Ang. form!
Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 06-07-01 11:28

Hej NG:

På sitet http://www.123Jokes.dk benytter jeg en form, hvor man kan indtaste
sin emailadresse, og dermed tilmelde sig til en mailingliste med jokes. I
indtastningsfeltet har jeg skrevet teksten navn@udbyder.dk. Jeg ønsker, at
når man klikker sin markør ind i feltet skal førnævnte tekst forsvinde, så
brugeren ikke skal slette teksten selv. Jeg har set det mange gange før, men
jeg kan ikke finde nogle eksempler lige nu. Er der nogle der ved, hvordan
man gør det?

Kenneth Bransholm Schou
Kenneth@Bransholm.dk >:)

Får du en joke via email, hver dag - Gratis?
Tilmeld dig her: http://www.123Jokes.dk

Fra : Mads United

Dato : 06-07-01 11:46

> [...]
men
> jeg kan ikke finde nogle eksempler lige nu. Er der nogle der ved, hvordan

onfocus="feltnavn.value=''"

somethin' like that!

Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 06-07-01 12:18

Hmm... Jeg har prøvet dit eksempel i flere mulige udgaver, men uden resultat
:(

Fra : Mads United

Dato : 06-07-01 12:28

<form>
<input type="text" value="din@email.dk" name="email"
onFocus="email.value=''">
</form>

den der virker....

det har jeg lige testet!

i hvert fald i IE 5.5

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 06-07-01 12:44

Den 06 jul 2001 skrev Mads United følgende i news:9i475r$kla$1@sunsite.dk

><form>
><input type="text" value="din@email.dk" name="email"
> onFocus="email.value=''"> </form>

Det er en god idé at tilpasse den, så der tages højde for formularens navn
m.v. Fx sådan:

<form action="somepage.html" method="post" name="formular">
<input type="text" name="email" value="dig@udbyder.dk" size="20"
maxlength="25" onFocus = "document.formular.email.value = ''">
</form>

Kasper Damkjær
www.damkjaer.net

Fra : Mads United

Dato : 06-07-01 12:47

> [...]
> <input type="text" name="email" value="dig@udbyder.dk" size="20"
> maxlength="25" onFocus = "document.formular.email.value = ''">

kunne ikke være mere enig.... takker for tilpasningen =)
(men mit var jo bare et hurtigt eksempel)

Fra : Kenneth Bransholm Sc~

Dato : 06-07-01 14:58

Hej Mads

Du er kanon! Så lykkedes det, og det kan naturligvis ses på
http://www.123jokes.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-07-01 18:31

Kenneth Bransholm Schou wrote:

> Hej Mads
>
> Du er kanon! Så lykkedes det, og det kan naturligvis ses på
> http://www.123jokes.dk

JavaScript Error: http://www.123jokes.dk/, line 31:

myform is not defined.

Det er her det går galt:

......escape(myform.email.value);

brug istedet

......escape(document.myform.email.value);

Så virker det også i netscape 4.X

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mads United

Dato : 10-07-01 09:19

> Hej Mads
>
> Du er kanon! Så lykkedes det, og det kan naturligvis ses på
> http://www.123jokes.dk

well..... any time mate....