Tøj i denne varme....
Fra : Max Andersen

Dato : 11-06-07 21:25

Hejsa,

Jeg har et Held Outlast som jeg bruger når vejret er til det, eller jeg
kører længere ture (40km+).

Men jeg får dårlig samvittighed overfor mig selv når jeg kører uden
mc-tøj og føler mig ligeså dum som dem der kører uden styrthjelm, selvom
det kunne jeg aldrig drømme om. Men det er EKSTREMT varmt i disse dage,
så jeg ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at
kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der
findes "sommertøj" til MC'ister?

Max

Fra : tp

Dato : 11-06-07 21:39

> [...]
> ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at kevlar
> jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der findes

Er selv "En af dem". HAr min mc jakke på, men bare alm bukser. Kører dog
ikke ret langt dagligt

HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon tøj er
banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Fra : Rene Joergensen

Dato : 11-06-07 21:53

tp <skodskod@yahoo.com> wrote:

> HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon tøj er
> banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Ja, cowboytøj beskytter vel de første 10cm hen af asfalten hvis du
styrter.

--
-René

Fra : Western

Dato : 11-06-07 21:57

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev

> [...]
>
> HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon tøj
> er banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Ja, i forhold til at køre i shorts og t-shirt, men jeg vil ikke anbefale at
afprøve cowboytøjets beskyttelse. Tror du vil blive slemt skuffet

--

Leif Westen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 12-06-07 06:13

> HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon tøj
> er banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Jeg skvattede i marts på en KTM i cowboybukser. De beskytter ikke en skid.
Jeg kørte 30-40km/t og jeg sled hul i knæet ind til knæskallen, og lavede en
anden fordybning lige over knæet som om nogen havde gravet kød ud af mit ben
med en isske. Det er stadig ikke helet.

Det er helt fint ikke at ville køre i det fulde dress i varmen, og jeg
forstår godt at evnen til at køre MC er nedsat, hvis man er ved at gå til i
sved, men at bilde sig selv ind at cowboybuker er slidstærke over for
atfaldt er noget sludder.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 12-06-07 06:27

tp wrote:

> HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon tøj
> er banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Jeg melder mig i flokken der betvivler cowboytøjs beskyttende egenskaber.
Jeg har selv uden problemer slidt hul i et par cowboybukser ved styrt på
almindelig trædecykel (og et par Kansas bukser på stor knallert) og jeg er
overbevist om at en mc kan gøre dét "bedre" :-/ Men i modsætning til
plastik/nylon, smelter cowboytøjet ikke fast i de åbne sår...

Jeg overvejer selv et par kevlar-forstærkede cowboybukser med plastik
skaller i knæene og hoftepuder (hvis det kan fås/laves) - til det langsomme
(<=landevej) turer. Jeg synes ikke jakken er så stort et problem, da den
hurtigt kan åbnes/tages af ved stilstand og ved kørsel kommer der _noget_
luft gennem de, dertil indrettede, ventilationsåbninger - men når det er
sagt, står en sommerjakke uden membran også højt på ønskelisten...

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 13-06-07 05:52

http://www.dragginjeans.net/

Fra : Anders Majland

Dato : 13-06-07 12:18

> http://www.dragginjeans.net/

Jeg har læst om dem i årevis og det lyder som en god ide til en varm
sommerdag

Problemet er så bare at det kun er beskyttelse mod slidskader - ikke mod
slag så man bør nok kombinere med knæbeskyttere etc...

Men jeg kan se at der kommet en dansk lagerførende

AM MOTORS
Poppelvej 3
9800 Hjørring
DK-Denmark
ph:+45 41 28 43 47
ph:+45 98 80 07 14
email: soren@ammotor.dk
Contact : Soren

http://www.ammotor.dk/dragginjeans/index.php

CE-beskyttelse kan fås som ekstraudstyr <<< Nu bliver jeg først rigtig
interesseret !
http://www.ammotor.dk/dragginjeans/index.php?page=knee

De har en forhandlister så lang så lang
http://www.ammotor.dk/dragginjeans/index.php?page=f_danmark

Men jeg spørger dem lige om nogle af deres forhandlere er lagerførende -
eller de har en udstilling i Hjørring ?

