Kobling tager ikke rigtigt fat
Fra : Skovge

Dato : 11-06-07 16:56

Min kære kawa ZX7R har fået lidt problemer med koblingen - den tager ikke
rigtigt fat mere, dvs. når jeg sætter i 1. gear ved stilstand gør den et
lille hop fremad/den trækker lidt selv om koblingen er trukket. Jeg har
justeret på stilleskruen på selve håndtaget (den med de 4 indstillinger) så
den er på max, men det hjælper ikke nok.

Kan det være luft i slangerne - og kan jeg selv udlufte den et sted?

Fra : Esben

Dato : 12-06-07 09:58

det er sandsynlighvis dine koblingsplader der er slidte.

jeg ved godt det kan lyde lidt sært. men de kan godt finde på at lave
det der nummer.
hvis de er slidte. det med at de så begynder at glide det kommer nok
snart.
du kan godt prøve at lufte ud men jeg tror ikke det hjælper noget.
så vidt jeg kan huske. er der en udluftningsskrue lige omkring den
venstre fodhviler.
sæt et stykke slange på der, åben beholderen ved koblingshåndtaget,
tjek om den er fyldt op.
tryk koblings håndtaget i bund, åben skruer lidt så der, kommer væske
ud, nu kan du se om der også kommer bobler ud sammen med væsken, luk
skruen inden du slipper håndtaget, så den ikke suger luft ind den vej,
gør det et par gange indtil du er sikker på at der ikke kommer flere
bobler ud.
husk hele tiden at tjekke at beholderen i toppen er fyldt med væske så
der heller ikke kommer bobler med derfra.

ellers så er det en tur ned til mekanikeren og hente nye
koblingsplader!

hilsen esben.

zxr750

Fra : Orla Pedersen

Dato : 12-06-07 12:12

Skovge wrote:

> Min kære kawa ZX7R har fået lidt problemer med koblingen - den tager ikke
> rigtigt fat mere,

Definitionsrevseri:

Koblingen kobler ikke ordentlig ud...

mvh
Orla

Fra : Esben

Dato : 12-06-07 13:10

hæhæ præcis.. det ville nok være et bedre udtryk