Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Camera raw 4.1/ Clarity
Fra : Gert Medom

Dato : 12-06-07 08:36

Jeg er nysgerrig efter at vide om den nye fane i Camera raw 4.1
"clarity" kan bruges til noget?

Jeg har læst dokumentationen på Adobes hjemmeside og selv leget lidt med
det.
--
Mvh Gert Medom
http://home1.stofanet.dk/gert.medom/

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-06-07 11:55

"Gert Medom" <Gert.Medom@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> kan bruges til noget?
>
> Jeg har læst dokumentationen på Adobes hjemmeside og selv leget lidt med

Jeg havde indlæg om ACR 4.1 3/6, hvor der er et link
http://photoshopnews.com/2007/05/31/about-camera-raw-41/ til en forklaring
om alle de nye features, incl. clarity. Du skrive jo ikke hvad du er nået
frem til i din legen....? Local contrast enhancement er en god feature, men
kan let overdrives.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Gert Medom

Dato : 12-06-07 17:12

Hans Kruse skrev:
> [...]
> frem til i din legen....? Local contrast enhancement er en god feature, men

Jeg takker for linket, det vil jeg studere nærmere.

Rent umiddelbart er jeg ikke nået frem til ret meget ang. clarity. Jeg
kan se når der skrues op på 100% at det giver en effekt der minder meget
om overdreven USM. Jeg er lidt betænkelig ved både at bruge clarity og
USM ved samme billede.

Fra : Hans Kruse

Dato : 12-06-07 18:26

> [...]
> se når der skrues op på 100% at det giver en effekt der minder meget om
> overdreven USM. Jeg er lidt betænkelig ved både at bruge clarity og USM

Nu skal du jo lige læse på det, men local contrast enhancement er en USM
behandling med meget stor radius. Derefter skal der gives sharpening på
normal måde. Hvis du laver sharpening i ACR skal du selvfølgelig afstemme
output sharpening i PS med det.