|
| Reklamation Fra : Stoffer |
Dato : 09-06-07 11:25 |
|
Hej!
Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
Det ligner at der er en wire, der er hoppet af og jeg evner ikke at få
sat det på igen..
Så den skal jo på værksted..
Men det er under 2 år siden jeg købte bilen, så det er jo sådan set
stadig noget reklamation ret.
Er dette noget, som burde gå under reklamation?
/Stoffer
| |
Jørgen M. Rasmussen (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 09-06-07 11:48 |
|
"Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>
Ja. Og en wire hopper ikke bare af, formodentligt er det noget plastic der
er knækket. Det kan let koste en jetjager, ~1000,- = et nyt rudehejs :(.
| |
Stoffer (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Stoffer |
Dato : 09-06-07 11:56 |
|
Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
>
>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>
>> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>>
> Ja. Og en wire hopper ikke bare af, formodentligt er det noget plastic der
> er knækket. Det kan let koste en jetjager, ~1000,- = et nyt rudehejs :(.
>
>
Det er som ligemeget, hvad det koster, så længe jeg ikke skal betale ;)
Men er der nogen der har prøvet, at benytte reklamationsretten kort før
2 års udløb, uden problemer med forhandler?
--
Stoffer
| |
Martin Johansen [600~ (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 09-06-07 12:20 |
|
>Men er der nogen der har prøvet, at benytte reklamationsretten kort før
>2 års udløb, uden problemer med forhandler?
Hehe nok ikke uden problemer.
Men så er det jo godt du er medlem af FDM så de kan bistå med juridisk
hjælp hvis forhandleren skal bøvle...
;)
--
Martin Johansen [6000]
http://martinlj.blogspot.com
http://picasaweb.google.dk/martinlj
| |
TDN (09-06-2007)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 09-06-07 12:35 |
|
"Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
news:9LqdnYf_e-rGGvfbnZ2dnUVZ8tSdnZ2d@giganews.com...
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
>>
>>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>>
>>> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>>>
>> Ja. Og en wire hopper ikke bare af, formodentligt er det noget plastic
>> der er knækket. Det kan let koste en jetjager, ~1000,- = et nyt rudehejs
>> :(.
> Det er som ligemeget, hvad det koster, så længe jeg ikke skal betale ;)
> Men er der nogen der har prøvet, at benytte reklamationsretten kort før 2
> års udløb, uden problemer med forhandler?
>
> --
> Stoffer
Tvivler på han vil tage den. Er det over 6 mdr. siden du købte den ligger
bevisbyrden hos dig at fejlen var der på købstidspunktet og hvis den først
er gået i stykker efter 6 mdr. er det nok svært at komme og sige fejlen var
der ved købet.
Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at overholde
reklamationsbestemmelserne.
Mvh
Thomas
| |
alexbo (09-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 09-06-07 12:50 |
|
"TDN" skrev
> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at overholde
> reklamationsbestemmelserne.
Der er vel heller ikke ret mange andre handlende der sælger brugte ting,
hvor kunden 2 år efter klager over et eller andet.
Hvis man køber en gammel vaskemaskine ville man så 1,5 år efter klage over
at sæbeskuffen var gået i stykker?
mvh
Alex Christensen
| |
KASO (09-06-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-06-07 14:39 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:466a967f$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "TDN" skrev
>
>> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at overholde
>> reklamationsbestemmelserne.
>
> Der er vel heller ikke ret mange andre handlende der sælger brugte ting,
> hvor kunden 2 år efter klager over et eller andet.
>
> Hvis man køber en gammel vaskemaskine ville man så 1,5 år efter klage over
> at sæbeskuffen var gået i stykker?
Ja - uden tvivl!
| |
S o L (09-06-2007)
| Kommentar Fra : S o L |
Dato : 09-06-07 18:27 |
|
"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:466aad5f$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:466a967f$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>> "TDN" skrev
>>
>>> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at overholde
>>> reklamationsbestemmelserne.
