrigt aldrig noget galt ved at være debatskabende som du
kalder "opmærksomhedssøgende"
Ingen tvinger dig til at læse endsige svare.

Som sagt , livet er for kort til snobbelinks som afsenderen viser han
ikke selv har forstået

Fra : Bjarne

Dato : 21-03-07 09:42

Bo Warming skrev:

> LÆS. please
> Jeg SPØRGER
Prøv evt. dk.videnskab.psykologi
.... eller henvend dig til egen praktiserende læge, som kan hjælpe dig
videre i systemet.

> Du er altså så fri for forståelse af det af læger forladte
> psykopatibegreb at du ´kan ikke i EGNE ORD forklare din lortede
> psykiatriske DØMMESYGE

Du er helt galt på den.
Man kan godt forholde sig videnskabeligt til psykopater uden at være
fordømmende. Fordømmelse = fordummelse, i hvertfald, når man seriøst vil
forstå en problemstilling.
Psykopati er et meget interessant fænomen.

> [...]
> Ingen tvinger dig til at læse endsige svare.
>
> Som sagt , livet er for kort til snobbelinks som afsenderen viser han

Det ser faktisk ud som om jeg kom til at ramme et par ømme punkter.
Men hvis du hader dig selv, kan du næppe få det godt med andre.
Begynd der. Med din manglende selvrespekt.

Bjarne

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 03:01

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message

> [...]
> menneskers adfærd ?
>
> En udtalelse som ovennævnte tyder gevaldigt i den retning :-/

Hvis ikke firmaet har flextid, er det vigtigt at mødetidspunkt
overholdes.
Det kræver en leder der "styrer andre menneskers adfærd", så ikke
kunder går forgæves og produktivitet falder

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-07 02:58

"Poul Nielsen" <mega@lan.com> wrote in message

> "Normaler Weize" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse
> udsluset
>
> Hvorfor ikke gøre det lovpligtigt, at de alm medarbejdere skal
> gennemgå og bestå en personlighedstest.

Psykologers test er sjældent gode - bl.a. fordi juraen ikke tillader
at grave i privatlivets fred
Psykopatens ofte gavnlige prioritering af hensyn er en svær afvejning
og kan næppe afsløres via test - kun ved ansøgningsinterview hvor
bestyrelsens representant har god intuition og musikalitet - og
helhedssyn.

Mon ikke der er §er, der hindrer visse spørgsmål eller giver ansøgeren
ret til at lyve?