Roadkill ...
Fra : Anders Majland

Dato : 10-06-07 21:34

Hvor køber man en silhuet mærkat af en kat ? Nej spøg til side ...

Her godt ni triller igennem en lille by ~6km herfra på vejen hjem fra
arbejde, og da det er by, vejen svinger og der plejer at holde en parkeret
bil er farten ikke mere end de 50. Lige ide jeg passerer den parkerede bil
ser jeg en skygge ud af øjenkrogen. Jeg når ikke at gøre mere end at stramme
benene om tanken og holde ordenligt ved inden jeg rammer. Dernæst bump &
bump retter jeg op, bremser ned og vender rundt. Pis det var en kat

Da jeg triller tilbage mod den ligger den helt stille uden at bevæge noget
som helst, men den har åbne øjne og jeg triller så op ad den sidevej den var
kommet fra. Et par huse oppe er en mand i haven og jeg stopper, tager hjelm
og handsker af for at høre om det er hans kat og/eller kan hjælpe med at
sikre at den er helt død (Jeg har ikke meget løst til at brække nakken med
de bare næver på en "død" kat for at være sikker ...)

Det er nu ikke hans, vi går ned til den og kigger på den. Den rør stadig
ikke en muskel, en kigger stadig. Jeg løber dernæst rundt ved de nærmeste
huse for at høre om det er deres kat uden gevindst. Så står vi der igen
(jægeren og jeg) og kigger på den og forsøger at vurdere om den har en
chance. Der kommer så nogle andre (med børn) løbende ned ad vejen for at se
om det var deres kat - det var det ikke.

Dernæst så kommer endnu en "nabo" hjem og ser at det er hendes kat. Hun er
naturligt nok lidt chokeret over at se sit "kæledyr" i vejkanten og det er
nu pludseligt hendes beslutning om spaden skal i brug ...

Som en sidste chance til katten prøver jeg at se hvordan den reagerer på at
jeg bevæger dens lemmer - Det reagerer den på ved at rejse sig fra vejen og
i slowmotoion humpe ind i skyggen ved hækken - det er nok 10-15min siden jeg
kørte den ned. Men så er hendes beslutning ikke så svær - hun bære den ind
og vil se tiden an til imorgen ... Det er trods alt et kæledyr ..

Sådan nogle katte er sejlivede. Den blødte lidt fra munden men ellers var
der ikke synlige skader på den. Den trak også vejret og var opmærksom på
hvad der foregik omkring den da ejeren bar den hjem.

Men det var altid noget jeg ikke tog en røvtur pga den... Og jeg ville jo
heller ikke bare efterlade en kvæstet kat. Havde det været på landevejen i
ikke umiddelbar nærehd af beboelse havde jeg ikke været i tvivl om at jeg
skulle have taget livet af den - men i en by ville jeg ikke begynde "at
hoppe på dens hoved" - tænk hvis nu ejeren var en lille pige og hun komme
til at se det ... Til gengæld er sådan noget mc tøj temmelig vemmeligt varmt
at løbe rundt i en halv times tidm...

Ja en lang historie om "næsten ingen ting" og jeg ikke om den er død eller
ej - og selvom adrenalinen er ved at være dampet af havde jeg alligevel lyst
til at skrive historien Og godt det ikke var en hund eller større . Så var
det ikke sikkert at jeg sad her og skrev ...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Klaus R

Dato : 10-06-07 21:58

> [...]
> lyst til at skrive historien Og godt det ikke var en hund eller større .
> Så var det ikke sikkert at jeg sad her og skrev ...

der skal vel også være plads til en positiv historie af den slags, men fedt
at du klarede det uden skader og katten sikkert også gjorde..

Klaus R
der stadig har den oplevelse til gode... gudskelov

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 10-06-07 22:26

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Hvor køber man en silhuet mærkat af en kat ? Nej spøg til side ...

Puha. Sikke en historie.

> [...]
> der ikke synlige skader på den. Den trak også vejret og var opmærksom på
> hvad der foregik omkring den da ejeren bar den hjem.

Ejeren bør få den checket hos en dyrlæge. En pige jeg kender oplevede
at hendes kat faldt/hoppede ud fra altanen på 4. sal og faldt ned på
en altan på 2. sal. Den så også ud til at have kommet sig, men efter
røntgen hos dyrlæge var dommen: læderede ledbånd, brækket hofte plus
nogle flere skader - dyrlægen indstillede at "Smokey" fik hjælp til at
komme til de evige musejagtmarker R.I.P.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 15:01

> [...]
> lyst til at skrive historien Og godt det ikke var en hund eller større .
> Så var det ikke sikkert at jeg sad her og skrev ...

Dejligt at høre om en der tager sig af de dyr, man har fået kørt ned, jeg
ved ikke hvor mange forskellige dyr jeg har måtte aflive og få lagt ind til
siden, efter at folk foran mig har kørt dem ned og bare har forsat, selvom
de hel sikkert har været klar over at de har ramt noget.
Jeg hader at skulle aflive et dyr, men jeg kan altså ikke lade dem ligge og
lide og derefter blive mast ud på asfalten.

Godt at du også slap heldigt og lad os håbe at Mis også klare den

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Hans/NTV

Dato : 14-06-07 13:24

En fin lille historie.
Jeg prøvede den anden aften jeg havde fri fra arbejde at tælle dyr jeg
mødte på vejen hjem kl. ca. 23.10 til 23.35.
Jeg mødte 11 katte, 2 pindsvin og en hjort. Det er altså mange katte
skulle jeg lige hilse og sige og de var alle på jagt.
Så skal der altså gå en eller to til engang imellem.
Og som min gamle ven sagde: En god kat - er en død kat.

hVh
Hans/NTV

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 08:13

"Hans/NTV" <ntvrc33@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Og som min gamle ven sagde: En god kat - er en død kat.

Der er vi så meget uenige, katte er en af de dyr jeg sætter mest pris på,
har haft katte i ca 25 år, et dyr der har sin egen mening, dejligt

--

Venlig hilsen
Flemming Disc