>>
>> Der er vel heller ikke ret mange andre handlende der sælger brugte ting,
>> hvor kunden 2 år efter klager over et eller andet.
>>
>> Hvis man køber en gammel vaskemaskine ville man så 1,5 år efter klage
>> over at sæbeskuffen var gået i stykker?
>
> Ja - uden tvivl!
>
Og forvente at sælger skulle dække skaden? Nej vel?
Knud
| |
KASO (09-06-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-06-07 20:37 |
|
"S o L" <sseenn@bit.lk> skrev i en meddelelse
news:466ae2ed$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:466aad5f$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
>> news:466a967f$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "TDN" skrev
>>>
>>>> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at
>>>> overholde reklamationsbestemmelserne.
>>>
>>> Der er vel heller ikke ret mange andre handlende der sælger brugte ting,
>>> hvor kunden 2 år efter klager over et eller andet.
>>>
>>> Hvis man køber en gammel vaskemaskine ville man så 1,5 år efter klage
>>> over at sæbeskuffen var gået i stykker?
>>
>> Ja - uden tvivl!
>>
> Og forvente at sælger skulle dække skaden? Nej vel?
>
> Knud
>
| |
KASO (09-06-2007)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-06-07 20:48 |
|
"S o L" <sseenn@bit.lk> skrev i en meddelelse
news:466ae2ed$0$37734$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> news:466aad5f$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
>> news:466a967f$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>> "TDN" skrev
>>>
>>>> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at
>>>> overholde reklamationsbestemmelserne.
>>>
>>> Der er vel heller ikke ret mange andre handlende der sælger brugte ting,
>>> hvor kunden 2 år efter klager over et eller andet.
>>>
>>> Hvis man køber en gammel vaskemaskine ville man så 1,5 år efter klage
>>> over at sæbeskuffen var gået i stykker?
>>
>> Ja - uden tvivl!
>>
> Og forvente at sælger skulle dække skaden? Nej vel?
>
Ahh - jeg overså vist, at der stod "gammel" - jeg antog, at der var tale om
en ny.
Nej - så kan man næppe påberåbe sig, at fejlen var tilstede på
købstidspunktet.
Et defekt rudeoptræk knapt 2 år efter købet af en brugt bil må desværre nok
også henregnes under "hændeligt" - det vil være ualmindeligt svært at
påberåbe sig, at fejlen også var der for 2 år siden. Alt afhængig af bilens
alder, km-tal og pris kan man naturligvis tage en snak med forhandleren -
man kan højst få "nej".
Personligt har jeg prøvet at købe en (godt) brugt bil (180.000km), hvor jeg
ringede med en reklamation (ventilstøj). I telefonen anså de fejlen for
højst usandsynlig (en BX16 havde ikke justerbare ventiler i traditionel
forstand), men jeg måtte da godt prøve at aflevere bilen. De ringede tilbage
og sagde, at de nu havde skiftet mening - de ville udføre reparationen uden
beregning (den er ret tidkrævende grundet konstruktionen). De kunne med en
vis ret have afvist - bilen km-tal m.m. taget i betragtning, men de valgte
at give en fin service!
| |
Tom (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 09-06-07 15:05 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:466a967f$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "TDN" skrev
>
>> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at overholde
>> reklamationsbestemmelserne.
>
> Der er vel heller ikke ret mange andre handlende der sælger brugte ting,
> hvor kunden 2 år efter klager over et eller andet.
Hmm min ejerskifteforsikring på vores 100 år gamle hus gælder da i 10 år
En bil er jo også en større investering end en brugt vaskemaskine
--
Tom
| |
Jørgen M. Rasmussen (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 09-06-07 23:35 |
|
"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:466a905b$0$90276
> Tvivler på han vil tage den. Er det over 6 mdr. siden du købte den ligger
> bevisbyrden hos dig at fejlen var der på købstidspunktet og hvis den først
> er gået i stykker efter 6 mdr. er det nok svært at komme og sige fejlen
> var der ved købet.
