Myrerne har invaderet min have.....
Fra : Henriette Døssing

Dato : 10-06-07 19:01

Myrerne har invaderet min have.

De er i mine roser, som de spiser, de er i mine jordbær, i mit
minipæretræ, i mit citrontræ - ja kort sagt overalt.

Hvad gør jeg???

Kan jeg vande mod dem - og her mener jeg med noget giftigt stads, så jeg
én gang for alle får taget livet af dem - uden at mine roser går ud?

Og hvad med de steder, hvor vi gerne skulle spise frugterne bagefter,
altså jordbær, pæretræ og citrontræ - hvad kan jeg udrydde dem med her,
som ikke er giftigt for os andre?

Alle gode råd modtages med glæde.

På forhånd tak,

Henriette Døssing, nu med myrekryb

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-06-07 19:41

On Sun, 10 Jun 2007 20:01:19 +0200, Henriette Døssing
<tmp@FJERNDETTEdoessing.dk> wrote:

>Myrerne har invaderet min have.
>
>De er i mine roser, som de spiser, de er i mine jordbær, i mit
>minipæretræ, i mit citrontræ - ja kort sagt overalt.

Myrer spiser ikke roser ......

> [...]

>Og hvad med de steder, hvor vi gerne skulle spise frugterne bagefter,
>altså jordbær, pæretræ og citrontræ - hvad kan jeg udrydde dem med her,

Det er med næsten 100% garanti ikke myrerne som er det virkelige
problem. Hvis myrer pludselig kravler i større antal i nogle planter, så
har planten lus. Myrer holder lus som min nabo holder malkekøer.

Få lusene slået ihjel, så går dit myreproblem formentlig og forhåbentlig
også i sig selv igen.

Lige netop nu er der lus i næsten alt - der er rigtig mange af de bæster
i år.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/