udendørs skak
Fra : Dennis Nielsen

Dato : 11-06-07 22:46

Hej

Jeg vil lave et udendørs skakspil. Forestiller mig at anvende 40/40 fliser
evt. 50/50... men... Hvordan får jeg lavet brikkerne. Jeg vil gerne lave dem
rigtig flotte, så det bliver lige så meget et udstillingsobjekt, som et
egentligt spil.

//Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 23:20

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. 50/50... men... Hvordan får jeg lavet brikkerne. Jeg vil gerne lave
> dem rigtig flotte, så det bliver lige så meget et udstillingsobjekt, som

Det er nok ikke helt nemt, at selv lave brikkerne, men hvis du er god med
træ kan man evt. få lavet noget, der er flot.
Støbe dem i gips kunne også være en mulighed, men så mangler man jo, at få
lavet nogen forme først. Spørgsmålet er så om det bliver for tungt, men flot
kunne det sikkert blive.
Bilka har haft store skakbrikker- sidste år tror jeg det var, at jeg så dem.
De er dog i plastik og dermed meget lette, nok ikke lige velegnet som
udstillingsobject, da de vil flyve væk, så snart, der kommer lidt vind. De
var ellers billige- ca. 80 kr. for et helt sæt brikker svjh.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : GIlbert....\(5750\)

Dato : 12-06-07 05:43

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> udstillingsobject, da de vil flyve væk, så snart, der kommer lidt vind. De
> var ellers billige- ca. 80 kr. for et helt sæt brikker svjh.

så kunne man måske købe sådan et sæt og bruge dem som forme, hvis det er hul
plastic, ved ikke lige hvad man skal bruge som masse, det må der være andre
der har en ide om

--
Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 06:52

"GIlbert....(5750)" <gilbert@roen[remove]have.dk> skrev i en meddelelse

> så kunne man måske købe sådan et sæt og bruge dem som forme, hvis det er
> hul plastic, ved ikke lige hvad man skal bruge som masse, det må der være
> andre der har en ide om

Ja, man kunne da bruge dem til, at lave nogen gummiforme med og derefter kan
man støbe det i gips.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leonard

Dato : 12-06-07 07:48

On Tue, 12 Jun 2007 00:20:28 +0200, Buffy wrote:

> [...]
> udstillingsobject, da de vil flyve væk, så snart, der kommer lidt vind. De
> var ellers billige- ca. 80 kr. for et helt sæt brikker svjh.

Sandsynligvis er de hule, så der kan indbygges en vandtank eller bare
støbes noget cement i bunden, så de bliver lidt tungere.

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Lars

Dato : 12-06-07 06:13

Dennis Nielsen skrev:
> [...]
> rigtig flotte, så det bliver lige så meget et udstillingsobjekt, som et

Hvad med en flok havenisser?

Fra : Max

Dato : 12-06-07 07:49

Hej Dennis

> Jeg vil lave et udendørs skakspil. Forestiller mig at anvende 40/40
> fliser evt. 50/50... men... Hvordan får jeg lavet brikkerne. Jeg vil

Nogle stykker bøgestammer, og så igang med økse og billedskærejern.

http://www.giantchess.com/

http://www.doityourself.com/stry/chesssets

På Google søg i billeder med garden chess set

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 09:03

køb dem du kan få i bilka de er ca. 30 cm høje, skær bunden af dem og duld
dem op med beton, når de er tørre, fjerner du plastiken, og maler dem sorte
og hvide, og wupti du har brikker der holder i mange år og som ikke vælter i
vinden, og stadig er til at flytte rundt med
mvh madsen

Fra : Max

Dato : 12-06-07 09:15

Hej Madsen

> køb dem du kan få i bilka de er ca. 30 cm høje, skær bunden af dem og

Nej jeg vil ej :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 14:27

> Hej Madsen

> Nej jeg vil ej :)
sorry det var nu heller ikke til dig
mvh Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 10:29

"Madsen" <swille00SNABELAc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sorte og hvide, og wupti du har brikker der holder i mange år og som ikke
> vælter i vinden, og stadig er til at flytte rundt med

Kan man godt få plastikken af uden, at cementen går i stykker ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 14:26

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> "Madsen" <swille00SNABELAc.dk> skrev i en meddelelse
>
> Kan man godt få plastikken af uden, at cementen går i stykker ?
jeps sidder det for fast bruger man bare en brænder til et gøre plastiken
blød og så er det meget nemt
mvh madsen

Fra : Dennis Nielsen

Dato : 12-06-07 19:45

Kan de stadig købes i Bilka... ideen er ikke helt dum ..

//Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 12-06-07 23:21

> Kan de stadig købes i Bilka... ideen er ikke helt dum ..
>
> //Dennis
hejsa
ved desværre ikke om de stadig har dem i bilka, men ellers skal der da nok
være en der vil sælge mon ikke

mvh Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 11:00

"Dennis Nielsen" <Bjerrevej19@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Kan de stadig købes i Bilka... ideen er ikke helt dum ..

Ved det faktisk ikke, men du kan da lige ringe til Bilka og spørge...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 12-06-07 22:00

> jeps sidder det for fast bruger man bare en brænder til et gøre plastiken
> blød og så er det meget nemt
> mvh madsen

Var det ikke bare en anelse nemmere, at købe en liter madolie og hælde i
formen, og sørge for den kommer rundt i alle hjørner, inden man begyder
at hælde beton i ?? Så slipper det altså væsentligt nemmere.

Jesper

Fra : PS SUNSITE

Dato : 13-06-07 10:49