Tracking - hvad er det?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-06-07 13:53

En veninde har en engelsk udgave af MS Office, og hun bruger Outlook som
sit mailprogram.

På det har hun en såkaldt tracking-funktion som angiveligt gør at hun
kan se hvilke modtagere der læser de mails hun udsender. Kan det
virkelig passe? Hvad hedder funktionen i en dansk Office-udgave - og
findes der en tilsvarende funktion i Outlook Express?

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.stornotime.dk

Fra : Bc

Dato : 11-06-07 16:42

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se hvilke modtagere der læser de mails hun udsender. Kan det virkelig
> passe? Hvad hedder funktionen i en dansk Office-udgave - og findes der en

Det hedder kvittering for modtagelse. I OE Funktioner / Indstillinger /
Kvittering. I Outlook Funktioner / Indstillinger / E mail Indstillinger /
Registrerings Indstillinger. Hvis du kører pop3 / smtp mail kan modtageren
selv bestemme om han vil kvittere medmindre han selv har sat programmet til
altid at kvittere. På en Exchange server er det vist lidt anderledes.
Bc

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-06-07 17:56

"Bc" skrev blandt andet:

> Det hedder kvittering for modtagelse. I OE Funktioner / Indstillinger
> / Kvittering.

Nå ja! Det er selvfølgelig den funktion der er tale om. Jeg har aldrig
brugt det med at bede om kvittering endsige selv kvitteret for indkomne
mails. Synes det er en fis i en flaske. Men tak for svaret.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 11-06-07 18:16

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Nå ja!

Tillægsspørgsmål:

Kan emnelinjen / overskriften / subject i Outlook indeholde et klikbart
hyperlink til et sted på nettet, eller kan et sådant link (ligesom vist
nok i OE) kun være aktivt nede i selve brødteksten? Når jeg modtager en
mail som er afsendt i Outlook, så kan jeg ikke via min OE åbne et link
direkte fra subject, men må klippe og klistre.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.nyrnberggaarden.dk

Fra : Bc

Dato : 12-06-07 08:11

> [...]
> mail som er afsendt i Outlook, så kan jeg ikke via min OE åbne et link
> direkte fra subject, men må klippe og klistre.

Fra Outlook til Outlook og også fra OE til Outlook kan man godt ( jeg kan )
men fra Outlook til OE får jeg en ATT000xx.htm fil i emnelinien Men det kan
"sikkert" ændres i opsætningen. Funktioner / Indstillinger / Sikkerhed.
Bc

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-06-07 10:16

"Bc" skrev bl.a.:

> Fra Outlook til Outlook og også fra OE til Outlook kan man godt ( jeg
> kan ) men fra Outlook til OE får jeg en ATT000xx.htm fil i emnelinien

Tak.

--
Mvh.: Jørgen Grandt - www.hf-mosevang.dk