/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
RC 24 89' strøm-problemer, samt andet.
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 09-06-07 13:29

Alle MC'er har deres små problemer. Nu skriver jeg dem alle sammen
ned, for måske er nogle af de gamle skyld i mit ny problem, helt død
mc når nøglen drejes på tænding. Alt lys forsvinder samt uret dør, men
uret dør kun på tænding virker fint når tænding er på off. De sidste
par dage har min mc 5 gange været 100% død når nøglen blev drejet.
Hvis jeg så skubbede den igang, kørte motoren meget dårligt og ville
ikke tage omdr, lyder nærmest som den er ved at springe i luften
hakker og hoster. Men 9 ud af 10 gange virker den som den plejer.
Desuden har jeg længe 3000km, døjet med en stadig større raslen fra
udstødningen, det kommer ikke fra potterne for dem har jeg haft af.
Hvad er galt?
i mørke aftager lys i lygte samt instrument, det svinger hele tiden
hvor meget den har lyst til at lyse vejen op.
sidste ting er problemer med koblingen, det problem har jeg skrevet om
før, og fik beskeden at det nok var vand/damt i systemet. Men alt er
blevet skiftet 2 gange, blæst ud og nyt dot4 er kommet i. Problemet er
at koblingspunktet bliver så lille at den skratter i gearet, og næsten
ikke vil ud af gear. problemet opstår ved lange ture på motorvej i
frisk tempo. Dog går problemet i sig selv gradvist over længere tid,
indtil næste lange tur.

Håber i kan hjælpe, er sgu ikke helt tilfreds med min mc fortiden, den
er i flot kosmetisk stand, og har ikke kørt mere end 35000. Så mener
ikke den burde brokke sig så meget.
MVH Mikkel "nu knapt så lykkelig viffer ejer"

Har fået et svar på VFR.DK

er nogen enige i svaret?
Det kommer her:

Kunne lyde som en defekt ensretter og evt. batteri! Få det målt efter!

Raslen fra udstødningen kan måske komme fra "madkassen" under
motoren?? Eller er det noget helt andet??

Og hvis koblingen ikke kan koble ordentligt ud, så skal der gøres som
du skriver - men er alle dele omkring koblingen blevet checket? -
lyder som om din koblingsslave og/eller master trænger til renovering!


 
 
Ukendt (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-07 14:52

On Sat, 09 Jun 2007 05:29:24 -0700, mikkel_paulsen@hotmail.com wrote:

> Alle MC'er har deres små problemer. Nu skriver jeg dem alle sammen
> ned, for måske er nogle af de gamle skyld i mit ny problem, helt død
> mc når nøglen drejes på tænding. Alt lys forsvinder samt uret dør, men
> uret dør kun på tænding virker fint når tænding er på off. De sidste
> par dage har min mc 5 gange været 100% død når nøglen blev drejet.
> Hvis jeg så skubbede den igang, kørte motoren meget dårligt og ville
> ikke tage omdr, lyder nærmest som den er ved at springe i luften
> hakker og hoster. Men 9 ud af 10 gange virker den som den plejer.

Du har en løs forbindelse, som "afbryder" elsystemet når at der er
belastning på. Det kan være inden i akkumulatoren, eller det kan være i
ledningsnettet. Du skal have fat i et multimeter, sæt prøveledningerne på
polskoene på akkumulatoren, er der ca. 12 volt ? Drej nøglen til tænding,
hvad siger multimeteret nu ? 0-7 volt = defekt akkumulator. 12 volt ? Du
har et problem i ledningsnettet. Tjek spænding ved sikringsboks >
tændingskontakten > videre ud i systemet, til at Du finder fejlen.

Når fejlen er fundet, og afhjulpet, så tjek ladespænding med motoren gående
ca. 3.000 rpm. Her skal Du måle 14,2 - 15 volt. Under ingen omstændigheder
højere, og ikke gerne lavere heller.

--
mvh
Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Richard (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 09-06-07 20:21

Orla Pedersen wrote:

> Tjek spænding ved sikringsboks >
> tændingskontakten > videre ud i systemet, til at Du finder fejlen.

Og glem ikke at måle spжndingsfald på stelsiden af de forskellige
komponenter - dårlige stelforbindelser på mc'er (og biler) er skyld i
rigtig mange elfejl

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Armand (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-06-07 22:32


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:11s49edaiy1i9$.2zo74l9ro9lh.dlg@40tude.net...
> >
> Du har en løs forbindelse, som "afbryder" elsystemet når at der er
> belastning på. Det kan være inden i akkumulatoren, eller det kan være i
> ledningsnettet. Du skal have fat i et multimeter,
>
Måske at akkumulatoren er så svagt ladet at den kun kan holde liv i uret og
må opgive helt nåt der kommer mere forbrug på :-/

Prøv at give modellen en navlestreng á et sæt startkabler fra en frisk
akkumulator (familiebilen eller naboens) for at se om dét får den til at
virke. Ifald ér det manglende "egen"strøm, som igen skyldes færdig
akkumulator eller laderegulering der igen detekteres som her nedenfor
beskrevet:

> Når fejlen er fundet, og afhjulpet, så tjek ladespænding med motoren
> gående
> ca. 3.000 rpm. Her skal Du måle 14,2 - 15 volt. Under ingen omstændigheder
> højere, og ikke gerne lavere heller.
>

--
Armand.



mikkel_paulsen@hotma~ (09-06-2007)
Kommentar
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 09-06-07 23:15

Tak for alle svar. vil gerne have flere, gør ikke noget hvis i har
erfaret det på en VFR RC 24.

jeg vil bede min far om hjælp med at måle på elsystemet, har ikke selv
en skid forstand på el og fejl.



