ford escord st 1,6 16v
Fra : Hougaard

Dato : 11-06-07 10:56

har ingen kompression på nr.3..

nogen der har været ude for det samme???

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 16:16

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> har ingen kompression på nr.3..
>
> nogen der har været ude for det samme???

Ja masser af gange. Hver gang det skete for mig, var det fordi jeg havde
tæsket bilen for meget, så ventilerne brændte. Det sker når der kommer for
mange omdrejninger på motoren og ventilerne ikke kan nå at lukke.

Kør bilen ud til en billig mekaniker og få nye ventiler i, samt slebet
ventilsæderne.
Det behøver ikke koste mere end en 4-5.000 Kr

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 11-06-07 16:59

Hej!

Tom wrote:
> Kør bilen ud til en billig mekaniker og få nye ventiler i, samt slebet
> ventilsæderne.
> Det behøver ikke koste mere end en 4-5.000 Kr

Heh, og sådan får man "en 4-5.000 Kr" til at lyde som småpenge

Man bliver ret forskrækket når man som gds'er hører om andres
mekanikerregninger. F.eks. havde min kollega haft sin Mercedes 560SEC (fed slæde
iøvrigt) på aut. værksted i Sverige. Fik lavet bremser hele vejen rundt (skiver,
klodser, smøring), fikset håndbremsen (tromlebremse i skiven) og skiftet de
bagerste støddæmpere. Prisen? At betale, 18.000,-

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hougaard

Dato : 11-06-07 17:06

Skal man så skifte alle sammen eller kan man "nøjes" med nogle af dem???

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 17:29

> Skal man så skifte alle sammen eller kan man "nøjes" med nogle af dem???

Jeg ville kun skifte dem hvor cylinderen ikke kunne holde kompression. Det
andet er bare penge ud af vinduet

--
Tom

Fra : Hougaard

Dato : 11-06-07 17:33

okay det vil jeg gøre
jeg takker

ved du evt om man kan sætte en 1,8 16v motor i en 1,6 16v????

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 17:37

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> okay det vil jeg gøre
> jeg takker
>
> ved du evt om man kan sætte en 1,8 16v motor i en 1,6 16v????

Aner det ikke. Jeg ville dog nøjes med bare at skifte ventilerne....det er
ikke så stort et arbejde og motoren skal heller ikke ud

--
Tom

Fra : Hougaard

Dato : 11-06-07 17:11

hej Tom
Har du så ikke nogle ventiler til at ligge???

Fra : Tom

Dato : 11-06-07 17:29

"Hougaard" <jonne@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hej Tom
> Har du så ikke nogle ventiler til at ligge???

De ER (var) monteret

--
Tom

Fra : Hougaard