>
P**& papir, man må formode at et rudehejs holder længer end 2 år, selv på
en Citrobang. Det er bevis nok, m.mindre den har kørt esepsionelt mang km..
Ellers er det bondefangeri et kræve sig betalt for bilen ;).
> Bilforhandlere er nok de handlende der er sværest at få til at overholde
> reklamationsbestemmelserne.
>
Enig. De fleste kunne sælge deres mor uden at blinke :(.
| |
Lars [6710] (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Lars [6710] |
Dato : 09-06-07 12:50 |
|
Stoffer skrev:
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
>>
>>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>>
>>> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>>>
>> Ja. Og en wire hopper ikke bare af, formodentligt er det noget plastic
>> der er knækket. Det kan let koste en jetjager, ~1000,- = et nyt
>> rudehejs :(.
>>
> Det er som ligemeget, hvad det koster, så længe jeg ikke skal betale ;)
> Men er der nogen der har prøvet, at benytte reklamationsretten kort før
> 2 års udløb, uden problemer med forhandler?
>
> --
> Stoffer
Jeg har med succes fået skiftet dele og checket A/C på mistanke om fejl,
kort før reklamationstidens udløb....
Hos Skoda, Vejle Motorkompagni
Ingen problemer der
--
Venlig hilsen
Lars Hørlyck Sørensen
| |
Fister Løgsovs (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 09-06-07 19:47 |
|
Stoffer har bragt dette til verden:
> Jørgen M. Rasmussen wrote:
>> "Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
>>
>>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>>
>>> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>>>
>> Ja. Og en wire hopper ikke bare af, formodentligt er det noget plastic der
>> er knækket. Det kan let koste en jetjager, ~1000,- = et nyt rudehejs :(.
>>
>>
> Det er som ligemeget, hvad det koster, så længe jeg ikke skal betale ;)
> Men er der nogen der har prøvet, at benytte reklamationsretten kort før 2 års
> udløb, uden problemer med forhandler?
>
> --
> Stoffer
Ja, trods alt, og netop med en Citroën.
De er så vant til at deres skrot går i stykker, så den gang, kort før
udløb af garanti, skulle der ikke diskuteres om hvem der betalte (alle
de andre skulle der).
Kai
| |
Møller (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 09-06-07 14:41 |
|
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "Stoffer" <spam@me.invalid> skrev i en meddelelse
>
>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>
>> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>>
> Ja. Og en wire hopper ikke bare af, formodentligt er det noget plastic der
> er knækket. Det kan let koste en jetjager, ~1000,- = et nyt rudehejs :(.
Kan du ikke lige levere mig to jetjagere F-16 til den pris.
Normalt koster det kun spidsen af en jetjager at få ordnet
Det kan være den lille plastdims der går ind i et hul på ruden:
Min var fejlstøbt, men den kostede ikke noget, jeg skiftede den selv, jeg
gad ikke vente på at værkstedet havde tid.
Værksteds arbejde for det er vel i nærheden af 1 time.
Hvis det er under reklamationen burde der ikke være nogen brok hos et
ordentlig værksted, det har jeg ikke oplevet.
Møller
| |
Stoffer (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Stoffer |
Dato : 09-06-07 16:11 |
|
Møller wrote:
> Det kan være den lille plastdims der går ind i et hul på ruden:
> Min var fejlstøbt, men den kostede ikke noget, jeg skiftede den selv,
> jeg gad ikke vente på at værkstedet havde tid.
Yes, lige netop det, som var problemet.
Den var knækket.
> Værksteds arbejde for det er vel i nærheden af 1 time.
1 time, det vil jeg godt betale mig fra.. Gider ikke selv bøvle med det
i flere timer(det vil det nok tage at få sat de wire på plads igen)
> Hvis det er under reklamationen burde der ikke være nogen brok hos et
> ordentlig værksted, det har jeg ikke oplevet.
Jeg gider ikke engang høre dem ad. Den lokale mekaniker kan få lov at
fixe det.
