kartofler
Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 13-06-07 13:20

Hej NG

Min mand er igang med et forsøg - han har gravet en kartoffelplante op
fjerne kartoflerne og plantet den igen - men nu er spørgsmålet, kommer der
flere kartofler eller?

Hilsen Birgitte

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-06-07 14:43

"Birgitte Sembach Lauridsen" <mailfjerndette@sembach.dk> skrev i en
meddelelse news:466fe0fe$0$887$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Min mand er igang med et forsøg - han har gravet en kartoffelplante op
> fjerne kartoflerne og plantet den igen - men nu er spørgsmålet, kommer der
> flere kartofler eller?

Det er jo så det vi forventer at du eller din mand fortæller os

Steen.

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 14:55

Birgitte Sembach Lauridsen skrev:
> [...]
>
> Min mand er igang med et forsøg - han har gravet en kartoffelplante op
> fjerne kartoflerne og plantet den igen - men nu er spørgsmålet, kommer der

Spændende eksperiment - jeg holder på at i flere kartofler på
genbrugsplanten.

mvh. Klaus

--
"Open source - åben og fri software til din PC" fra forlaget OnLibri.dk
Download bogen om avanceret tekstbehandling, billedbehandling m.m.

Fra : Preben Andersen

Dato : 13-06-07 16:35

> [...]
>
> Min mand er igang med et forsøg - han har gravet en kartoffelplante op
> fjerne kartoflerne og plantet den igen - men nu er spørgsmålet, kommer

Ja, det gør der, men planten har det ikke let med stor fordampning fra
bladende og jorden, der har været fjernet fra rødderne.
Vand den godt, så skal den nok komme igen, men det tager lidt tid.

mvh/Preben

Fra : Esben I.

Dato : 13-06-07 20:44

Preben Andersen wrote:
> [...]
> bladende og jorden, der har været fjernet fra rødderne.
> Vand den godt, så skal den nok komme igen, men det tager lidt tid.

Eller ha' planten i meget løs jord, dækket med halm/flis, så kan du
fiske kartoflerne efterhånden som de er klar.
mvh
Esben I.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-06-07 02:36

> [...]
>
> Min mand er igang med et forsøg - han har gravet en kartoffelplante op
> fjerne kartoflerne og plantet den igen - men nu er spørgsmålet, kommer der

Kommer nok an på vejr og vind og jordbund og plantens størrelse, månens
faser og... og...
Et tip: I stedet for at grave planten op kan I forsigtigt møve de største
kartoffelknolde ud. Planten gror videre, næsten som om intet var hændt.

hilsen Inger