Bibeholde ejerskab af telefonnummer...
Fra : Henrik Nielsen

Dato : 19-03-07 17:27

Hej

Mit job har tilbudt mig "fri mobiltelefon". Jeg må selv bestemme om jeg vil
have et nyt nummer, eller om jeg vil have mit nuværende overflyttet.
Da jeg har et lidt specielt nummer som ligger tæt på mit fastnetnr. vil jeg
gerne sikre mig at den dag jeg ikke længere er ansat, så kan jeg få mit
nummer tilbage.... Hvad gør jer?
Jeg regner selvfølgelig ikke med at det er noget problem. Min chef har fuld
forståelse. Men man kan jo ikke vide om man pludselig får ny chef eller der
sker andre ting....

Nogen gode råd? Eller skal jeg beholde mit gamle nummer og så have 2
mobiltelefoner... Det ville jeg jo helst undgå.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Sæt i gang

Dato : 19-03-07 17:37

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen gode råd? Eller skal jeg beholde mit gamle nummer og så have 2
> mobiltelefoner... Det ville jeg jo helst undgå.

Du kan da bare have 2 mobiler - men hvor den ene er sat op med ubetinget
viderestilling til den anden. Så kan den ligge i en skrivebordsskuffe.
Så er du jo sikret den dag du vil køre på eget nummer igen.

Knud

Fra : Henning

Dato : 19-03-07 18:20

On Mon, 19 Mar 2007 17:26:51 +0100, "Henrik Nielsen"
<xng@xpost.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Nogen gode råd? Eller skal jeg beholde mit gamle nummer og så have 2
>mobiltelefoner... Det ville jeg jo helst undgå.

Min erfaring - få dig et nyt nummer! Den dag du ikke længere er ansat,
vil du blive træt af at eventuelle kunder bliver ved at ringe til dig
fordi de har dit nummer! Så er det bedre at have afleveret nummeret
sammen med opsigelsen.

Fra : Holst

Dato : 19-03-07 23:22

Henning wrote:

> [...]
> vil du blive træt af at eventuelle kunder bliver ved at ringe til dig
> fordi de har dit nummer! Så er det bedre at have afleveret nummeret

Tilsvarende kan det være rart i weekenderne at kunne lade
arbejdstelefonen ligge derhjemme, når man tager på weekend.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-03-07 00:03

Holst wrote:

> Tilsvarende kan det være rart i weekenderne at kunne lade
> arbejdstelefonen ligge derhjemme, når man tager på weekend.

tilgengæld er det så besværligt at skulle slæbe rundt på 2 telefoner,
og at fortælle alle at man har fået nyt nummer.

JonB

Fra : Holst

Dato : 20-03-07 07:32

Jon Bendtsen wrote:

> tilgengæld er det så besværligt at skulle slæbe rundt på 2 telefoner,
> og at fortælle alle at man har fået nyt nummer.

Man lader da bare privattelefonen omstille til arbejdstelefonen.

Og i weekenden fjerner man så omstillingen og lader arbejdstelefonen
ligge på bordet derhjemme.

Men ja, man vil have to telefoner.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-03-07 15:17

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Man lader da bare privattelefonen omstille til arbejdstelefonen.
>
> Og i weekenden fjerner man så omstillingen og lader arbejdstelefonen ligge
> på bordet derhjemme.
>
> Men ja, man vil have to telefoner.

Og betale kassen for den løsning, det er jo dig selv der betaler for al den
private omstilling (forudsat at nogen vil ringe til dig)

Men for at holde sig til spørgsmålet så lav et dokument som virksomheden
underskriver på at du har ret til at medflytte nummeret hvis du fratræder
virksomheden, så burde den ged være..

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 21-03-07 19:47

Ok. Jeg prøver, så må tiden vise hvad der sker....