Har alligevel også et hjulleje, som er gået - og den skal spores.
--
Stoffer
| |
Jørgen M. Rasmussen (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 09-06-07 23:43 |
|
"Møller" <eamz@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:466aae24$0$47938
> Normalt koster det kun spidsen af en jetjager at få ordnet
>
Skoda, VW har en std.fejl, så ruden falder ned :(. Og det koster et hejs,
ingen løsdele, det til Skoda koster 600, står der VW på koster det 1200 ;).
| |
alexbo (09-06-2007)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 09-06-07 12:55 |
|
"Stoffer" skrev
> Men det er under 2 år siden jeg købte bilen, så det er jo sådan set stadig
> noget reklamation ret.
> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
Nej, for at gå under reklamation skal fejlen have været der ved købet.
En helt opslidt motor f. eks. der kan man sige at hvis den er helt opslidt
nu, så har den været urimeligt meget slidt for 12.000 km siden.
Men et rudehejs der knækker, eller en udstødning der gået hul på efter 1,5
år, er en del af at have bil.
mvh
Alex Christensen
| |
Jørgen L. (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 09-06-07 13:45 |
|
> Men et rudehejs der knækker, eller en udstødning der gået hul på efter 1,5
> år, er en del af at have bil.
Godt jeg ikke har en bil men en Toyota
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12
| |
Ukendt (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-07 18:11 |
|
"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev :
>Godt jeg ikke har en bil men en Toyota
Skulle det sikre noget ?
Vores 112%'er brillierede da lige med at kvæste en bremseskive foran
Torsdag formiddag, selvfølgelig ovre i Billund -
Klart det skal ske der, når hun skal køre til Belgien fredag
eftermiddag
Og hvad sker der her til morgen ?? Cigartænderstikket går udu, kan
åbenbart ikke trække en skide kaffemaskine -
og Navi'en er så gået stendød.
Så jeg måtte faxe en ruteplan ned til en Aral tank, lige før grænsen
til Belgien, klokken 6:30
112% - min bare !
<< fniser_stadig_højlydt_over_visses_tro_på_sin_navigator.wav >>
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-07 18:41 |
|
On Sat, 09 Jun 2007 19:10:36 +0200, jan_stevns wrote:
>"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev :
>
>>Godt jeg ikke har en bil men en Toyota
>
>Skulle det sikre noget ?
>
>Vores 112%'er brillierede da lige med at kvæste en bremseskive foran
>Torsdag formiddag, selvfølgelig ovre i Billund -
jamen, nu var det bremseskivens tur - og den gad ikke vente, til den
kom hjem i haven, vel?? )
>
>Klart det skal ske der, når hun skal køre til Belgien fredag
>eftermiddag
Hundeudstilling igen, igen??
>
>Og hvad sker der her til morgen ?? Cigartænderstikket går udu, kan
>åbenbart ikke trække en skide kaffemaskine -
>
>og Navi'en er så gået stendød.
>
>Så jeg måtte faxe en ruteplan ned til en Aral tank, lige før grænsen
>til Belgien, klokken 6:30
>
>112% - min bare !
>
Er 112% af fejlene på Rekorden ikke lidt lavt sat? )
><< fniser_stadig_højlydt_over_visses_tro_på_sin_navigator.wav >>
Kommer hun ikke frem? - måske ikke hurtigst og nemmest, men frem ?
Det kan vi tage en snak om på Bernermarkedet, du kan bare stikke
hovedet over lydighedsringen, der har Dan lokket mig til at udfolde
mine talenter med en skrivemaskine )
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Ukendt (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-07 23:39 |
|
Ivan Madsen <> skrev :
>>Klart det skal ske der, når hun skal køre til Belgien fredag
>>eftermiddag
>Hundeudstilling igen, igen??
Nope - hente en ny lille vapsebasse
http://www.bernerhuset.dk/Galahad/Galahad%20Von%20Praelenda.index.htm
>Er 112% af fejlene på Rekorden ikke lidt lavt sat? )
det er 112%'eren, altså Previaen
>>Kommer hun ikke frem?
