Thomas Jensen, far til Ane Sophie Jensen f~
Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 10-06-07 16:51

Hej

Da jeg er kørt fast i denne person, vil jeg høre om der er nogen der kan
hjælpe herinde fra.....

Jeg kan ikke finde Thomas Jensen der har fået, Ane Sophie Jensen født 02 maj
1846 i Roholte, Fakse, Præstø, sammen med Kirsten Christiansdatter født 10
mar 1823 i Roholte, Fakse, Præstø.

jeg har kun kunne finde ham som udlagt barnefader ved Ane´s dåb.

og at det evt er ham der er her

Samtlige personer i husstanden

Præstø, Tybjerg, Bavelse, Regerup by, Bavelse Hovedgaard, 27, FT-1845, C2523
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Fred. Møller 26 Ugift avlsforvalter Brunsbuttel, Ditmarsken,
Thomas Jensen 24 Ugift tjenestefolk Toreby sogn på Lolland
Kirsten Christiansdatter 22 Ugift tjenestefolk Roholte, Præstø amt

De venligste hilsner
Anita Siig / 6800

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,326015

Fra : Marit Nyhus

Dato : 10-06-07 18:09

Hei Anita

På FS (Familysearch) finner jeg en Thomas Jensen født i 1818
http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=700111499609&lds=1®ion=6®ionfriendly=Denmark&juris1=Denm&juris2=Prae&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=Denmark&juris2friendly=Praesto&juris3friendly=&juris4friendly=

Har du funnet Ane Sophies konfirmasjon i kirkebøkene, hva står om
hennes far der??

Mvh
Marit
--
Postet fra DIS-Norges tjeneste Slektsforum
http://www.disnorge.no/slektsforum/

Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 11-06-07 05:59

Hej Marit.

I kirkebogen under Ane Sophie?s fødsel, står der at Thomas er udlagt
barnefader.

Under konfirmation, står der, datter af Kirsten Christiansdatter, i pleje
for indsidder Johan Christensen af Roholte. (Han er gift med mormoderen til
Ane Sophie)

Måske har både Ane Sophie?s forældre været tjenestefolk på Bavelse
Hovedgård.......

[...]

Præstø, Fakse, Roholte, Roholte Bye, en Gaard, 14, FT-1850, C6468
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Andersen 39 Gift Gaardmand og Huusfader Her i Sognet
Ane Marie Hansdatter 47 Gift Hans Kone Her i Sognet
Lars Jensen Larsen 17 Ugift Deres Barn Her i Sognet
Jacob Larsen 14 Ugift Deres Barn Her i Sognet
Bodil Kirstine Larsen 11 Ugift Deres Barn Her i Sognet
Ane Lisbeth Larsen 11 Ugift Deres Barn Her i Sognet
Hans Olsen 20 Ugift Tjenestekarl Her i Sognet
Cathrine Lisbeth Pedersdatter 23 Ugift Tjenestepige Kongsted Sogn, Præstø
Amt
Mette Marie Pedersdatter 58 Gift Indsidderske. Her i Sognet
Peder Christiansen 29 Ugift Hendes Søn, Dagleier Her i Sognet
Carl Johansen 12 Ugift Hendes Søn Her i Sognet
Ane Sophie Jensen 4 Ugift Pleiebarn. Her i Sognet

de venligste hilsner
Anita

"Marit Nyhus" <marit.nyhus@c2i-dot-net.no-spam.invalid> skrev i en
meddelelse news:f4hb7e$984$1@lindis.dis-norge.no...

Fra : gjerstrup

Dato : 11-06-07 13:26

On 10 Jun., 17:50, "Anita og Jørgen Siig" <j...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Thomas Jensen 24 Ugift tjenestefolk Toreby sogn på Lolland
> Kirsten Christiansdatter 22 Ugift tjenestefolk Roholte, Præstø amt

Jeg mener denne Thomas Jensen Kan passe på alder og den person fra FT
1845

THOMAS JENSEN
Male

Event(s):
Birth:
Christening: 15 JUL 1821 Toreby Sogn, Maribo, Denmark

Death:
Burial:

Parents:
Father: JENS THOMSEN Family
Mother: KIRSTEN LARSDR

Med venlig hilsen
Helle Gjerstrup

Fra : gjerstrup

Dato : 11-06-07 23:46

Roholte Kirkebog 1842-1859, Tilgangslisten, AO8.
den 18. marts 1846; Kirsten Christiansdatter, 23, fra Fodby, til ...
Johans Christensen i Roholte.

Fodby KB 1845-1875, afgangslisten, AO69,
No. 1. 1846. Kirsten Christiansdatter, Fødested Elmue* (*i Roholte
Sogn), Fra Jørgen Larsen Bi...? til Roholte ... ...Frugtsommelig

Bavelse KB 1837 - 1852, November 1845
AO9, Kirsten Christiansdatter, 22. Tjenende, til Herlufsholm (ligger i
Sorø Amt, hvilket Fodby også gør)

Har ikke kunnet finde Thomas Jensen i til -og afgangslister for
Bavelse KB, men mon ikke det er ham, der er sammen med hende i FT
1845, fra Toreby

Hilsen Helle Gjerstrup

Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 12-06-07 06:42

Hej Helle.

Man må sige at Kirsten har rejst en del frem og tilbage.
Jeg kan nemlig heller ikke kunne finde Thomas i til- og afgangslisterne for
Bavelse.

Jeg har også en stærk formodning om at det er ham der er nævnt i FT 1845,
der er født i Toreby.

Jeg håber at få løst denne udfordring.

Det har jeg gjort med andre, selv om de har taget nogle år....

mvh Anita Siig

Fra : gjerstrup

Dato : 12-06-07 09:23

Jeg har selv ledt efter en ane på denne måde i flere år....
Det er noget af et puslespil.

Præstø amt,Tybjerg, Skelby Kirkebog1831 - 1850, , findes på AO68 ,
Thomas Jensens Confirmation, no 5.
Hans Fødsel i Maribo Amt, Musse Herred, Toreby Kirkebog1814 -1849,
AO39, no. 304

Se også Præstø amt, Musse herred, Toreby Kirkebog, 1815 - 1840, AO 92,
no. 322 og 323, Thomas Jensens Forældre på afgangslisten.

Håber det kan lede nærmere på sporet.

Hilsen Helle Gjerstrup

Fra : Anita og Jørgen Siig

Dato : 12-06-07 10:00

Hej Helle.

Du er godt nok en "skat".

Jeg havde stirret mig blind på at skulle fnde Thomas.... og var startet ved
opslag 125 i afgangslisten.

Jeg har nu været inde og kigge, men jeg skal godt nok bruge noget tid på at
tyde skriften i begge kirkebøger.

Noget af det kan jeg læse, men det er kun en ganske lille del....

Men nu kan jeg i hvertfald komme videre.

Du skal have tusind tak for at ville bruge tid på at hjælpe.

de bedste hilsner Anita

Fra : gjerstrup

Dato : 12-06-07 11:37

praestoe, Tybjerg, Skelby, Trælløse By, 1 hus, 124, FT-1850, C5226
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Thomas Jensen 29 Gift Fraværende Maribo Amt
Cathrine Nielsdatter 27 Gift Hans Hustru Tyvelse Sogn, Præstø Amt
Hans Thomasen 2 Ugift Deres barn Herlufmagle, Præstø Amt
Stine Jensdatter 49 Enke Daglejerske Everdrup, Præstø Amt
Karen Larsdatter 17 Ugift Hendes barn Herlufsholm, Sorø Amt

Hilsen Helle Gjerstrup