Kan man let lave billedkatalog?
Fra : Kurt G

Dato : 11-06-07 09:35

Jeg bruger FP2003.

Jeg har en del familiebilleder, som skal anbringes på hjemmesiden som små
icons. Når der trykkes på en af dem, skal man kunne se en fuldskærmsudgave
og evt. downloade den.

Det kan alt sammen gøres manuelt ved at behandle hvert billede efter tur,
men findes der en mulighed for at gøre det på alle billeder i et dir. på een
gang?

Mvh Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 11-06-07 09:43

> [...]
> men findes der en mulighed for at gøre det på alle billeder i et dir. på

Hej Kurt

Du kan benytte FrontPages indbyggede galleri funktion. Den finder du her
"Indsæt - billede - nyt fotogalleri"

Hilsen Eva

Fra : Kurt G

Dato : 11-06-07 10:02

> Hej Kurt
>
> Du kan benytte FrontPages indbyggede galleri funktion. Den finder du her
> "Indsæt - billede - nyt fotogalleri"
>
> Hilsen Eva

Tak for det, Eva!
Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 11-06-07 10:08

> Hej Kurt
>
> Du kan benytte FrontPages indbyggede galleri funktion. Den finder du her
> "Indsæt - billede - nyt fotogalleri"
>
> Hilsen Eva

Det gik ikke helt så let.
Er der noget specielt, man skal gøre?
Jeg laver en ny side og vil så gerne indsætte fotogalleriet, men den
funktion er grå og kan ikke bruges!

/Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 11-06-07 10:33

> Det gik ikke helt så let.
> Er der noget specielt, man skal gøre?
> Jeg laver en ny side og vil så gerne indsætte fotogalleriet, men den
> funktion er grå og kan ikke bruges!

Hej Kurt

Det lyder mystisk. Kunne tyde på at du ikke har alle funktioner installeret.
Da du installerede programmet, installerer du da en fuld version ?
Hilsen Eva

Fra : Kurt G

Dato : 11-06-07 22:26

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det lyder mystisk. Kunne tyde på at du ikke har alle funktioner
> installeret. Da du installerede programmet, installerer du da en fuld
Jeg skulle ind at lave om på nogle opsætninger, så kunne jeg få lov at lave
et galleri.

Men jeg synes nu ikke, at jeg har mange muligheder for at gøre noget:
Jeg går som du beskrev ind i Insert/Picture/New Photo Gallery og i det nye
'billede' vælger jeg Add/Pictures from Files.
Jeg vælger alle filerne i kataloget og trykker på OK.
Nu får jeg alle billederne vist, men jeg synes ikke, at jeg kan gøre andet
ved dem end mærke dem op.
Højreklikker jeg derefter, og vælger Photo Gallery Propertis, kan jeg vælge
enkelte filer og give dem navne mm.
Det forekommer mig at være lige så langsommeligt som at gøre det hele selv.

Er der noget, som jeg har overset/gjort forkert?

Mvh Kurt
lige meget hvor jeg trykker med musen, opmærkes de alle og den opmærkning
kan jeg ikke fjerne igen. Jeg bliver nødt til at gemme og lukke siden og
derefter igen åbne den.

Fra : Kurt G

Dato : 11-06-07 22:33

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> selv.
>
> Er der noget, som jeg har overset/gjort forkert?

Jeg har nu prøvet at se min nye side med IE, det er faktisk, som jeg gerne
vil have det, så glem alt det andet sludder i mit sidste indlæg.

Tak for hjælpen!

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 12-06-07 06:59

> Jeg har nu prøvet at se min nye side med IE, det er faktisk, som jeg gerne
> vil have det, så glem alt det andet sludder i mit sidste indlæg.
> Mvh Kurt

Og dog.
Jeg brugte IE til at se direkte på min harddisk og ikke på nettet.
Når jeg kikker på nettet, er der ingen billeder men kun den kendte ramme med
et kryds.
Jeg har overført alle filer fra harddisken til nettet og da det virker på
harddisken skulle der vel også vises billeder på nettet?

Får i samme fejl på http://www.guldbaek.net/kurt/bording2007/billeder.htm ?

Mvh Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 12-06-07 09:55

> Får i samme fejl på http://www.guldbaek.net/kurt/bording2007/billeder.htm
> ?

Hej Kurt

Jeps, bar røde krydser.
Understøtter din udbyder FrontPages?

Hilsen Eva

Fra : Kurt G

Dato : 13-06-07 11:08

> Hej Kurt
>
> Jeps, bar røde krydser.
> Understøtter din udbyder FrontPages?
>
> Hilsen Eva
Ja, men ikke extentions. ØV!
Jeg må vist snart finde en anden udbyder.

Hilsen Kurt

Fra : Søren Petersen

Dato : 11-06-07 15:05

Kurt G wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> men findes der en mulighed for at gøre det på alle billeder i et dir. på een

Hvis ikke du har den nyere version af FP - mener jeg ikke du har funktionen hvis
jeg husker ret... - du kan med stor glæde bruge Picasa - et gratis google
program til at lave et simpelt billedgalleri med.... Og programmet er også let
at bruge som redigeringsværktøj til billedbehandling

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kurt G

Dato : 11-06-07 22:10

"Søren Petersen" <jette@slettesbank.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Hvis ikke du har den nyere version af FP - mener jeg ikke du har
> funktionen hvis
> jeg husker ret... - du kan med stor glæde bruge Picasa
Jeg har hentet Picasa. Så vidt jeg kan se, kræver den, at jeg uploader til
googles server og at jeg og andre, der skal se billederne, tilmelder sig.
Er det korrekt opfattet?

