"Bjørn" <bjorn
norgaardsweb.dk> said in
news:466d9d4b$0$13945$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:
> Hej NG,
>
> Grundet "hjertestop" i min kørevogn, er jeg løbet ind i lidt
> problemer.
>
> Hjertet i Vectraen holdte op med at slå i går aftes kl. 19.13, hun
> blev 100.210km gammel. Vogntøjet var udlånt til en veninde, da
> termostathuset sprang læk og kølevandet besluttede sig for at
> forsvinde. Dette har resulteret i et større motorhavari. Umiddelbart
> siger diagnosen toppakninger samt mindst 1 stempel. 4 minutter efter
> opkaldet om motorhaveri stod jeg ved min baby, hun dampede stadig.
> Efter jeg havde konstateret at ALT vand var væk besluttede jeg mig for
> at få den bugseret væk. Udover at jeg lige nu finder det
> møgirriterende at jeg har fået lavet det store service på autoriseret
> værksted, har jeg et par andre problemer.
>
> 1) Under bugsering, har Falck flået forkofangeren i stykker. Den har
> sluppet i højre side, og beslagene er flækket. Falck manden HAR
> forsøgt at køre den over træklodser for at få den på vognen, men disse
> har tiltet, OG der sidder træ stumper omkring skruerne på bagsiden af
> kofangeren. Nogen der har erfaring med om Falck er villige til at
> indrømme deres fejl, og betale?
>
> 2) Jeg er indkaldt til syn - seneste synsfrist er i morgen. Da det
> umiddelbart ikke er muligt at nå, må jeg trække den - at aflevere
> pladerne er ikke en mulighed
Nu er jeg ikke lige klar over hvor
> lang tid vi skal bruge for at få skiftet kværn, og udført service for
> at få den klar, så derfor jeg spørger... Nogen der har erfaringer om
> at dukke op i en synshal med en registreringsattest, betale synsgebyr
> - og SÅ bede om at få bilen kasseret... med henblik på at vinde 1
> måned mere?
>
> Min veninde var i kulkælderen over at have smadret maskineriet, men
> jeg har forklaret hende, at fordi jeg har kørt med "lettere" tunet
> motor, så har jeg været klar over at levetiden var nedsat - eneste jeg
> har været lidt trist over er, at det ikke var mig der fik æren af at
> havarere maskineriet der står i et pænt stort 5-cifret beløb.
>
Jeg havde på et tidspunkt en bil som var en del af et udelt og båndlagt
bo.
Den var synsindkaldt.
Kunne ikke bare bruge af boet til syn af bil. Midlerne var båndlagt i en
periode.
Ikke desto mindre fik jeg lov til at køre videre i den, da jeg officielt
var bruger af bilen og så regnes det vist for kutyme og man fortsætter
bare som vanligt.
Jeg fik udsættelse hver gang jeg fik brev fra dem på det grundlag.
Syn af bilen skete først mere end 1½ år senere.
Ingen plader blev klippet.
--
Lars Holst