ting til værktøjskassen
Fra : Filip

Dato : 11-06-07 07:57

Hej

Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man bare SKAL have"

Filip

Fra : Max

Dato : 11-06-07 08:30

Hej Filip

> Jeg er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men
> jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien:
> "værktøj man bare SKAL have"

Nu ved jeg ikke hvad du er gør det selv i, men en båndsav og en rigtig
drejebænk med en fræseropsats på kan være meget nyttige ting.

--
Mvh Max

Fra : Filip

Dato : 11-06-07 10:21

> Nu ved jeg ikke hvad du er gør det selv i, men en båndsav og en rigtig
> drejebænk med en fræseropsats på kan være meget nyttige ting.

Tak for det, men nu var spørgsmålet mest stillet på ting man kunne putte i værktøjskassen, men det lyder som om at din værktøjskasse er noget større end min, siden du både kan have en drejebænk og en båndsav i den

Filip

Fra : Max

Dato : 11-06-07 10:37

Hej Filip

> Tak for det, men nu var spørgsmålet mest stillet på ting man kunne
> putte i værktøjskassen, men det lyder som om at din værktøjskasse er

Du sagde ikke noget om størrelsen, du sagde ikke engang noget om
hvad type GDS mand du er, så det er jo lidt svært at give et konkret svar,
båndsaven har jeg, drejebænken med fræseren er et ønske jeg har :)

Men fortæl lidt om hvad du laver, så får du måske mere realistiske bud.

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-07 14:12

Filip skrev:

> Tak for det, men nu var spørgsmålet mest stillet på ting man
> kunne putte i værktøjskassen, men det lyder som om at din
> værktøjskasse er noget større end min, siden du både kan have
> en drejebænk og en båndsav i den

Har du aldrig set Maxés værktøjskasse?
http://buyandsell.dk/images/container.JPG

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Max

Dato : 11-06-07 18:46

Hej Henning

> Har du aldrig set Maxés værktøjskasse?

Hvis bare jeg kunne huske hvor jeg brugte den sidst :)

--
Mvh Max

Fra : Henning Lund

Dato : 11-06-07 18:58

Max skrev:

> Hvis bare jeg kunne huske hvor jeg brugte den sidst :)

*LOL*

Fra : Kåre

Dato : 11-06-07 09:43

> [...]
>godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man

Der er jo så meget....

F.eks.:
- Overfræser (genialt legetøj
- Bajonetsav (Kan bruges til at splitte hvad som helst ad).
- Trykluft sømpistol/hæfteklamme pistol (DET er guf !!! )
- Kompressor hvis du ikke har en til ovennævnte.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-06-07 13:00

On 11 Jun., 08:57, "Filip" <filip...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg skal have lavet en ønskeseddel, og mangler lige lidt inspiration. Jeg er "gør det selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man bare SKAL have"

Jeg har fundet ud af at følgende værktøj er MEGET godt at have:

- koben
- en god høvl
- rundsav
- bajonetsav
- et GODT vaterpas
- murersnor
- stiksav
- en GOD fuksvans

Men der er jo masser.....

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Fra : Max

Dato : 11-06-07 13:18

Hej Christian

> Jeg har fundet ud af at følgende værktøj er MEGET godt at have:
>
> - koben
> - en god høvl
> - rundsav
> - bajonetsav
> - et GODT vaterpas
> - murersnor
> - stiksav
> - en GOD fuksvans
>
> Men der er jo masser.....

Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 15:24

> Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.

Svejse apparat er også sjovt at have.... Samt vinkelsliber, pladeklipper
(trykluft)...

En saks kan også være nyttig....

/SWP

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 11-06-07 16:22

"Søren W" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> Svejse apparat er også sjovt at have.... Samt vinkelsliber, pladeklipper
> (trykluft)...
>
> En saks kan også være nyttig....
>
> /SWP

Hva' med en sømudtrækker?

