Skifte dias i PowerPoint
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 11-06-07 21:39

Hej NG,

Jeg har en præsentation, hvor jeg gerne vil have en afslut effekt til at
skifte til næste dias. Det vil sige, at når jeg har klikket på musen og
illustrationen er fløjet ud af skærmen, så skal den samtidig skifte til
næste dias (uden at jeg klikker en ekstra gang). Kan man det, og i givet
fald hvordan?

Jeg bruger Windows XP prof, PowerPoint 2003, SP 2.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Bjarne Jensen

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 11-06-07 22:10

Bjarne Jensen skrev:
> [...]
> fald hvordan?
>
> Jeg bruger Windows XP prof, PowerPoint 2003, SP 2.

Prøv at højre-klikke på et dia ude i venstre side af skærmen.
Jeg går ud fra at du har en række dias herude.
Så kan du vælge DIAS-OVERGANG og så kan du
vælge effekt her, også.
Jørgen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-06-07 22:23

"Bjarne Jensen" <bjarnejensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fald hvordan?
>
> Jeg bruger Windows XP prof, PowerPoint 2003, SP 2.

Det tror jeg faktisk ikke kan lade sig gøre. Diasskift kan så vidt jeg ved
kun ske via mus eller via tidsindstilling eller evt. via hyperlink, men kan
ikke udløses af andre handlinger så som at en illustration forsvinder.

Jan

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-06-07 22:55

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan ikke udløses af andre handlinger så som at en illustration forsvinder.

Og dog. Her er et trick:

Lav først det dias, du skal bruge med alle tilhørende animationer, ind- og
evt. udgang, bortset fra udgang på den illustration, der skal få dias til at
skifte. På dette dias skal der IKKE sættes nogen overgang, men fremføring
Ved Klik.

Lav nu en kopi af dette dias, lige efter. Kopien skal ikke have nogen form
for animation, men skal se ud som det foregående dias, så ud lige inden
illustrationen skulle til at forsvinde. Heller ikke dette dias, skal have
nogen overgang, men fremføring sættes til automatisk og tiden til 0:00.

På dette dias (kopien) sætter du nu den animation, der får billedet til at
flyve ud.

Det trejde dias er så det, der skal skiftes til.

Da dias 2 ligner dias 1 lige inden billedet foprsvinder, og der ikek er
overgang, opdager seerne ikke, at der skiftes til dette. Da
overgangshastigheden her på dias 2, er sat til 0:00, vil det med det samme
trigge at billdedet forsvinder og der skiftes til næste dias.

Hvis du er interesseret kan jeg sende dig en præsentation, der virker på
denne måde.

Jan

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-06-07 20:26

> [...]
> trigge at billdedet forsvinder og der skiftes til næste dias.
>
> Hvis du er interesseret kan jeg sende dig en præsentation, der virker på

Hej Jan,

Tak for tippet - jeg er sikker på, at det var dit tip der sikrede mig et 13
tal til eksamen )

/Bjarne

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-06-07 21:59

> [...]
> Hej Jan,
>
> Tak for tippet - jeg er sikker på, at det var dit tip der sikrede mig et

Det glæder mig og tillykke Hvad var faget?

Jan