2 (10-06-2007)
Kommentar
Fra : 2


Dato : 10-06-07 08:47

On Sat, 09 Jun 2007 15:14:42 -0700, "mikkel_paulsen@hotmail.com"
<mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote:

>Tak for alle svar. vil gerne have flere, gør ikke noget hvis i har
>erfaret det på en VFR RC 24.
>
>jeg vil bede min far om hjælp med at måle på elsystemet, har ikke selv
>en skid forstand på el og fejl.
>
Har selv en VFR rc24 den virker meget fint. Dog i starten var der
mellem svagt lys i forlygten, altså lyste fint, men ikke godt nok. Der
var tab i ledningerne, så der kom nye og meget kraftigere ledninger på
til forlygten.

Du har da meget nogle meget gode og sandsynlige svar, ud fra de
oplysninger vi har fået! Det er jo ikke antallet af svar, men
kvaliteten i svarene, som du kan bruge. Og så kan du komme med flere
info når du har kontrolleret akku mm.....

Torben

Armand (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-06-07 19:03


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1181427282.177727.4650@q75g2000hsh.googlegroups.com...
>
> Tak for alle svar. vil gerne have flere, gør ikke noget hvis i har
> erfaret det på en VFR RC 24.
> jeg vil bede min far om hjælp med at måle på elsystemet, har ikke selv
> en skid forstand på el og fejl.
>
Først og fremmest så behøver en svigtende ladning eller et sammenklappet
batteri (fordi man ikke har holdt øje med syrestanden!?) ikke være en
typefejl.

Dernæst: Hvor svært kan det være? Jég foreslår det simple trick at sætte et
sæt startkabler imellem VFR'en og en bil samt nævner de to diagnoser man kan
få ud af dét forsøg!
Men du trækker på skuldrene og undskylder dig med intet at vide om
elnettet - Hvad havde du regnet med da du skrev din kvide? At den kunne
repareres on-line blot du trak den ind i nærheden af din PC??

Er der noget at sige til hvis jeg og de øvrige svarere kan føle deres
ulejlighed for spildt?? :-|

--
Armand.





mikkel_paulsen@hotma~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : mikkel_paulsen@hotma~


Dato : 11-06-07 21:04


> Men du trækker på skuldrene og undskylder dig med intet at vide om
> elnettet - Hvad havde du regnet med da du skrev din kvide? At den kunne
> repareres on-line blot du trak den ind i nærheden af din PC??
>
> Er der noget at sige til hvis jeg og de øvrige svarere kan føle deres
> ulejlighed for spildt?? :-|
>
> --
> Armand.

Rolig Rolig Armand, du plejer ellers ikke at skyde med skarpt .
Kan godt forstå i føler jer snydt, fordi jeg ikke har taget jeres svar
serriøst nok, men derimod spurgt om flere svar.
Grunden til dette er: Jeg kan jo ikke måle mig frem til fejlen når den
virker, har nu kørt 300km uden den har brokket sig, men lur mig om den
ikke strejker når jeg får fri fra arbejde i morgen. Uanset om det
sker, på arbejde, mortorvejen, Aalborg eller hvor jeg nu er kørt hen,
har jeg ikke lige et værksted tilrådighed, kunne selvf godt skille den
ad der hvor den strejker. Men sidst jeg gjorde det, var heldigvis her
hjemme den strejkede, men før jeg fik sædet af virkede den
igen.........til jeg havde kørt 5 km.
Jeg Håber på den ene måde den ikke gør det mere, men på den anden side
så får jeg det jo aldrig lavet.
MVH Mikkel


Armand (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-06-07 22:29


<mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1181592238.976093.110560@x35g2000prf.googlegroups.com...

>> Men du trækker på skuldrene og undskylder dig med intet at vide om
>> elnettet - Hvad havde du regnet med da du skrev din kvide? At den kunne
>> repareres on-line blot du trak den ind i nærheden af din PC??
>>
>> Er der noget at sige til hvis jeg og de øvrige svarere kan føle deres
>> ulejlighed for spildt?? :-|
>>
> Rolig Rolig Armand, du plejer ellers ikke at skyde med skarpt .
>
Nok ikke; men når jeg gør det er det som regel med tørt krudt :-|

> har nu kørt 300km uden den har brokket sig, men lur mig om den
> ikke strejker når jeg får fri fra arbejde i morgen. Uanset om det
> sker, på arbejde, mortorvejen, Aalborg eller hvor jeg nu er kørt hen,
> kunne selvf godt skille den ad der hvor den strejker. Men sidst jeg
> gjorde det, var heldigvis her hjemme den strejkede, men før jeg fik
> sædet af virkede den igen.........til jeg havde kørt 5 km.
>
God gammeldags løs forbindelse!?
Eftergå (incl. rensning for ir og gensmøring m. vaseline/lign) fastgørelsen
til batteripolerne samt monteringen på starterrelæet (som batteriets
kraftige +ledning går til)

Derudover er området omkring kronrøret kendt for at rykke stikforbindelse
fra hinanden! - Check!

--
Armand.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste