[OT] Jobs som BA. Jur.
Fra : Morten Jensen

Dato : 19-03-07 07:59

Hej

Kan man få nogle jobs, hvis man har en bachelor i jura, men ikke
kandidaten?

Fra : Sæt i gang

Dato : 19-03-07 08:35

"Morten Jensen" <mj89@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>

> Kan man få nogle jobs, hvis man har en bachelor i jura, men ikke
> kandidaten?

Ellers er der vel ingen mening i at give en bachelor. Søg dog nogen jobs -
det er vel metoden til at finde ud af om der er et marked for en sådan
halvstuderet røver.

Knud

Fra : Morten Jensen

Dato : 19-03-07 09:24

"Sæt i gang" <xxyyzz@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers er der vel ingen mening i at give en bachelor. Søg dog nogen jobs -
> det er vel metoden til at finde ud af om der er et marked for en sådan
> halvstuderet røver.

Den betegnelse passer meget godt.

Jeg har dog ikke BA endnu.

Fra : Jesper Brock

Dato : 19-03-07 09:46

Sæt i gang skrev:
> Ellers er der vel ingen mening i at give en bachelor. Søg dog nogen jobs -
> det er vel metoden til at finde ud af om der er et marked for en sådan
> halvstuderet røver.

og bla bla bla...

Som altid må rådet være at se bort fra Knud Thomsens tilfældige
gætterier og så konsultere nogen, der rent faktisk ved noget om emnet.

Da vi startede på jura BA, fik vi den første dag at vide, at medmindre
vi havde tænkt os at tage alle 5 år, så kunne vi lige så godt droppe ud
med det samme.

Jura Bachelor er *ikke* efterspurgt på det danske arbejdsmarked - så det
eneste rigtige råd er at tage alle 5 år.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Sæt i gang

Dato : 19-03-07 11:45

Som altid anser du det som din væsentligste opgave her i samfundet at afvise
alt hvad jeg måtte sige eller mene.
Hvor kompetent er du egentlig til det?

Knud

Fra : Bjarne

Dato : 19-03-07 11:54

Sæt i gang skrev:
> Som altid anser du det som din væsentligste opgave her i samfundet at afvise
> alt hvad jeg måtte sige eller mene.
> Hvor kompetent er du egentlig til det?

Der kræves ikke de helt store kvalifikationer for at afdække, at dit
seneste indlæg ikke var særligt kompetent.

Derfor burde du måske være lidt mere forsigtig eller overveje en gang
mere inden du udtaler dig som du gør.

Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-03-07 18:21

Bjarne skrev:

> Der kræves ikke de helt store kvalifikationer for at afdække, at dit
> seneste indlæg ikke var særligt kompetent.

Knud Thomsen bør ignoreres. Han er uden for pædagogisk
rækkevidde.

--
Bertel

Fra : Sæt i gang

Dato : 19-03-07 18:25

> Knud Thomsen bør ignoreres. Han er uden for pædagogisk
> rækkevidde.

Hvad er du?

Knud

Fra : Jesper Brock

Dato : 19-03-07 12:31

Sæt i gang skrev:
> Som altid anser du det som din væsentligste opgave her i samfundet at afvise
> alt hvad jeg måtte sige eller mene.
> Hvor kompetent er du egentlig til det?
>
> Knud

tre hurtige argumenter fra hoften

1) jeg har en vis juridisk kompetence fra mine tidligere jobs plus den
jeg lige nu erhverver på universitetet. Det gør mig kompetent til at
deltage i gruppens debatter

2) Jeg henholder mig til fundatsen, som jeg godt er klar over, at du
ikke evner at sætte dig ind i, endsige overholde. Der står ellers
tydeligt nok, at personlige gætterier ikke er ønsket.

3) Dine indlæg (postet under divergerende brugernavne, så du kan undgå
de mange killfiltre, der ellers kunne spare mange af os for at læse dem)
består af rene gætterier uden underbygget juridisk viden, så de er
faktisk *både* ubrugelige for dem der spørger *og* uønskede i gruppen.
Da du åbenbart glemmer dette cirka 2 minutter efter at du har fået det
at vide, må vi jo minde dig om det hver gang...

