Problemer med varme i udestue...
Fra : Helge

Dato : 09-06-07 09:30

Hej, vi har en udestue, hvor der i disse dage bliver frygtelig varmt..., op
mod 60 grader..

Er der nogen, der har et godt råd til at dæmpe varmen...??

Jeg har selv spekuleret i smøre noget af det der skyggepasta på, eller måske
at komme noget af det der folie, som man bruger til at tone ruder i biler
med...??

Taget er lavet af almindelige termoplasticplader og det er kun dem, der
giver problemer, de vinduer der er, sidder i skyggesiden.

Den løsning jeg kommer til at bruge, skal helst nogenlunde nemt kunne
fjernes igen til efteråret...

mvh. Helge

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 09-06-07 11:28

Helge skrev:
> Hej, vi har en udestue, hvor der i disse dage bliver frygtelig varmt...,
> op mod 60 grader..

Mine forældre har også det problem. De har ikke løst det 100 %, men de
har lavet det tåleligt.
Min mor fandt noget kraftigt hvidt stof og syede nogle lange baner af
stof og min far monterede gardinspiraler. Så blev der sat øjer i
gardinbanerne med passende mellemrum og en trækstang i den ene ende.
Der er lavet så mange at de i princippet kan dække hele taget, men de
trækker for og fra alt efter hvor solen står. Det kan selvfølgelig blive
så varmt at det slet ikke er til at holde ud, men til gengæld holder det
den værste varme væk fra stuen, der ligger bagved udestuen. Det var nemt
at lave og nemt at pille ned om efteråret.

Håber du kan bruge det.

Med venlig hilsen
Marianne Feddersen