Fra : Momo

Dato : 13-06-07 17:19

> [...]
>
> Problemet er så bare at det kun er beskyttelse mod slidskader - ikke mod
> slag så man bør nok kombinere med knæbeskyttere etc...

Jeg har købte tidligere i år et par Draggin Jeans i 'SilverBacks' modellen.
Den danske importør kunne på det tidspunkt ikke levere, så jeg købte i
Sverige.
Kvaliteten virker udenmærket, men hvor mange meters asfalt de holder til har
jeg ikke testet endnu. Jeg læste engang en svensk test hvor anmeldelserne
for Dragging Jeans ikke var videre imponerende. -Men det generelt fik
produkterne i den pågældende test alle en mere eller mindre skidt karakter,
så jeg blev ikke meget klogere på om de er decideret dårlige.

Som nævnt er der ingen impact beskyttelse indbygget. Man kan dog købe 2.
parts knæskaller til som efter sigende skulle kunne sættes fat i kevlar'en.
Det kan de dog ikke, så jeg har lavet en hjemmelavet løsning med velcro som
gør at de ikke falder ud af buksebenene. Det virker ok, men der kommer eks.
ikke beskyttelse på siderne af den grund.

Ang. varme, så er de køligere/mere luftige end læderbukserne, men som det
også er nævnt i andre indlæg, så syntes jeg nu engang ikke at læderbukserne
er overvarme når blot man kører. Deres største fordel er i mine øjne at man
kan tage en tur i Brugsen eller på besøg hos folk unden at ligne en Road
Racer der ikke kan finde omklædningsrummet.

/Momo

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 13-06-07 18:27

Momo wrote:

> [...]
> produkterne i den pågældende test alle en mere eller mindre skidt karakter,
> så jeg blev ikke meget klogere på om de er decideret dårlige.

Jeg så dem på udstillingen i Tapperihallerne sidste år - der kørte en
video med en der blev trukket "på røv og albuer" efter en MC, iført
DragginJeans - altså manden, ikke MC'en :) Denne (eller nært beslægtet)
video ligger tilsyneladende også på AMmotros hjemmeside:
http://www.ammotor.dk/dragginjeans/index.php Hvor meget man så kan regne
med producentens egen video er så spørgsmålet...

> [...]
> gør at de ikke falder ud af buksebenene. Det virker ok, men der kommer eks.
> ikke beskyttelse på siderne af den grund.

Knæskallerne så jeg også den gang - og det så da også ud til at de kunne
sidde fast i kevlaren... men i praksis kan jeg godt forestille mig at et
par velcro strimler gør underværker.

Det er beskyttelsen på hofterne (eller mangel på samme) der umiddelbart
er mit største anklagepunkt - selv om der nu heller ikke er meget mere
end et stykke "liggeunderlagsagtigt skumgummi" i mine nuværende bukser,
men det er da bedre end ingenting... I princippet vil det faktisk ikke
være så voldsomt problematiskt at lave noget tilsvarrende selv, til et
par DragginJeans...

> [...]
> kan tage en tur i Brugsen eller på besøg hos folk unden at ligne en Road
> Racer der ikke kan finde omklædningsrummet.

Begge egenskaber vil jeg nok sætte stor pris på (kører pt i tekstilbuker
med membran)

Nå, det ser ud til at blive koldere i vejret... det er jo både godt og
skidt :/

Fra : Skovge

Dato : 12-06-07 14:04

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon tøj
> er banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Så skal han sgu have sine skolepenge tilbage - cowboytøj er noget af det
værste, idet det brænder sig ind i huden og derfor skal skæres fri
bagefter - ikke særligt rart. Har en god kammerat der har kørt ambulance i
mange år og han har vist mig nogen meget fine billeder af forskellige
styrtofre - også af hvad der sker ved et styrt med kun 40 km/t hvis man ikke
har det rigtige beskyttelsestøj på - av siger jeg bare.

