Billig spille-pc ???
Fra : GRISEN

Dato : 12-06-07 14:53

Hej,

Hvad skal man købe, når man skal opgradere en gammel pc til noget der
kan bruges til spil ???
Jeg har kabinet med drev og powersupply.
Budgettet ligger på omkring 3k.
Jeg har ikke noget imod at købe et brugt grafikkort, hvis der findes
noget godt til den rigtige pris.

Mine overvejelser går pt. i denne retning:
AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz
ASUS bundkort
2 x 512 Mb mem
ASUS EN8500GT SILENT/HTD

Der skal være WinXP, lidt FPS og en masse fodboldspil.
Den behøver ikke være lydløs, men skal heller ikke larme som en
rumraket.
Ideer modtages med glæde.

*
Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-06-07 19:28

GRISEN wrote:

> ASUS EN8500GT SILENT/HTD

Geforce 8500 er ikke et spillekort ( ).
Geforce 7600GT er.

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Som du kan se er 7600GT dobbelt så hurtigt som 8500GT.

Og priserne starter ved 695,- (for et ukendt mærke).
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=237338

Jesper Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-06-07 22:32

"GRISEN" <egeriis@gmail.com> wrote in message
[...]

Nu skriver du ikke , hvor stor din PSU er, men kik den lige efter, og se, om
ikke du skulle smide lidt penge i en ny. Det nye hardware sluger altså en
del mere strøm.

/Ole

Fra : GRISEN

Dato : 13-06-07 09:36

On Jun 12, 8:28 pm, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Geforce 8500 er ikke et spillekort ( ).
> Geforce 7600GT er.

Det er da godt jeg spørger, inden jeg spilder pengene...

> http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Der er en del spændende tests.
Ser ud til at følgende er endnu bedre....
NVIDIA GeForce 7900 GT
NVIDIA GeForce 7800 GTX
ATI Radeon X1950 Pro
NVIDIA GeForce 7800 GT
Vil de passe sammen med Athlon 64 X2 cpu'en?
Er der noget specifikt man skal købe eller undgå?

*
Jan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-06-07 09:49

GRISEN <egeriis@gmail.com> crashed Echelon writing

> Der er en del spændende tests.
> Ser ud til at følgende er endnu bedre....

Nu skrev du billig spille-pc, spørgsmålet er jo hvor meget du vil ofre på
grafikkortet alene, da du nu springer fra billig kort til de lidt dyrere.

> NVIDIA GeForce 7900 GT

Fra 1283,-

> NVIDIA GeForce 7800 GTX

Fra 3749,-

> ATI Radeon X1950 Pro

Fra 1093,-

> NVIDIA GeForce 7800 GT

Fra 1299,-

> Vil de passe sammen med Athlon 64 X2 cpu'en?

De vil alle passe sammen, CPUen gør ingen forskel på producenten af
grafikkortet.

> Er der noget specifikt man skal købe eller undgå?

Hvis pengene er der så vil jeg anbefale enten 7900GT eller X1950 Pro
kortet. ATI kontra Nvidia er der ikke så meget at sige, de har hver især
der force og svage sider, og ude i den virkelige verden er der meget
religion på området.

Personlig mening:
ATI har tendens at kunne levere højere ydelse når man aktiverer Anti-
Aliasing og Anisotropic Filtering. Hvorimod Nvidia leverer højere ydelse
end ATI når tidligere nævnte er slået fra.

ATI leverer bedre end-user support end Nvidia, som kræver det går igennem
producenten af kortet. Dog virker det som om at Nvidia leverer bedre
gennemtestede drivere end ATI og I hvert fald spytter nye realeses ud
hurtigere.

--
Bjarke Andersen

Fra : GRISEN

Dato : 13-06-07 10:30

On Jun 13, 10:49 am, Bjarke Andersen <bjarke.ander...@gmail.com>
wrote:

> Nu skrev du billig spille-pc, spørgsmålet er jo hvor meget du vil ofre på
> grafikkortet alene, da du nu springer fra billig kort til de lidt dyrere.

Ja, men det er så også med henblik på at finde noget brugt.
7900 GT + 7800 GTX + X1950 Pro + 7800 GT ser ud til at kunne fåes
brugt for omkring 800,- hvilket er en acceptabel pris.

Tak for de mange informationer.
Måtte google lidt, for at finde forklaring på AA og AF.

Næste spørgsmål passer ikke i denne gruppe, men jeg tror det passer
til de personer der benytter gruppen, så lidt forsigtigt:
Er AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz det rigtige valg til en spille pc?
...og hvilken ram der egner sig bedst?

*
Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-06-07 16:26

GRISEN wrote:

> Er AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 GHz det rigtige valg til en spille pc?

Athlon 64 X2 er altid et godt valg

> ...og hvilken ram der egner sig bedst?

Kingston ValueRAM. Om det skal være DDR eller DDR2 afhænger at den
socket som CPU'en kommer i. Er det Socket 939 skal du bruge DDR og er
det AM2 skal du bruge DDR2.

Jesper Poulsen

Fra : GRISEN

Dato : 14-06-07 08:19

On Jun 13, 5:25 pm, Jesper Poulsen <nos...@ingensteder.dk> wrote:

> Om det skal være DDR eller DDR2 afhænger at den socket som CPU'en kommer i.

Super info.
Mange tak for hjælpen.

*
Jan