Overdækket gyllebeholder
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 17-03-07 08:44

Jeg har ledt efter klare regler vedr. overdækning af gyldebeholdere hos
svineproducenter, men jeg kan ikke rigtig finde ud af noget sikkert, andet
end at hvis man bygger en ny, så skal den overdækkes.

Er der nogle her der kender de præcis reglser for ældre beholdere på under
ca. 1000m^3
Hvis dette ikke er det rette forum, hvad det nok ikke er, så hører jeg også
gerne forslag til hvad der er. Hus-have er jo endnu mere forkert og der er
ingen dk.landbrug-gruppe.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 17-03-07 09:54

"Jakob Nielsen" <spam@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis dette ikke er det rette forum, hvad det nok ikke er, så hører jeg
> også gerne forslag til hvad der er. Hus-have er jo endnu mere forkert og

Så vidt jeg er orienteret, så er der kun krav om, at der skal være flydelag
oven på gyllen. Det kan f.eks. bestå af snittet halm eller det kan dannes af
sig selv af bestanddele fra gyllen.
Hilsen Matthias

Fra : Christian Madsen

Dato : 17-03-07 13:20

Jakob Nielsen forklarede den 17-03-2007:
> [...]
> gerne forslag til hvad der er. Hus-have er jo endnu mere forkert og der er

Jeg kender desværre ikke så meget til landbrugsjura, men jeg kender
heldigvis en, som gør, og han plejer meget gerne at ville svare på
spørgsmål.

http://person.au.dk/da/je@jura

Prøv at kontakte ham, han kan sikkert hjælpe.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen