Knallert 45 > optjening hos forsikring ?
Fra : Autocadster

Dato : 11-06-07 15:15

Optjener man ancinitet (staves det sådan mon) med en indreg. knallert
45 ?

Autocadster / 2620

Fra : Brian

Dato : 11-06-07 16:26

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Optjener man ancinitet (staves det sådan mon) med en indreg. knallert 45 ?

Hos nogle selskaber er det set, så det afhænger af netop dit
forsikringsselskab...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-06-07 16:49

Brian wrote:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hos nogle selskaber er det set, så det afhænger af netop dit
> forsikringsselskab...

Min erfaring (forespørgelse hos: Tryg, GF, Codan, Top Danmark mv) er at
det ikke giver en så meget som en dags kørselserfaring når man skal have
tilbud på den første bilforsikring.

Men ja, der er nogen der kan få det, men det er sandsynligvis som
resultat af trusler eller lign. om at flytte en røvfuld forsikringer.

Thomas

Fra : Brian

Dato : 11-06-07 19:08

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men ja, der er nogen der kan få det, men det er sandsynligvis som resultat
> af trusler eller lign. om at flytte en røvfuld forsikringer.

Netop Codan ved jeg har gjort det for ca 1½-2år siden. Vedkommende boede til
leje og havde netop afsluttet en it-udannelse, havde intet arbejde og ingen
forsikringer ud over en indbo og selvf. forsikring på 45'eren. Han fik en
Renault Clio 1.2 RN (~60hk)fra 1997 ansvarsforsikret til 5600,- som
nybegynder...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-06-07 20:45

Brian wrote:

> [...]
> forsikringer ud over en indbo og selvf. forsikring på 45'eren. Han fik en
> Renault Clio 1.2 RN (~60hk)fra 1997 ansvarsforsikret til 5600,- som

Well... det er en anden historie for mit vedkommende... studerende og
kig på en Fiesta 1.1 fra 84-86, ca. 3års knallet 45 erfaring, codan
ville have 11.000kr i ansvar alene! Og direkte NEJ til spørgsmålet om
jeg fik erfaringsgodtgørelse for 3-4 år på en 45'er.... Det var så godt
nok ca. 4-5år siden.

Nej, jeg købte ikke dytten (andre årsager) og Codan bliver aldrig mit
forsikringsselskab.

Thomas

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-06-07 20:48

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikringer ud over en indbo og selvf. forsikring på 45'eren. Han fik en
> Renault Clio 1.2 RN (~60hk)fra 1997 ansvarsforsikret til 5600,- som

Ja codan vil ikke lade os optjene skadefri kørsel tiltrods for at vi har ike
mindre end 2 scootere (45er) forsikret hos dem.
Derimod slipper vi med lige i underkanten af 600kr pr styk i året

Erik