Det gjorde hun - og er på vej retur - har lige prøvet at guide dem, pr
telefon, uden om hamburg - selvfølgelig er A1 spærret ;(
Vedkommende der har solgt hende (Ikke mig - pheeeewwwww!!) den
kaffemaskine, der blæste electriciteten ad h-til - må nok forvente
lidt ballade på mandag ;)
Og jeg skal nok desværre til at sy ledninger sammen, under
instrumentbordet ;(
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-07 10:21 |
|
On Sun, 10 Jun 2007 00:38:56 +0200, jan_stevns wrote:
<...>
>
>>Hundeudstilling igen, igen??
>
>Nope - hente en ny lille vapsebasse
> http://www.bernerhuset.dk/Galahad/Galahad%20Von%20Praelenda.index.htm
>
Den er da ikke ret sød Men den kunne da være i en papkasse på
bagsædet af en af færgerne ?
>
>>Er 112% af fejlene på Rekorden ikke lidt lavt sat? )
>
>det er 112%'eren, altså Previaen
>
Ja og det jeg mente var at Previaen vist har givet mere hovedbrud end
112 % af hvad Rekorden har givet
>>>Kommer hun ikke frem?
>
>Det gjorde hun - og er på vej retur - har lige prøvet at guide dem, pr
>telefon, uden om hamburg - selvfølgelig er A1 spærret ;(
>
>Vedkommende der har solgt hende (Ikke mig - pheeeewwwww!!) den
>kaffemaskine, der blæste electriciteten ad h-til - må nok forvente
>lidt ballade på mandag ;)
>
Nå, da -
>
>Og jeg skal nok desværre til at sy ledninger sammen, under
>instrumentbordet ;(
Det lyder som et kedeligt projekt og så er der pissevarmt. Men hvad
lavede sikringerne?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Ukendt (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-07 10:55 |
|
Ivan Madsen <> skrev :
>>Nope - hente en ny lille vapsebasse
>> http://www.bernerhuset.dk/Galahad/Galahad%20Von%20Praelenda.index.htm
>Den er da ikke ret sød Men den kunne da være i en papkasse på
>bagsædet af en af færgerne ?
Den er tudegrim...... en rigtigt lille misfoster - hvis man altså
tror det er en schæfer ;)
Går det rigtig dårligt skidt - kommer han nok at ligne den der ligger
ude i min køkkendør, og holder kattene fra sin madskål
( http://www.froerup.dk/jan/forsiden.htm )
Jep - jeg har desværre mistet mit kære gø-dyr, som jeg måtte tage
afsked med i slutningen af maj, så jeg har nu fået Setto hjem.
Tanja havde det så skidt med hofterne, at den ikke gik længere med at
trække pinen ud.
Så nu er jeg fast gæst på Køge Træningsplads ;) Stedet hvor man jo
af og til optræder på slap line (Både med hunde, og biler......)
>>det er 112%'eren, altså Previaen
>Ja og det jeg mente var at Previaen vist har givet mere hovedbrud end
>112 % af hvad Rekorden har givet
Narjjjjjjjj...... så slem er den nu ikke
Jeg smed den finde autoradio, med filmfremvisningsudstyr på porten -
tænk, nu aflader den ikke længere
Kontakten til loftlyset fandt jeg aldrig, så vi har lært at smække
klappen i på en bestemt måde ;) The Toyota way !!!! slammmmm !!!
>>Vedkommende der har solgt hende (Ikke mig - pheeeewwwww!!) den
>>kaffemaskine, der blæste electriciteten ad h-til - må nok forvente
>>lidt ballade på mandag ;)
>Nå, da -
Tro mig ! Nogen vil finde en rectalundersøgelse, udført med en 12volt
kaffemaskine ganske ubehagelig ;)
>>Og jeg skal nok desværre til at sy ledninger sammen, under
>>instrumentbordet ;(
>Det lyder som et kedeligt projekt og så er der pissevarmt. Men hvad
>lavede sikringerne?