Næ tak, jeg sveder mig hellere halvt ihjel end at taga chancen og køre uden
det rigtige grej.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-06-07 21:57

"tp" <skodskod@yahoo.com> writes:

> HVIS det skal være, så sagde min kørelære i sin tid at plastik/nylon
> tøj er banlyst, men at cowboytøj giver en rimelig beskyttelse...

Cowboytøj er bedre end shorts, men ikke meget. Jeg skvattede på
knallert i regnvejr med 30 km/t engang, og der blev mine cowboybukser
slidt igennem på knæet meget hurtigt. Selvom hullet i bukserne kun
blev et par cm² fik jeg alligevel 4x4 cm ret dybt hul på knæet. Så tro
ikke at de beskytter noget særligt.

Når det er sagt, så kan jeg nu også selv finde på at slække på
udstyret sommetider, omend sjældent. Men så ved jeg også at helvede
er løs hvis jeg ryger på røven :-/
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Carsten Berggreen

Dato : 11-06-07 22:09

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at kevlar
> jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der findes

BMW har et par bukser de kalder Sommer

http://www.bmw.dk/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=1433&categoryid=category08

er der nogle som ved om de er noger værd?

mvh
Carsten Berggreen
CB400NC

Fra : Max Andersen

Dato : 12-06-07 08:45

Carsten Berggreen wrote:

Det nye sæt ser også ok ud :

http://www.bmw.dk/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=2054&categoryid=category08

Fra : Stephan G

Dato : 11-06-07 22:28

> BMW har et par bukser de kalder Sommer
>
> http://www.bmw.dk/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=1433&category...
>
> er der nogle som ved om de er noger værd?

Hmm, de reklamerer endda med aftagelige ben... Det lyder da ikke som
ret god beskyttelse ;)

En brynje, safetyshorts, crossbukser m. knæbeskytter og en rivfast
crossbluse, tynde handsker og en luftig crosshjelm, det er min løsning
til en tur med Indien som destination, hvor der nogle steder på turen
godt kan være 40 grader +. Til de lange stræk på asfalt vil jeg dog
også køre med jakke med ventilationsåbninger og udtagelig gore-tex
membran.

Ud over det er lyst tøj og hjelm generelt at foretrække om sommeren!

MVh Stephan (der nok lidt savner turene på stranden i Goa iført shorts
og klipklapper).

PS. Hvis der er kommentarer til denne påklædning er jeg meget
lydhør... Jeg har forsøgt at veje sikkerhed overfor fornøjelse!

Fra : Christian

Dato : 13-06-07 13:05

> [...]

> PS. Hvis der er kommentarer til denne påklædning er jeg meget
> lydhør... Jeg har forsøgt at veje sikkerhed overfor fornøjelse!

Hej Stephan
i touareg-beretningen på tenere's hjemmeside er der også kommentarer om
saftety-tøj i varme og anbefaling af specifikt mærke (helt i bunden under
opsummererende betragtninger.)

Christian.

Fra : Kent

Dato : 11-06-07 22:28

Max Andersen skrev:
> [...]
> så jeg ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at
> kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der

Jeg har købt en Rukka jakke, hvor det er Gore-tex foret, som er vand- og
vindtæt. Uden foret blæser det igennem jakken. Og så kan der åbnes 4
lynlåse, som giver ekstra ventilation.

Og jeg får et par bukser i sammen model i løbet af nogle dage.

Sættet er beregnet til sen forår, sommer og tidlig efterår efter min
vurdering.

Og så lige prisen. Desværre omkring kr. 10.800 til sammen.
--

Kent

Fra : Perminator

Dato : 11-06-07 22:38

"Kent" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vurdering.
>
> Og så lige prisen. Desværre omkring kr. 10.800 til sammen.

Jeg får aldrig dårlig samvittighed, for tøjet (Clover) er et must. Hvis jeg
kommer ned at ligge, eller laver en grov kørefejl, er jeg dog i den
rivefaste afdeling.
Jeg satser på, at der fndes kvinder, som tænder på varmens og spændingens
sved

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Stephan G

Dato : 11-06-07 22:45

> En crosshjelm er også fin ved lav fart - men alle de bevingede kamikaze
> insekter slår altså hårdt ved landevejsfart eller højere

Min nye hjelm, Arai X-Tour, har også visir til hvis man har brug for
det også. Det kan slås op under solskærmen, og der er også plads til
goggles (crossbriller) når man slår det ned. Der er huller til
udlufning, der kan åbnes/lukkes.
Den er dog i den pebrede ende, 500€. Men Louis har en kopi af den,
Airoh (!) der ikke er dyr.

http://www.louis.de/_303e12709f20eb9777b6c61f8689649a36/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=150&wgr=837&list_total=111&anzeige=0&page=0&artnr_gr=204083

Pointen med en crosshjelm er, at den giver masser af luft til
ansigtet, men også beskytter kæbepartiet. Den er dog ikke så
aerodynamisk som en almindelig fullface hjelm, hvilken kan mærkes ved
hastigheder over 120 km/t hvis man ikke har vindskærm.

/Stephan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-06-07 00:56

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote in message
> [...]
> så jeg ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at
> kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der

Tjah, der køres ALTID med komplet dragt her, og så så lidt kluns under som
overhovedet muligt, da jeg ikke har lyst til at ende med at se sådan her ud:
http://www.maigh.com/photos/kev_rr.jpg
Sådan:
http://www.banditalley.com/funny/roadrash2.jpg
Eller sådan:
http://www.pathguy.com/~tdemark/0045.jpg
*knastørt* Han kørte på donorcykel.

Et trick er at gøre de gyldne slangekrøller godt våde, før man stopper
knolden i klaphatten, og så ellers sørger for at have en bette køletaske
med, med masser af koldt vand på flaske, hvoraf en sådan af slagsen meget
passende kan bruges til at væde parykken igen, hvis man nu skulle få tørret
de føromtalte og nu noget flade slangekrøller.
Og så ellers komme af jakken, så snart der er pause/stop/whatever. Helst i
skyggen. *ralle*
Når man så når hjem, bliver dragten stillet til tørre sammen med gryden og
vanterne, til næste dag. Men uanset hvad man gør, så kommer dragten til at
stinke RET hurtigt.
Med andre ord: Det er ikke ret køligt, hva'?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - niks...gad vide om jeg får den skide side færdig
i sommer???

Fra : Max Andersen

Dato : 12-06-07 08:37

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> overhovedet muligt, da jeg ikke har lyst til at ende med at se sådan her ud:

Føj for satan.....

> [...]
> stinke RET hurtigt.
> Med andre ord: Det er ikke ret køligt, hva'?

Nej, men det er faktisk kun et stort problem for mig i myldretidstrafik.
Ellers kan jeg godt holde varmen ud, hvis jeg kan holde normalt tempo.

Max

Fra : Skovge

Dato : 12-06-07 14:12

> [...]
> overhovedet muligt, da jeg ikke har lyst til at ende med at se sådan her

Lad mig da så slå et slag for www.ride2die.com - en lille dosis dagligt
derindefra og man husker nemt at køre med hjernen tilkoblet - og med det
rigtige gear monteret - som der så rigtigt står på sitet:

If you are here to just see pictures or play the videos, you are missing the
entire point.
Take a moment and scroll back up, or click here, read the safety tips and
download some of the free safety manuals.
Just coming here to see the pictures does absolutely no good.

IF YOU CHOOSE TO RIDE, REMEMBER: ATGATT- ALL THE GEAR ALL THE TIME

DRESS FOR THE FALL, NOT FOR THE RIDE !

It will not always prevent injury or death, but sure makes a difference when
you go down.

Fra : Max Andersen

Dato : 12-06-07 14:23

Skovge wrote:

> Lad mig da så slå et slag for www.ride2die.com - en lille dosis dagligt

WTF!

Det er dog det klammeste.....

Man forstår pointen, men under "not graphic" viser de noget lidt
voldsomt noget. Men skide værd med det. Nu har jeg det som første gang
jeg så en få skåret halsen over. Dejligt dårligt.....

tak for det....

Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-06-07 14:58

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> wrote in message

> [...]
>
> DRESS FOR THE FALL, NOT FOR THE RIDE !
>
> It will not always prevent injury or death, but sure makes a difference

Så skal du da næsten også forbi www.rotten.com - absolut *ikke* for sarte
sjæle, og de undskylder sig ikke med nogle former for præventive virkninger
eller lignende.
Personligt synes jeg at den side er dybt syg, men okay - døm selv.
Det var en kollega der udsatte mig for sin noget specielle humor på et
tidspunkt - han var færdig af grin, jeg var ved at brække mig. Mest over
ham, men også over siden.

Fra : Max Andersen

Dato : 12-06-07 15:03

Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> Det var en kollega der udsatte mig for sin noget specielle humor på et
> tidspunkt - han var færdig af grin, jeg var ved at brække mig. Mest over

Den side har altid været for klam. Den har været i medierne mange gange,
og gør en dyd i at bringe closeup's af folk der har begået selvmord med
en pumpgun og lingende. Det er virkelig gustent.

FUT : dk.medicin.patologi.retsmedicin.billeder.slemme.rigtigslemme.argh

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 15:12

> Så skal du da næsten også forbi [censureret]- absolut *ikke* for sarte
> sjæle, og de undskylder sig ikke med nogle former for præventive
> virkninger
> eller lignende.

Det er over 6 år siden jeg forvildede mig ind på den side. Jeg kan stadig
huske det ene billede jeg fik set før jeg lukkede for browseren (Jeg vil
spare jer for en malende beskrivelse af billedet).

Mvh Kim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 12-06-07 05:38

Max Andersen skrev:
> [...]
> så jeg ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at
> kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der

Altid fuldt gear.
Jeg har noget "Mc-undertøj" (lange ærmer og ben)på under læderdragten -
det har to funktioner
1) det optager svaden (det er nemmere at vaske end en læderdragt)
2) det gør det nemt at tage læderet af igen, uden undertøjet klæber den
noget så grusomt.

Det er kun hvis man befinder sig længe i solen uden at køre, at det
bliver helt ulideligt. Når først man kører er temperaturen ikke et
problem - ikke for mig ihvertfald.

Det er en rigtig god idé at drikke en del vand - en _hel_ del

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Max Andersen

Dato : 12-06-07 08:43

J.C.Kløve wrote:

> [...]
>
> Det er kun hvis man befinder sig længe i solen uden at køre, at det
> bliver helt ulideligt. Når først man kører er temperaturen ikke et

Ja, for det er stinkevarmt. måske indbygget aircondition i hjelme ivlle
være noget? brainfreeze :)

Men jeg pendler til arbejde, og har ikke lyst til at gå i bad, og tage
skiftetøj med for en tur på 35km. Men jeg kan nok lave det til en vane
at køre hjemmefra kl 6:30, så er jeg herinde 20 minutter senere og
0,3liter lettere og det er heller ikke så varmt, hvorimod kører jeg
8:00, så er jeg herinde tidligst 8:45 :( og 2 liter lettere. Så kan
tøjet nok komme på bare uden foer.

Max

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-06-07 18:45

"1) det optager svaden (det er nemmere at vaske end en læderdragt)
2) det gør det nemt at tage læderet af igen, uden undertøjet klæber den
noget så grusomt."

Helt enig. Samme opskrift her. Måske vil sveden endda være kølig, mens det
fordamper.

Da jeg kørte i "kunststof" var jeg ved at omkomme, og var altid gennemblødt
af sved. Synes problemet er langt mindre med læder.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-06-07 07:26

Max Andersen wrote:
> [...]
> så jeg ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at
> kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der

Jeg bruger dette 3-kløver :
1 : Fuldt dress - læder om sommeren.
2 : Fart på (inden for lovens rammer, naturligvis - vind køler
3 : Drik vand

Jeg har engang sluppet heldigt fra et vinterstyrt i cowboybukser og
dynejakke - mest fordi bussen var 30 sek. forsinket. Jeg har ikke lyst
til at udfordre mit held igen.

