mini biller på grantræ
Fra : Peter

Dato : 09-06-07 14:07

Hej

Har nogle 0,5 mm sorte biller i hundrede vis på ung grantræ (1,8 m )- synes
ikke det virke som lus, de går meget hurtigt på træet - Er der nogle har en
idé om hvad det kan være :(

Mvh
Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-06-07 14:32

In news:466aa520$0$91712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Peter <noreply@dk> typed:
> [...]
> )- synes ikke det virke som lus, de går meget hurtigt på træet -
> Er
> der nogle har en idé om hvad det kan være :(

Du skriver 0,5 mm = en halv millimeter ? Hvis det er 0,5 cm. du
mener, så kan det muligvis være barkbiller. De skulle vist være op
mod 4 mm store, og er kendt for at gå i grantræer.

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/barkbille.htm

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter

Dato : 10-06-07 17:35

Så ret jeg tror du har - skal de behandles med gift/ spules - eller er det
bare ærgeligt ærgeligt

Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-06-07 18:55

In news:466c278f$0$912$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Peter <noreply@dk> typed:
> Så ret jeg tror du har - skal de behandles med gift/ spules -
> eller
> er det bare ærgeligt ærgeligt
>
> Peter

Jeg er faktisk blevet en smule i tvivl efter jeg har læst
medfølgende link, det stemmer lige som ikke overens, prøv selv at
bedømme det:

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/barkbille.htm

Du kan evt. også prøve at google på snudebiller, men de er ikke
sorte.

Fra : Peter

Dato : 10-06-07 21:18

Vil du/i prøve at se billederne i binaer.dk grantrae og grantrae1