Se - det ved jeg endnu ikke - de arriverede først klokken halv 6 i
morges - og min lyst til at skrue bil på en højhellig drønvarm søndag,
ligger på en meget lavt plan
De havde haft sikringerne ude, men teksten på sikringsboksen er
åbenbart skrevet på udenlandsk, så deeeeee.......
Da den næststørste af tøserne mener det havde lugtet brændt, kunne jeg
forledes at tro, at selve sikringsboksen har været lummer
Jeg må nok hellere reklamere til Toyota ;)
( og således er vi måske on_topic igen )
--
Jan_stevns
| |
Fister Løgsovs (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 09-06-07 19:49 |
|
jan_stevns har bragt dette til verden:
> "Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev :
>
>> Godt jeg ikke har en bil men en Toyota
>
> Skulle det sikre noget ?
>
> Vores 112%'er brillierede da lige med at kvæste en bremseskive foran
> Torsdag formiddag, selvfølgelig ovre i Billund -
>
> Klart det skal ske der, når hun skal køre til Belgien fredag
> eftermiddag
>
> Og hvad sker der her til morgen ?? Cigartænderstikket går udu, kan
> åbenbart ikke trække en skide kaffemaskine -
>
> og Navi'en er så gået stendød.
>
> Så jeg måtte faxe en ruteplan ned til en Aral tank, lige før grænsen
> til Belgien, klokken 6:30
>
> 112% - min bare !
>
> << fniser_stadig_højlydt_over_visses_tro_på_sin_navigator.wav >>
Du købte den da også som en brugt pizzalimousine, og den har sikkert
været kørt af en grønthandler, så den kan du ikke køre af på Toyota.
Kai
| |
Ukendt (10-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 10-06-07 00:11 |
|
Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev :
>Du købte den da også som en brugt pizzalimousine, og den har sikkert
>været kørt af en grønthandler, så den kan du ikke køre af på Toyota.
Deri tager du så ganske fejl - den tilhørte en der afsyrede møbler
Nice try though !
<< grin >>
Toyota er noget opreklameret hø, helt på linie med VW ;)
--
Jan_stevns
| |
Fister Løgsovs (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Fister Løgsovs |
Dato : 09-06-07 19:50 |
|
Jørgen L. skrev:
>> Men et rudehejs der knækker, eller en udstødning der gået hul på efter 1,5
>> år, er en del af at have bil.
>
> Godt jeg ikke har en bil men en Toyota
Ja, jeg kan heller ikke helt forstå den udmelding. Godt at køre
Japansk!
Kai
| |
Martin (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Martin |
Dato : 09-06-07 20:54 |
|
> Så den skal jo på værksted..
> Men det er under 2 år siden jeg købte bilen, så det er jo sådan set stadig
> noget reklamation ret.
> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>
Fik skiftet koblingen 1 dag før bilen blev 2 år, og der var intet mukkeri
fra værkstedet, så hvis det er et ordenligt værksted, så bør der under ingen
omstændigheder være nogen besværligheder i det.
| |
Ukendt (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-06-07 21:04 |
|
On Sat, 09 Jun 2007 12:25:29 +0200, Stoffer <spam@me.invalid> wrote:
>Hej!
>
>Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>Det ligner at der er en wire, der er hoppet af og jeg evner ikke at få
>sat det på igen..
>
>Så den skal jo på værksted..
>Men det er under 2 år siden jeg købte bilen, så det er jo sådan set
>stadig noget reklamation ret.
>Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>
Den er godt nok svær - hvor gammel er bilen? og så videre?