--
vh
Torben

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 12-06-07 12:22

Aragon Wrote:

http://www.maigh.com/photos/kev_rr.jpg
Sådan:
http://www.banditalley.com/funny/roadrash2.jpg

Det ligner noget jeg engang havde på højre ben.

Da jeg var yngre(i 1970'erne), smed jeg engang en 2½'er med ca. 50 km/t, kun
iført fiberhat,
T-shirt, shorts og sundhedssandaler!!!
Det var varmt, og den skulle "bare lige varmes op"
Det varer "kun" 5-6 mdr. inden det holder op med at stramme,
der hvor huden bliver skrammet! 4-5 år senere er de værste ar helt pæne.
Nu bruger jeg en læderdragt, hver gang, men jeg tager chancen med
almindelige læderjeans uden forstærkninger til ekstravarm sommerbrug.
Jakken kommer af med det samme jeg standser, og er kun med
læderforstærkninger ,
uden skaller på skuldre og albuer, og en meget let ryg-fidus.

Det er varmt, men absolut til at (over)leve med.

Og følg Aragons råd: Så lidt som muligt under.

Michael Dahlberg
(BMW K75C)

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 15:15

> [...]
>
> Det er varmt, men absolut til at (over)leve med.
>
> Og følg Aragons råd: Så lidt som muligt under.

Det kan anbefales (kun) at have HellyHansen svedtransporterende "langt"
undertøj nedenunder.

Mvh Kim

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-06-07 18:42

"Det kan anbefales (kun) at have HellyHansen svedtransporterende "langt"
undertøj nedenunder."

Hvis vi snakker læder er jeg uenig. Det skal være svedabsorberende...
Det er nemmere at vaske undertøj, frem for læderdragten.

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 19:54

> Hvis vi snakker læder er jeg uenig. Det skal være svedabsorberende...
> Det er nemmere at vaske undertøj, frem for læderdragten.

Ok, jeg kører i et sæt rukka goretex, her synes jeg at det
svedtransporterende helt klart gør (svede-)turen mindre ubehagelig.

Mvh Kim

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-06-07 17:26

Max Andersen <max@militant.dk> wrote:

> kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der
> findes "sommertøj" til MC'ister?

Jeg synes ikke at have set nogen kaste et link til dette BMW-tøj:
<http://www.bmw.dk/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=1425&categoryid=category08>

De grå felter er net, så der kan blæse luft igennem.

--
-René

Fra : Max Andersen

Dato : 13-06-07 17:58

Rene Joergensen wrote:

> Jeg synes ikke at have set nogen kaste et link til dette BMW-tøj:
> <http://www.bmw.dk/mc/category/en_artikkel.asp?articleid=1425&categoryid=category08>
>
> De grå felter er net, så der kan blæse luft igennem.

Det har jeg, og postet det den Tue, 12 Jun 2007 09:45:24 +0200

Fedt sæt men ret pebret....

Max

Fra : Max Andersen

Dato : 13-06-07 18:05

Max Andersen wrote:

> Det har jeg, og postet det den Tue, 12 Jun 2007 09:45:24 +0200
>
> Fedt sæt men ret pebret....
>
> Max

nej, sorry. mit var et andet sæt. damn de har åbenbart mange :)

Max

Fra : knud

Dato : 13-06-07 20:36

Hej
Max Andersen skrev:
> [...]
> så jeg ville høre om nogen har fundet alternative løsninger, såsom at
> kevlar jeans, o.s.v. er bedre at køre i i denne varme, eller om der
En mulighed:
http://www.jofama.se/motorcycle_wear

Produkt fra Lindstrands ->TEXTIL ->Jet

Dansk forhandler
http://www.rymc.dk/
--
Mvh.
Knud Aagaard

Fra : jbw

Dato : 14-06-07 10:09

Har kun skimmet indlægene og set forslaget med:

http://www.dragginjeans.co.uk/stockists/index.htm

http://www.hoodjeans.co.uk/

leverer noget lignende, incl knæ og hoftebeskyttelse