Mvh
Aksel

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-06-07 16:59

Aksel Pedersen wrote:

Yderligere ting:

2-3 forskellige størrelse svensknøgler
Komplet fastnøglesæt (evt. med skraldefunktion i den ene ende)
Komplet topnøglesæt (fra 2.5mm og op til 23-25mm)
Skruemaskine med tilhørende holdere til topnøglesættet+bits
Skruetrækkere (lige, stjerne, torx, pozi)
Hobbykniv
Blyant
Umbracosæt
Polygrip tang
Flad og spidstang
Skævbider (gerne mindst 2 størrelser)
Urmagersæt (skruetrækkere, lige, stjerne, umbraco)
Boremaskine med slag, inkl træ, metal og betonbor i god kvalitet
Gaffatape
Isolerbånd
Krympeflex
Loddekolbe
Varmepistol

Og en helt helt masser andet guf (bla. noget af det de andre har
skrevet). En værktøjskasse udvikler sig med tiden, det kommer meget an
på hvilke opgaver du har tænkt dig at udføre. Fx. hvis du også roder
bil, så er der en masse ekstra man typisk lige har behov for.

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 17:26

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i meddelelsen
> Aksel Pedersen wrote:
>
> Yderligere ting:

> Thomas

Vi skal sku også bruge en hammer..

JWP

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-06-07 20:47

s wrote:

> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Vi skal sku også bruge en hammer..

Ja selvfølgelig... men det havde Max allerede skrevet, så var der ingen
grund til at gentage det

Thomas

Fra : Max

Dato : 11-06-07 21:08

Hej Thomas

> Ja selvfølgelig... men det havde Max allerede skrevet, så var der
> ingen grund til at gentage det

Jeg har selv mange hamre, så et par stykker er nok OK :)

Men en god stor gasloddekolbe der også kan bruges med
flamme er en god ting til f.eks. kobberrør + fittings. Et
universalinstrument til 39,85 fra HN er også rart at have.
Nogle skarpe stemmejern og ordentlige spartler. Et ring
gaffelnøglesæt og et 1/4" skraldenøglesæt med alle slags
bits. Højkvalitets jern-, træ- og mur-bor. En polsøger, en
afisoleringstang. og en skævbider. En fladtang, en pop-nitte
tang med nitter, en ud- og indvendig seegerringstang.
Et sæt bakker og gevindtapper. Et sæt ornepikke.

--
Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 18:14

On Mon, 11 Jun 2007 14:18:08 +0200, Max wrote:

> Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.

Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
Gaffa, strips og ståltråd

--
Leonard
RC Tamiya King Hauler 1:14 sælges

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-06-07 21:00

On Mon, 11 Jun 2007 19:14:25 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
>Gaffa, strips og ståltråd

Du glemmer WD40.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 21:05

On Mon, 11 Jun 2007 21:59:34 +0200, Mads Lie Jensen wrote:

> Du glemmer WD40.

Ja, det er uundværligt!

Fra : Max

Dato : 11-06-07 21:11

Hej Leonard

> Ja, det er uundværligt!

Sammen med den grønne og hvide metalflaske
fra Castrol med tynd olie og fedt fra SKF.

--
Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 21:19

On Mon, 11 Jun 2007 22:10:45 +0200, Max wrote:

> Sammen med den grønne og hvide metalflaske
> fra Castrol med tynd olie og fedt fra SKF.

Olien fra Castrol kender jeg ikke og fedtet er det grønne EP-fedt i
sorte patroner fra den lokale maskinhandel. Det bruges mest til
minigraveren, men havetraktoren og fejemaskinen for da et pump en gang
om året.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 11-06-07 21:43

> Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
> Gaffa, strips og ståltråd

Og de tre næste er en saks, en kødnål (har man ståltråd kan den undværes) og
en pincet. I gamle dage med ligekærv var en kniv også en god ting, men den
dur ikke til hverken krydskærv eller torx, så et sæt skruetrækkere til hhv
kryds og torx.

Sav, hammer, tommestok, knibtang (?), papegøjetang og en blød klud.

Og i luksusudgaven
Boremaskine, skruemaskine, 3 vaterpas i forskellige længder og næsten alt,
der kan støje.

Mvh Maria

Fra : Leonard

Dato : 11-06-07 21:47

On Mon, 11 Jun 2007 22:42:53 +0200, Maria Frederiksen wrote:

> Og i luksusudgaven
> Boremaskine, skruemaskine, 3 vaterpas i forskellige længder og næsten alt,
> der kan støje.

Når du er oppe i luksusudgaven, så hører en ATV og en minigraver også
med
Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
fået ny flyvemaskine

Fra : Max

Dato : 11-06-07 22:14

Hej Leonard

> Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
> fået ny flyvemaskine

Jeg har lige købt en el-stabler der kan løfte 3,5 m op, en herlig ting :)

--
Mvh Max

Fra : Leonard

Dato : 12-06-07 07:49

On Mon, 11 Jun 2007 23:14:20 +0200, Max wrote:

> Jeg har lige købt en el-stabler der kan løfte 3,5 m op, en herlig ting :)

Øv, den vil jeg låne.
Jeg har lige fået leveret 79 tons belægningssten på paller og de skal jo
fordeles lidt på matriklen ...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-06-07 17:26

On Tue, 12 Jun 2007 08:49:18 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

>Øv, den vil jeg låne.
>Jeg har lige fået leveret 79 tons belægningssten på paller og de skal jo
>fordeles lidt på matriklen ...

En gammel David Brown med trucktårn kan klare den sag
Jeg mangler godt nok stadig trucktårnet .....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-07 00:11

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Når du er oppe i luksusudgaven, så hører en ATV og en minigraver også
> med
> Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
> fået ny flyvemaskine

Du mangler da også et nivelleringsapparat,
eller en god rotorlaser, evt. med fald.
Rørlægningslaser kan også anbefales.
En theodolit er heller ikke at foragte.

Som du kan se, din værktøskasse er ikke komplet endnu

--
mvh Uffe

Fra : Leonard

Dato : 13-06-07 07:46

On Wed, 13 Jun 2007 01:10:50 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> Som du kan se, din værktøskasse er ikke komplet endnu

Min værktøjskase bliver aldrig komplet ... der er dog visse stykker
værktøj, der aldrig får plads i kassen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-06-07 17:25

On Mon, 11 Jun 2007 22:42:53 +0200, "Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk>
wrote:

>Sav, hammer, tommestok, knibtang (?), papegøjetang og en blød klud.

En enkelt tommestok er ikke nok - der skal være flere, helst en hel
pakke (10 - 12 stk). Så er man altid sikker på at kunne finde mindst een
på sin plads, selv om man selv eller andre har glemt at ligge den på
plads sidste gang.

Et 50-meters målebånd er også godt at have. Samt et bar muresnore og
landmålerstokke. Det er i hvert fald noget jeg tit gør brug af.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Q

Dato : 11-06-07 18:22

[...]

**************

Her er den ultimative værktøjskasse:

http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?P65=&tool=storage&item_ID=75694&group_ID=17807&store=snapon-store&dir=catalog

/peter

Fra : Esben I.

Dato : 11-06-07 22:33

Filip wrote:
>"værktøj man bare SKAL have"

en schweitzerkniv
mvh
Esben I.

Fra : Armand

Dato : 11-06-07 22:53

> [...]
> er "gør det > selv" mand og har da en del værktøj efterhånden, men jeg
> kunne godt tænke mig at > høre hvad I kunne foreslå til kategorien:

En slagskruetrækker!

--
Armand.

