TOP Craft Græstrimmer
Fra : x Vuf x

Dato : 09-06-07 09:48

Efter megen bøvl og spildt tid, fik jeg endelig forbindelse til det
firma, der sælger omtalte græstrimmer i Aldi, hvor jeg har købt den.
Spolen er tom, og jeg vil naturligvis gerne ha' en eller flere nye.

Efter en snak med en MEGET uhøflig "dame" fik jeg oplyst, at en spole
med plasticsnor, som til andre trimmere koster omkring 10-20 kr stk,
koster 73kr. pr. stk.!!! Og den kunne kun fås direkte hos firmaet, da
de ikke har forhandlere rundt i landet.

Det kan da ikke være rigtigt, man skal købe ny trimmer, hver gang man
har opbrugt spolen, der meget passende er sådan lavet, at man IKKE kan
skifte snor på den uden at skifte hele spolen!
Desuden er jeg ikke idiot. Naturligvis forsøger jeg ikke at ringe
til dem på Grundlovsdag! Det var da en insinuering, der vil noget!
Deres tlf.svarer, som var eneste kontakt jeg havde opnået i 1½ måned,
siger, "Vi har åbent mandag til fredag fra kl.8 til 16"

Aldi sælger igen samme græstrimmer og leverandøren er:
Willemoes Slibe- og maskinservice, hvilket forretningsbestyreren i
nærmeste Aldi og jeg fandt frem til ved at studere indpakningen på
de nye trimmere, de har stående.

Er der nogen her, der har været ud for det samme eller måske har
fundet en anden løsning?

Det kan da ikke passe. at det er efter samme princip som billig
printer; dyrt blæk!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. (3 piger og 2 drenge født 1. juni)
Kan snart ses på min HP

Fra : Max

Dato : 09-06-07 11:40

Hej Sonja

> Er der nogen her, der har været ud for det samme eller måske har
> fundet en anden løsning?

Smid den trimmer ud med storskraldet og køb en ny, og se så
at kikke dig for så du køber en model du kan finde ud af at
sætte en ny billig line i.

--
Mvh Max

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-07 11:47

On Sat, 9 Jun 2007 12:40:17 +0200, "Max" wrote:

>Smid den trimmer ud med storskraldet og køb en ny, og se så
>at kikke dig for så du køber en model du kan finde ud af at
>sætte en ny billig line i.

Tak for rådet Jens, men det ville så være 2. gang,
jeg skulle gøre dét. Indrømmet; jeg har så heller
ikke set mig for denne gang.

Fra : Armand

Dato : 09-06-07 11:48

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skifte snor på den uden at skifte hele spolen!...........
> Det kan da ikke passe. at det er efter samme princip som billig

Hvorfor ikke??

Sagen er da ikke mere grotesk end printer/blæk princippet!

Man skal som forbruger lære sig selv at genneskue sådanne slagtilbuds
faldgruber og det letteste er oftest at (forsøge at) tilkøbe
forbrugsmaterialer sammen med

--
Armand.

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-07 11:51

On Sat, 9 Jun 2007 12:48:02 +0200, "Armand" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Hvorfor ikke??
>Sagen er da ikke mere grotesk end printer/blæk princippet!

Nå nej...deeet øhh...

>Man skal som forbruger lære sig selv at genneskue sådanne slagtilbuds
>faldgruber og det letteste er oftest at (forsøge at) tilkøbe
>forbrugsmaterialer sammen med

DET er simpelthen det bedste råd indtil videre! Bortset fra, at én
i en anden gruppe skrev, at han havde købt ruller i Aldi til den.
Så forstår jeg bare ikke, at denne butiksbestyrer ikke kunne finde
en Aldi, der havde eller havde haft dem!
(Som sagt sælger Aldi den i år igen!)

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 09-06-07 12:18

er den den Willemoes i brøndby øster

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-07 11:54

On Sat, 9 Jun 2007 13:17:42 +0200, "Stig Rasmussen" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>er den den Willemoes i brøndby øster

Det aner jeg ikke. Jeg bor ikke på Sjælland.

Fra : x Vuf x

Dato : 11-06-07 01:48

On Sun, 10 Jun 2007 12:53:32 +0200, x Vuf x wrote:

>Det aner jeg ikke. Jeg bor ikke på Sjælland.

Der står godt nok Brøndby på kassen.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-06-07 13:17

x Vuf x skrev:
> [...]
> fundet en anden løsning?
>
> Det kan da ikke passe. at det er efter samme princip som billig

Hvis du kan skifte spolen, skal den vel ud, og så kan jeg da ikke se det
store problem i, at skille spolen ad, og selv sætte noget andet tråd i.
Det må da vel være en idé der for øvrigt kan komme med i "Rabatten" på
DR1. Nu kender jeg ikke lige modellen, så jeg ved naturligvis ikke om
det er noget der kan lade sig gøre, men så vidt jeg husker, så kan jeg
gøre det på min trimmer, der så til gengæld ikke er en Topcraft, men en
Park. Det er langt fra den dyreste, og jeg mener jeg gav lige i omgnen
af 300 kr. for den. Men skulle jeg give 73 kr. for en spole, så ville
jeg helt sikkert finde et andet alternativ.

