Buster og varmen - del 3 (har talt med dyr~
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 15:56

I dag er det tydeligt at mærke at varmen er på retur, det mærkes også på
Buster

I aftes var jeg ude og kalde kl. ca. 23.30, for ville meget gerne i seng.
Han kom ud af buskadset ganske frivilligt, og havde intet imod at blive
båret ind.
Han fik halsbåndet af, men afviste at spise, da jeg ville håndfodre ham.
(han plejer ellers at spise det hele når jeg håndfodrer)
Men jeg prøvede at holde lidt øje med ham, og efter 1-2 minutter satte han
sig ved vandskålen u havestuen og begyndte at drikke. Han opdagede bare
desværre at jeg kiggede på ham, han kan ikke lide at man kigger når han
drikker. Men jeg gik væk, og han drak mere, kunne jeg se, uden at han
opdagede det.

Han ville nusses, og var med på badeværelset i aftes, måtte endda bære ham
ind i soveværelset til sidst, da jeg var færdig derude.
Han startede med at ligge under sengen, men kom op på din pude i løbet af
natten, for der lå han i morges.
Mens jeg lå og tog mig sammen til at stå op lå han på gulvet og kiggede på
mig på samme måde som han altid gør i denne situation, og mens jeg var i bad
sad han på gulvet og undrede sig over vandpjaskeriet, også noget han ofte
gør.

Jeg ringede for at rådføre mig med Dyrehospitalet, som jeg bruger, hende jeg
talte med sagde at som jeg beskrev ham skulle jeg ikke være så bekymret, men
naturligvis holde øje med ham, og at han drikker, og også gerne spiser.

Jeg så ham ikke spise i aftes, og her til morgen tog han kun en smule af den
relativt lille portion vådfoder jeg serverede for ham..
Så tænker lidt på om han har lidt maveonde, han kastede jo en smule op i
weekenden, og det glemte jeg at nævne for den veterinærsygeplejerske jeg
talte med.

Han har lige været inde for ½ time siden, og der var det også helt fint med
lidt nus. Ved ikke om han spiste noget, for lå og hvilede mig på sengen da
han kom ind.

Nå, det blev en lang smøre, endnu en gang.
Men summa-summarum, så er det ved at være tilbage til det normale hos Buster

Mange hilsener og tak for alle svar og kommentar, de bliver gemt...

Louise

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-06-07 18:59

In news:466eb3e5$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> typed:
> I dag er det tydeligt at mærke at varmen er på retur, det mærkes
> også på Buster

Hej igen Louise.

Dejligt at høre, at Buster er ved at være den "gamle" Buster igen.
Det er helt sikkert, at det har været varmen. I går var det værst
synes jeg, men fra i morgen falder temperaturen igen til lidt mere
normal........*skønt*. Det værste ved varmen er jo, at det tager al
ilten fra luften så hverken dyr eller mennesker kan trække vejret
ordentligt.

Mini har heller ikke forspist sig i varmeperioden. Hun har drukket
for det har jeg set, især når hun drikker af havebassinet. Hun
nægter at spise dåsefoder (hvilket jeg ikke er særligt ked af), det
er kun hendes Olivers der duer. Hun kan da godt nedlade sig til at
spise lidt lever, hakket oksekød, hjerter eller rejer når
lejligheden byder sig - men dåsemad, nej tak. Ikke engang Sheba som
er ret lækkert passer damen.

Var ovre og beundre venindens 6 små MCO/skovkat-killinger idag. Jeg
savler endnu, og jeg kunne have hugget hele bundtet, men de er kun 4
uger, så det var jo udelukket at "tyve" dem. Jeg sad med den lille
Tortie oppe gud ved hvor længe, og den nød det og puttede sig. Jeg
tror, at det er det nærmeste man kan komme "Paradiset". Det var godt
nok svært at løsrive sig, jeg må snart derover igen det er helt
sikkert.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 12-06-07 21:22

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> wrote in

> Men summa-summarum, så er det ved at være tilbage til det normale
> hos Buster

Mine har også været en hel del mere aktive hertil eftermiddag og aften
end de foregående dage. Tror helt sikkert Buster har været slået ud af
varmen og at du har villet tvangsvande ham

Godt er er sit gamle jeg, det er jo det vi bedst kan lide

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Siri

Dato : 16-06-07 16:50

> [...]
Buster

> Mange hilsener og tak for alle svar og kommentar, de bliver gemt...

Kære Louise og Buster Pragtfuld
Pyha, godt at høre, at det går godt igen!
Næsten kvalt i arbejde, varme (jeg føler med Buster! Og er enig med Tove
- fatter ikke, at nogen ligefrem basker sig i solen i over 30gr!!) har
jeg fulgt med i dramaet fra sidelinien, og bekymret mig for arme Buster.
Godt, at det gik over... Var det her, jeg læste fiffet med at fugte
kattens hals og kinder med koldt vand - det er værd at prøve. Bare lige
fugte, så det køler.
Selv er jeg fuld af undren over, at Gia har taget det i stiv pote med al
den pels! Jeg har jo været lidt sent ude med at bestille tid til
sommerklipning, fordi jeg ledte efter andre muligheder, men nu bliver
det samme som sidst. D 25... håber på køligt vejr til da, godt, at det
blev en kort hedebølge!
Buster er nok ikke kvarterets vagtkat her i regnen, og hvordan mon han
så behandler sin vejr-gudinde??
Gissen ligger og bobler ude på tøndelåget, og hvad gør en anden een så
Hyg jer
Med venlig hilsen
Siri-elsker-regnvejr
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 16-06-07 21:37

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in

> Gissen ligger og bobler ude på tøndelåget, og hvad gør en anden
> een så

Holder sig selvfølgelig