AC udedel på loftet?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 09-06-07 22:29

Hej

Jeg kunne godt tænke mig et ac i soveværelset, men synes at udedelen er for
grim til at montere på mit hus.

Kan man "ikke bare" smide den op på loftet?

Deroppe bliver det godt nok varmt ad helvede til, og udedele skal jo
bortlede varme - så jeg føler mig lidt usikker på om det er en god idé.

På den anden side - mange af disse anlæg findes i lande hvor der er lige så
varmt i skyggem som der bliver på mit loft ... og her hænger de tit i solen
.... såeh.

Man hvad siger i? Er det en dårlig idé?

Mvh

KA

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 22:55

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg kunne godt tænke mig et ac i soveværelset, men synes at udedelen er
> for grim til at montere på mit hus.
>
> Kan man "ikke bare" smide den op på loftet?

Uanset hvor du placerer skidtet, så tænk på støjen. De billige modeller
larmer meget. Hvis du placerer den for tæt på dit sovevær vil du ikke kunne
sove. Tænk også på støjen, når du placerer den udenfor (hvis du vil bevare
et godt forhold til din nabo)
Mvh Tommy

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-07 08:22

Klaus Andersen skrev:

> Man hvad siger i? Er det en dårlig idé?

Ja det er en dårlig ide, udedelen skal stå så køligt som muligt
for at få den bedste udnyttelse.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-06-07 09:11

On Sat, 9 Jun 2007 23:29:14 +0200, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

>Jeg kunne godt tænke mig et ac i soveværelset, men synes at udedelen er for
>grim til at montere på mit hus.
>
>Kan man "ikke bare" smide den op på loftet?

Du bør bestemt sætte den udendørs.

Du behøver ikke hænge den på huset, en løsning kunne være at lave et
lille fundament med 4 betonklodser på jorden og skrue den fast det. Så
eventuelt konstrurer en trækasse med lameller eller noget foran som
luften kan passere let til at skjule udedelen.

>På den anden side - mange af disse anlæg findes i lande hvor der er lige så
>varmt i skyggem som der bliver på mit loft ... og her hænger de tit i solen
>... såeh.

Det kan godt være det vil virke, men hvis du læser på enheden står der
en max temperatur for "cooling operation" - for dem jeg har hægende er
det vist 45°C og jeg til tro at der godt kan blive varmere på sådan et
loft når solen bager.

Men skal du kun bruge den ud på aftenen/natten hvor solen ikke bager
ned over taget så kan det måske godt være det kan gå. De kan godt
placeres indendørs, man ser da flere steder at de er placeret i
parkeingskældre osv. Der bliver så til gengæld også fælt varmt!

** Lars

Fra : Henning Lund

Dato : 10-06-07 09:53

Lars Knudsen skrev:

> . Så eventuelt konstrurer en trækasse med lameller
> eller noget foran som luften kan passere let til at skjule

Det vil jeg ikke anbefale, jeg har testet to fabriksfremstillede
"skjulere", de tager en del af effekten fra anlæget.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-06-07 12:59

On Sun, 10 Jun 2007 10:53:28 +0200, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>Det vil jeg ikke anbefale, jeg har testet to fabriksfremstillede
>"skjulere", de tager en del af effekten fra anlæget.

OK. Ja har ikke prøvet dem, bare set at man kan købe dem rundt
omkring. Det er helt klart, fri luft er det bedste til dem.

** Lars

Fra : Klaus Andersen

Dato : 11-06-07 21:40

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hmmm - ok

Jeg må finde en anden måde at skjule den på.

Tak for tips.

Mvh

kA