Jesper

Fra : Thomas

Dato : 09-06-07 15:45

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@host.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> store problem i, at skille spolen ad, og selv sætte noget andet tråd i.
> Det må da vel være en idé der for øvrigt kan komme med i "Rabatten" på

det har da vist været med i et tidligere program!!!

og skulle vist virke ok

kan ikke huske om det var fiskesnørre eller noget andet der blev brugt

Mvh

Thomas

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 09-06-07 16:23

Thomas skrev:
> [...]
>
> og skulle vist virke ok
>
> kan ikke huske om det var fiskesnørre eller noget andet der blev brugt

Hmmm -- Nok et af de programmer jeg ikke har set så. Der forsvandt min
mulighed for at få den berømte "rabatten-indkøbsnet" jo så

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 17:56

"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> og skulle vist virke ok
>
> kan ikke huske om det var fiskesnørre eller noget andet der blev brugt

Det var nylonsnor købt i Silvan eller lign. til koster næsten gratis i
forhold til den orginale snor.
Gå i Silvan eller lign. og spørg efter det.

--
/HB

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-07 12:03

On Sat, 9 Jun 2007 18:56:09 +0200, "HB" <hbsnabela.dk> wrote:
>"Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev...

Fiskesnøre ville da være for tyndt?!

>Det var nylonsnor købt i Silvan eller lign. til koster næsten gratis i
>forhold til den orginale snor.
>Gå i Silvan eller lign. og spørg efter det.

Der har jeg skam været. Endda før jeg gik i ALdi...

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-07 11:59

On Sat, 09 Jun 2007 14:16:57 +0200, Jesper Jacobsen wrote:

>Hvis du kan skifte spolen, skal den vel ud, og så kan jeg da ikke se det
>store problem i, at skille spolen ad, og selv sætte noget andet tråd i.

Tråden/trådene kan IKKE skiftes. Man skal skifte hele rullen
Nu kan du jo ikke vide det, men jeg er "Gør det selv"-menneske
og har da også i en del år abbonneret på "Gør det selv"-bladet.

> [...]
>af 300 kr. for den. Men skulle jeg give 73 kr. for en spole, så ville
>jeg helt sikkert finde et andet alternativ.

Ja, det gjorde jeg første gang, men det ærgrer mig at ha' 2 trimmere
stående og være tvunget til at købe en ny... :-/

Fra : Preben Q

Dato : 09-06-07 13:28

> [...]
> firma, der sælger omtalte græstrimmer i Aldi, hvor jeg har købt den.
> Spolen er tom, og jeg vil naturligvis gerne ha' en eller flere nye.

Jeg er også hoppet på Alditilbuddet og min spole er også snart tom. Men jeg er stærk i
tvivl om det kan betale sig at rende efter en ny spole.
Jeg har aldrig kunnet køre mere end 2 minutter ad gangen med den græstrimmer. Så er
nylonlinen knækket og jeg skal tage spolen ud og fjumre med nylonlinen.
Det er jeg godt og grundigt træt af.

Så fremover vil jeg bevæbne mig med en god køkkensaks og knæle foran mine genstridige
græskanter.
Måske vil det ikke tage mere tid end med græstrimmeren, og de mange snegle som gemmer
sig i det høje græs vil kunne takke mig for livet...

Skulle nogen være interesseret kan min -kun lidt brugt- aldigræstrimmer købes for 1o
kr. -afhentet her på Gammel Køge Landevej.

www.galleri-bisart.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 10-06-07 12:08

On Sat, 9 Jun 2007 14:28:05 +0200, "Preben Q" wrote:
> [...]

>Så er nylonlinen knækket og jeg skal tage spolen ud og fjumre med nylonlinen.

Ja, det er jeg osse, men det skulle jeg også med den første trimmer,
så jeg troede, det bare var så'n, det skulle være...
Plasticsnorene er jo tynde og bliver hurtigt slidte.

Fra : Armand

Dato : 10-06-07 21:17

Er det, istedet for at adskille top-craft delen, ikke snarere et
gevind-modificerings-stykke der skal til således at man kan montere et
alternativt tråd-hovede ??

--
Armand.

Fra : x Vuf x

Dato : 11-06-07 01:50

On Sun, 10 Jun 2007 22:16:53 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:

>Er det, istedet for at adskille top-craft delen, ikke snarere et
>gevind-modificerings-stykke der skal til således at man kan montere et
>alternativt tråd-hovede ??

Øhhh... SÅ meget håndværker er jeg altså ikke...

Fra : x Vuf x

Dato : 12-06-07 17:57

On Mon, 11 Jun 2007 02:50:15 +0200, x Vuf x wrote:

>Øhhh... SÅ meget håndværker er jeg altså ikke...

Så fandt jeg en løsning!

STIGA
Spole m. tråd... ST 475
ST 500

Dette er mærket, der passer perfekt til TOP Craft trimmeren!
Spolen med tråd koster så godt nok kr.62,-,
men det er jo heller ikke kr.73,- + porto vel?!

Fra : Armand

Dato : 12-06-07 22:08

> [...]
> Spolen med tråd koster så godt nok kr.62,-,
> men det er jo heller ikke kr.73,- + porto vel?!

Way to go!
Og mon ikke at Stiga har en "genfyldnings"-model også :-/

--
Armand.

Fra : x Vuf x

Dato : 13-06-07 18:33

On Tue, 12 Jun 2007 23:08:13 +0200, "Armand" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Way to go!
>Og mon ikke at Stiga har en "genfyldnings"-model også :-/

Jeg må indrømme, at jeg fandt ud af, at den kunne fyldes med
yderst megen møje og besvær. Dette var grunden til, at jeg
tog i Silvan, som heldigvis ikke havde den rigtige snor.
Dette førte til, at jeg kørte til Trælasten i Svendborg,
som havde både ruller og snor!