drypvanding og vandalarm
Fra : pensionisten

Dato : 10-06-07 07:53

Her til morgen kom der en bippende lyd fra mit bryggers.
Det viste sig at stamme fra min Felson vandalarm, som jeg havde glemt
alt om
Jeg har lige sat min drypvandinganlæg i gang.
så kom det positive at alarmen virker, den skal bippe efter 48 timer ved
1 dryp i sek.
Det negative er at de så ikke kan køre sammen.
Hvad gør man, nogen der har et godt bud.

Her tænk på en magnet ventil som slukker om natten.
en regnvandstønde og en pumpe til havedam som kan løfte vandet op til
vandbeholderen

Nogen gode ideer
fra
Jørgen

Fra : Ths

Dato : 10-06-07 11:46

> Nogen gode ideer

Afmontering af alarm mens du vander?
Pause i vanding om dagen, hvos vandet alligevel svider planterne i det
nuværende solskin?
Holde pause i vandingen mens du spiser aftensmad?

/Ths.

Fra : pensionisten

Dato : 10-06-07 15:08

Ths skrev:

> [...]
> nuværende solskin?
> Holde pause i vandingen mens du spiser aftensmad?

Alarmen sidder på vanduret.
Der skal være så lang en pause at røret får samme temp. som omgivelserne.
Erfaring siger flere timer i træk inden for 48 timer
Det sviger ikke planterne at de vandes i solskind og der går ikke rigtig
noget tabt med En vandingsanlæg (drypvanding)

Men tak for budet

fra
Jørgen

Fra : Lars

Dato : 10-06-07 18:11

pensionisten skrev:
> [...]
>
> Her tænk på en magnet ventil som slukker om natten.
> en regnvandstønde og en pumpe til havedam som kan løfte vandet op til

Den færdige løsning - timerstyret drypvanding, så det ikke kan dryppe 48
timer i træk. F.eks Gardena WT 1030:
www.gardena.dk/catalog/prodid.cfm?lang=dk&art_nr=1805

Lars

Fra : pensionisten

Dato : 11-06-07 13:57

Lars skrev:

> Den færdige løsning - timerstyret drypvanding, så det ikke kan dryppe 48
> timer i træk. F.eks Gardena WT 1030:
> www.gardena.dk/catalog/prodid.cfm?lang=dk&art_nr=1805
>
> Lars

Lyder besnærende
Er ved at undersøge om den kan starte med den indstillede dryp efter at
være slukket. Jeg synes at kan huske at der har været problemermed det.
Det bliver dog med et Magnetventil
da den skal være slukket i i ca 8 timer

ellers tager jeg batterierne ud af alarmen mens vanderen skalbruges

fra
Jørgen