Jeg vil gerne lave det på min egen hjemmeside, det kræver ikke, at der er
noget med tilmelding!

Mvh Kurt

Fra : enkvinde

Dato : 11-06-07 22:20

> [...]
> Er det korrekt opfattet?
>
> Jeg vil gerne lave det på min egen hjemmeside, det kræver ikke, at der er

FrontPages 2003 er faktisk den sidste nye version, så dit galleri burde
kunne funke.
Vil du have et andet album, så tjek Jalbum.net som er nemt at bruge, gratis
og har mange forskellige lay-outs.

Hilsen Eva

Fra : Mr. D

Dato : 19-06-07 21:21

> Vil du have et andet album, så tjek Jalbum.net som er nemt at bruge,
> gratis og har mange forskellige lay-outs.

Hi Eva

Jeg har ikke så meget forstand på det, men vil gerne lave et foto album. Er
Jalbum kun et program til opsætning, eller er det et sted på nettet, man kan
lave sin egen hjemmeside? Har du selv eller kender du andre danske sider,
man kunne se?

simon

Fra : enkvinde

Dato : 19-06-07 22:08

> [...]
> man kan lave sin egen hjemmeside? Har du selv eller kender du andre danske

Hej Simon

Jalbum er "kun" selve albummet, men har indbygget en mulighed for at uploade
sine billeder direkte til ens websted. Jalbum er et af de mest brugte foto
album og hvis du besøger Jalbums egen side, www.jalbum.net så vil du der
kunne se alle de forskellige albums som er tilgængelig.

Ønsker du dine billeder på nettet, ja, så skal du have en hjemmeside, hvor
du kan lægge dem på. Det behøver ikke engang at koste dig noget idag, for
det næsten vrimler med gratis tilbud ude i den store verden. Prøv at søge på
google efter gratis website og vælg så den mulighed som passer dig.

En anden mulighed er, hvis du er internetkunde hos TDC, så kan du ganske
gratis oprette en hjemmeside via dem. Du finder mere her
http://tdconline.dk/hjemmesider/

Hilsen Eva

Fra : Mr. D

Dato : 22-06-07 09:13

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Simon

hi Eva

Tak for hjælpen, jeg er kommet i gang med både jalbum og TDCs
skabelonhjemmeside.

Jeg har ikke prøvet noget af dette før, så jeg er en ren novice ud i det
tekniske. Jeg har dog været med til at udvikle layout og funktion på
hjemmesider før, så jeg ved godt, hvad jeg vil have, jeg har bare ikke
evnerne til at lave det.

Håber på lidt absolut begynder hjælp:

Jalbum:
Jeg er ved at lave et album med chameleon Skin, black.css.

Jeg har fundet ud af, hvordan jeg laver kommentarer til hvert enkelt
billede, men jeg vil også gerne have en kommentar til mine billedalbums.

Jeg kan i "settings", "Indexside" sætte kommentarerne i toppen, men jeg ved
ikke hvor jeg går hen og skriver disse kommentarer.

I hjælp står der:
"Comments can be added to folders just as to images in JAlbum's Edit pane.
Here you can specify where to display those comments. "

TDC skabelonhjemmeside:
Er den virkelig så simpel, som jeg tror, eller kan jeg bare ikke finde ud af
den?

Tag f.eks. denne her:
http://www.sitecenter.dk/kudo/propagandakort/

.... er det ikke muligt at lave et link til en underside på samme side, som
man vil have et billede? Jeg kunne f.eks. tænke mig at lave en
introduktionsside (denne) til en underside (som så kan være jalbum) med de
WWII propagandapostkort jeg har. Der skal være et billede (mindre end det
nuværende), en tekst og et link. Men jeg ser ikke nogen steder i
standardsiderne, at disse tre ting kan kombineres.

Og kan der heller ikke være to eller flere billeder på én side?

Jaja, dette er langt under din og jeres værdighed . Det er ikke
frontpage, og det er ikke kunst, men pleeeease, hjælp mig!

Fra : enkvinde

Dato : 22-06-07 12:20

> Tak for hjælpen, jeg er kommet i gang med både jalbum og TDCs
> skabelonhjemmeside.

Hej Simon

Dejligt at du er kommet i gang.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med dine spørgsmål. Og det har ikke noget
med værdighed at gøre Men ganske enkelt fordi det er 100 år siden, at
jeg har rodet med både Jalbum og TDC`S skabelon sider.

Men JAlbum har et stort forum, hvor du kan spørge om hjælp og gu ved om der
ikke også findes et på TDC? Hvis ikke der gør, så syntes jeg du skulle
spørge i nyhedsgruppen webdesign.

Rigtig god fornøjelse fremover
Hilsen Eva

Orv.. glemte lige..... Du ved godt, at du ikke behøver at bruge TDC`s
skabeloner, men kan lave dine egne designs feks. i frontpages, og bruge på
deres gratis sider.

Fra : oz

Dato : 01-07-07 22:52

Det skulle virke i FrontPage, han skal når har åbnet FrontPage, før han kan
bruge alle webkomponenterne,
åbn websted først.

Jørgen

Fra : Biker-Torben®

Dato : 20-06-07 14:46

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
> men findes der en mulighed for at gøre det på alle billeder i et dir. på

Der er også den gratis Web Album Generator: http://www.ornj.net/webalbum/ ,
som er ufattelig nem at bruge.

Generer et album, og upload de genererede filer til dit websted.

Du kan se et eksempel på mit eget websted:
http://bikertorben.dk/island/2004_07_island/index.html

Venlig hilsen
Torben