Normalt må rudehejs vel være en del af risikoen ved at købe en "gammel
bil". Det er jo ikke ligefrem noget, man med lethed kan henføre til,
at fejlen var der ved købet, du har jo sikkert brugt de ruder en del
gange siden da uden problemer. Jeg tror desværre ikke du har en sag,
men selvfølgelig kan du prøve at "prikke" sælger.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD
| |
Stoffer (09-06-2007)
| Kommentar Fra : Stoffer |
Dato : 09-06-07 22:00 |
|
Ivan Madsen wrote:
> On Sat, 09 Jun 2007 12:25:29 +0200, Stoffer <spam@me.invalid> wrote:
>
>> Hej!
>>
>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>> Det ligner at der er en wire, der er hoppet af og jeg evner ikke at få
>> sat det på igen..
>>
>> Så den skal jo på værksted..
>> Men det er under 2 år siden jeg købte bilen, så det er jo sådan set
>> stadig noget reklamation ret.
>> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>>
>
> Den er godt nok svær - hvor gammel er bilen? og så videre?
> Normalt må rudehejs vel være en del af risikoen ved at købe en "gammel
> bil". Det er jo ikke ligefrem noget, man med lethed kan henføre til,
> at fejlen var der ved købet, du har jo sikkert brugt de ruder en del
> gange siden da uden problemer. Jeg tror desværre ikke du har en sag,
> men selvfølgelig kan du prøve at "prikke" sælger.
Det er en 2002, 130k km - jeg har trillet de 50k af dem på knap 2 år.
Højre siderude, som der er tale om, har max været kørt ned og op en 20
gange på den tid
Men jeg har fundet ud af, at der er en plast holder, som er knækket.
Den kan ikke koste noget.. Det er nok nemmere at bøvle med den i et par
timer, end at bøvle med forhandler i flere uger.
| |
Stoffer (11-06-2007)
| Kommentar Fra : Stoffer |
Dato : 11-06-07 14:08 |
|
Stoffer wrote:
> Ivan Madsen wrote:
>> On Sat, 09 Jun 2007 12:25:29 +0200, Stoffer <spam@me.invalid> wrote:
>>
>>> Hej!
>>>
>>> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
>>> Det ligner at der er en wire, der er hoppet af og jeg evner ikke at
>>> få sat det på igen..
> Men jeg har fundet ud af, at der er en plast holder, som er knækket.
> Den kan ikke koste noget.. Det er nok nemmere at bøvle med den i et par
> timer, end at bøvle med forhandler i flere uger.
Helt nyt rudehejs = 2050,- !!!
Man kan åbenbart ikke få reservedele til sådan noget.
Talte med Citroen, hvor jeg fik at vide dette ikke var første gang det
skete. Og det var ikke noget man fik ud af at reklamere over.
Suk!
Nå, men så måtte jeg prøve ved noget autoophug.. Men nej, de havde intet
til en Xsara2.
Tror bare at pinden får lov at stå under ruden, til jeg bliver træt af
at det ikke dur...
| |
claus b. p. (11-06-2007)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 11-06-07 10:12 |
|
"Stoffer" <spam@me.invalid> wrote in message
news:beqdnYL62ueAHffbnZ2dnUVZ8qvinZ2d@giganews.com...
> Hej!
>
> Rudehejset gik i stykker igår på Xsara'en.
> Det ligner at der er en wire, der er hoppet af og jeg evner ikke at få sat
> det på igen..
>
> Så den skal jo på værksted..
> Men det er under 2 år siden jeg købte bilen, så det er jo sådan set stadig
> noget reklamation ret.
> Er dette noget, som burde gå under reklamation?
>
Hvis det var en ny bil, ville det ubetinget være en reklamationssag de burde
fixe, og min erfaring med Citroën værksted er, at det ville de også gøre.
Til gengæld ville de ikke notere det nogen steder, eller give en en
proformafaktura el., så når man kom med samme fejl efter 5 gange, ville de
starte forfra, og skifte samme dims som de havde skiftet de andre 4 gange,
uden at tænke på om der kunne være noget andet galt. ;-/ Men på en flere
år gammel brugt bil, - nej. Det ville jeg ikke forvente, men måske prøve,
for det kunne jo være de gerne ville beholde en kunde???
/Claus
| |
|
|