Fra : Sæt i gang

Dato : 19-03-07 13:12

Jeg må jo så konstatere at jeg har mere juridisk viden end du kan diske op
med. Jeg har faktisk en universitetseksamen bestående af jura, politologi,
økonomi og matematik.
Så klap lige hesten inden du som halvstuderet røver dømmer nogen.

Fra : Jesper Brock

Dato : 19-03-07 13:28

Sæt i gang skrev:
> [...]
> økonomi og matematik.
> Så klap lige hesten inden du som halvstuderet røver dømmer nogen.

Nu er jeg jo nok ikke den eneste, der så undrer mig over, hvorfor du
aldrig demonstrerer den viden, du burde have opnået i forbindelse med
den eksamen...?

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-03-07 13:38

Jesper Brock skrev den 19-03-2007 13:27:

> Nu er jeg jo nok ikke den eneste, der så undrer mig over, hvorfor du
> aldrig demonstrerer den viden, du burde have opnået i forbindelse med
> den eksamen...?

Vi er i hvert fald to.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bjarne

Dato : 19-03-07 13:38

Sæt i gang skrev:
> [...]
> økonomi og matematik.
> Så klap lige hesten inden du som halvstuderet røver dømmer nogen.

Nu er det bare lige temmeligt irrelevant, om du har virkelig eller
indbildt eksamen i de fag du nævner, så længe dine udtalelser ikke bærer
præg af at du ved hvad du taler om eller har noget at sige.

Tænk to gange og ti så stille.

Bjarne

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-03-07 15:07

"Sæt i gang" <xxyyzz@privat.dk> wrote in message
> [...]
> økonomi og matematik.
> Så klap lige hesten inden du som halvstuderet røver dømmer nogen.

Det må altså være en fantasi - bestod du?

Fra : Sæt i gang

Dato : 19-03-07 17:24

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Sæt i gang" <xxyyzz@privat.dk> wrote in message
>>

> Det må altså være en fantasi - bestod du?

Ja naturligvis - ellers ville jeg jo ikke være cand.oecon.

Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-03-07 09:13

Morten Jensen skrev den 19-03-2007 07:59:
> Hej
>

> Kan man få nogle jobs, hvis man har en bachelor i jura, men ikke
> kandidaten?

Hmmmm, nu har jeg set en del opslag, hvor der kræves juridiske
kompetencer.....så mit svar må være nej.

Jeg vil mene, at din bachelor giver "billet" til at få nogen mere
studierelevante jobs, mens du læser kandidaten.

Fra : Morten Jensen

Dato : 19-03-07 09:24

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmmm, nu har jeg set en del opslag, hvor der kræves juridiske
> kompetencer.....så mit svar må være nej.
>
> Jeg vil mene, at din bachelor giver "billet" til at få nogen mere
> studierelevante jobs, mens du læser kandidaten.

Okay. Tak.

Fra : cphpeter@gmail.com

Dato : 19-03-07 15:28

On Mar 19, 3:07 pm, "Flemming Lynggaard" <flemmi...@gmail.com> wrote:

> Det må altså være en fantasi - bestod du?

Jøsses - at Knud er en irrelevant uvidende pestilens her i juragruppen
er efterhånden almen viden. Dét jeg ikke helt fatter er at I alle
bliver ved med at reagere på hans tilfældige udskejelser og prøver at
argumentere med een hvor alle argumenter preller totalt af.
Disse er faktisk kendemærket på en såkaldt TROLL - og den eneste måde
at dræbe den slags kryb på er at ignorere dem, siden de lever af den
opmærksomhed de skaber ved at afspore alle de tråde de deltager i.

Fra : Jesper Niclasen

Dato : 19-03-07 17:49

Morten Jensen skrev:
> Hej
>

> Kan man få nogle jobs, hvis man har en bachelor i jura, men ikke
> kandidaten?

Jeg har haft job hos Søfartsstyrelsen som stud. jur., hvor der var ansat
éen ba. jur på fuld tid. Så det kan lade sig gøre - men som alle de
andre siger, er det yderst sjældent. Men bare rolig, det er på
kandidaten jura uddannelsen bliver rigtig sjov, så du kan ligeså godt
tage alle 5 år