Øl dåb
Fra : Sune Jorgensen

Dato : 11-06-07 14:09

Billedet taler vidst for sig selv:

http://www.ovdk.se/gallery.php?no=18&imgp=./fotoalbum/20070609.undine.jacobus.fritzen/m&txtp=./fotoalbum/20070609.undine.jacobus.fritzen/

Men det er nu også svært at ske forskel på køn med dobbeltsæt, stageflaske
og tørdragt, men det er en hun som her ses i midten:

http://www.ovdk.se/gallery.php?no=8&imgp=./fotoalbum/20070609.undine.jacobus.fritzen/m&txtp=./fotoalbum/20070609.undine.jacobus.fritzen/

Tillykke Rudi

/Sune

Fra : Mark Denninger

Dato : 11-06-07 15:27

On 11 Jun., 15:09, "Sune Jorgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Men det er nu også svært at ske forskel på køn med dobbeltsæt, stageflaske
> og tørdragt, men det er en hun som her ses i midten:

Hey det smagte vi da ikke noget til? Man kan da ikke holde dåb uden at
inviterer resten af besætningen!

-Mark

Fra : Henrik Manley

Dato : 12-06-07 08:43

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Billedet taler vidst for sig selv:
>
> http://www.ovdk.se/gallery.php?no=18&imgp=./fotoalbum/20070609.undine.jacobus.fritzen/m&txtp=./fotoalbum/20070609.undine.jacobus.fritzen/

Ja det er rigtigt grænseoverbrydende.......

Henrik Manley

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 12-06-07 09:36

> Ja det er rigtigt grænseoverbrydende.......
>
> Henrik Manley

Lige så grænseoverbrydende som din kommentar Henrik og alle andre indlæg i
denne NG.

Men jeg vil måske ligefrem gå så langt som at kalde det epokegørende.......
Eller også har vi det bare sjovt og hyggeligt nogle super dage på Østersøen?

/Sune

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 12-06-07 11:35

Hej Sune

On 12 Jun., 10:36, "Sune Jorgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
Eller også har vi det bare sjovt og hyggeligt nogle super dage på
Østersøen?

Jah nogle har det sjovt på østersøen, andre har det sjovt i øresund:
http://www.havbasserne.dk/Blade/2007/070610-otto/10062007(003).jpg

Men jeg synes det er meget godt at læse og se billeder fra andres ture
til lidt inspiration til egen dykning, så tak for det.

mvh
Jonas

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 12-06-07 11:56

> [...]
>
>Men jeg synes det er meget godt at læse og se billeder fra andres ture
>til lidt inspiration til egen dykning, så tak for det.

Helt enig Jonas.
Og Havbasserne's gode turberetninger er noget af det første jeg læser mandag
morgen

/Sune

Fra : Henrik Manley

Dato : 12-06-07 12:35

>Jah nogle har det sjovt på østersøen, andre har det sjovt i øresund:
>http://www.havbasserne.dk/Blade/2007/070610-otto/10062007(003).jpg

Jeg kan kun sige at det var godt at fotografen var under vand da vi badede.
Det havde været grænseoverskridende.

Jeg synes iøvrigt bare at emnet var forkert/misvisende da jeg med glæde
ville se hvordan man i andre klubber har øldåb. Og så er der et billede af
to der hælder en tynd stråle øl over bord . Man kan da i det minste
ryste dåsen og bruge nogle flere af dem. Er det en svensk version?

Desværre kan jeg ikke komme med billeder af en rigtig øldåb da vi har
fotoforbud under disse.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 12-06-07 13:02

> [...]
> to der hælder en tynd stråle øl over bord . Man kan da i det minste
> ryste dåsen og bruge nogle flere af dem. Er det en svensk version?

Nej, men nogen havde forgrebet sig på beholdningen. Risikoen for at
skulle drikke svenske øl resten af turen var nært forestående. Så må man
jo spare - dåb eller ej

/Jan

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 12-06-07 13:10

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message

> Jeg kan kun sige at det var godt at fotografen var under vand da vi
> badede. Det havde været grænseoverskridende.

For at blive ved emnet har jeg fundet et ganske vellignende billede
http://www.ovdk.se/gallery.php?no=11&imgp=./fotoalbum/20040726.jan.heweliusz/m&txtp=./fotoalbum/20040726.jan.heweliusz/

Henrik er det sandt at alting ser meget større ud under vand ?

/Sune

Fra : Henrik Manley

Dato : 12-06-07 14:37

> Henrik er det sandt at alting ser meget større ud under vand ?

Ikke i koldt vand, man kan vel sin dykkerteori....

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-06-07 13:15

Henrik Manley wrote:

> [...]
> to der hælder en tynd stråle øl over bord . Man kan da i det minste
> ryste dåsen og bruge nogle flere af dem. Er det en svensk version?

Er der noget der er mere rammende end:

http://gallery.aalborgdyk.dk/main.php?g2_itemId=9782 ?

Desværre ikke lige noget billede af selve dåbshandlingen (fotografen
manglede vist lidt hurtighed)

Thomas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 12-06-07 15:24

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ryste dåsen og bruge nogle flere af dem. Er det en svensk version?
>
> Desværre kan jeg ikke komme med billeder af en rigtig øldåb da vi har

Vi spilder ikke øl i de mængder, men holder dog en lille dåb af og til.

http://www.arnvig.dk/index.asp?source=8&P=RF%20Bevis%202006.jpg

Søren Arnvig