Fra : GIlbert....\(5750\)

Dato : 12-06-07 05:54

[...]

et universal værktøj der er svært at undvære
http://www.leatherman.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=3/menu=10/

--
Hilsen Christel & Gilbert Rønhave
( . ) ( . )

Fra : Leonard

Dato : 12-06-07 07:52

On Tue, 12 Jun 2007 06:53:48 +0200, GIlbert....(5750) wrote:

> et universal værktøj der er svært at undvære
> http://www.leatherman.dk/frame.cfm/cms/sprog=1/grp=3/menu=10/

Den slags kalder jeg ikke værktøj. De gange jeg har forsøgt med med det
der ligner er det altid endt med noget, der gik istykker. For det meste
heldigvis bare det foldbare blik, nogen kalder værktøj.

Fra : GIlbert....\(5750\)

Dato : 12-06-07 10:55

en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den

--

> Den slags kalder jeg ikke værktøj. De gange jeg har forsøgt med med det
> der ligner er det altid endt med noget, der gik istykker. For det meste
> heldigvis bare det foldbare blik, nogen kalder værktøj.

en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den, men de 40kr's
i Harald Tuborg gør da nok

Fra : Leonard

Dato : 12-06-07 22:36

On Tue, 12 Jun 2007 11:54:45 +0200, GIlbert....(5750) wrote:

> en LEATHERMAN gå ikke i stykker andet hvis man mishandler den

Nå, men så ødelægger man sikkert noget af det man bruger "værktøjet" på.
Jeg gider i hvert fald ikke den slags, hellere en rigtig tang,
skruetrækker, kniv, saks osv.

Fra : Max

Dato : 12-06-07 23:00

Hej Leonard

> Nå, men så ødelægger man sikkert noget af det man bruger "værktøjet"

Ja, i en rygsæk hvis man skulle kravle op på et stort bjerg kunne den
sikkert være ok, men i en værktøjskasse, nej. En kok vil nok også
betakke sig for at skulle skære stegen ud med en sweitzerkniv. :)

--
Mvh Max

Fra : Ivar Holm

Dato : 12-06-07 07:47

Da noget tyder på, at det er spørgerens første værktøjskasse, så vil en
forbindingskasse være en god ting

Ivar Holm

Fra : Leonard

Dato : 12-06-07 08:00

On Tue, 12 Jun 2007 08:47:29 +0200, Ivar Holm wrote:

> Da noget tyder på, at det er spørgerens første værktøjskasse, så vil en
> forbindingskasse være en god ting

Og en telefon samt den gule fagbog, så der kan ringes efter håndværkeren
når det går galt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-07 11:54

On 11 Jun., 14:18, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Ja, du mangler da en hammer, stemmejern, knibtang og nogle skruetrækkere.

Jeg synes det var en selvfølge

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-07 11:56

On 11 Jun., 19:14, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Alle ved da at de tre vigtigste ting i en værktøjskasse er:
> Gaffa, strips og ståltråd

Og patentbånd

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-06-07 15:38

On Tue, 12 Jun 2007 03:55:39 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:
klip

>Og patentbånd

Og et øljern, helst med udveksling, til fyraften, når du har
givet alt til firmaet
mvh Ebbe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-07 11:57

On 11 Jun., 22:47, Leonard <piper...@gmail.invalid> wrote:

> Når du er oppe i luksusudgaven, så hører en ATV og en minigraver også
> med
> Faktisk mangler jeg en gaffeltruck, det må være næste køb, når jeg har
> fået ny flyvemaskine

Du kan da næsten kombinere flyve"ting" og gaffeltruck ved at købe en
helikopter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-06-07 00:19

> [...]

> godt > tænke mig at høre hvad I kunne foreslå til kategorien: "værktøj man

Start med at spørge dig selv: Hvad vil jeg kunne arbejde med?
Med det menes, hvilke materialer vil du kunne arbejde med,
træ, jern eller hvad.
Vil du have mulighed for at kunne bore, fræse, dreje eller hvad?
Igen, i hvilke materialer vil du kunne arbejde.

Først når du kender dine valg, kan du rigtig kigge på værktøj.
En nedstryger er jo ikke meget bevent til træ,
og en fuksvans er livsfarlig anvendt til jern.

--
mvh Uffe