Dagens år - 1987
Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-06-07 10:44

Dagens år er 1987.

Udelukkende af den grund, at det var året, hvor Guns N' Roses udgav
Appetite of Destruction

Sweet Child o' Mine er et af de allerbedste rocknumre nogensinde, basta!
http://www.youtube.com/watch?v=cDeGbMr1I1E

Mine første GnR albums var godt nok Use Your Illusion I & II, men jeg købte
Appetite for Destruction kort tid efter, og den er er altså lige tanden
bedre.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-06-07 11:18

On 8 Jun., 11:43, Lars Kyndi Laursen <spam_me_sensel...@mail.dk>
wrote:
> Dagens år er 1987.

Et, synes jeg, stort år i musik.

Jeg nævner 4 som jeg virkelig husker som voldspillede det år:

LA BAMBA, Los Lobos
WALK LIKE AN EGYPTIAN, The Bangles
NOTHING'S GONNA STOP US NOW, Starship
WITH OR WITHOUT YOU, U2

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk - Ønskes:

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 08-06-07 11:22

On Fri, 08 Jun 2007 11:43:54 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>Dagens år er 1987.

Front 242 får international gennembrud med "Official Version"

Fra : Peter Westh

Dato : 08-06-07 11:21

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens år er 1987.

Det slovenske band Laibach brød igennem internationalt med albummet "Opus
Dei" http://www.youtube.com/watch?v=YvRhOpqZO7I

Prince udgav "Sign 'o' the times" http://www.youtube.com/watch?v=JNP0kc9CJns

David Sylvian udgav "Secrets of the Beehive"
http://www.youtube.com/watch?v=E2dgMNm64Mg

Sort Sol udgav EP'en "The violent bear it away" med den smukke coverversion
af C.V. Jørgensens "Indian summer"

Lydia Lunch og Foetus udgav EP'en "Stinkfist"
http://foetus.org/discog/stink.html (der findes en video, men den er vist
ikke online)

/P

Fra : Holst

Dato : 08-06-07 11:43

Lars Kyndi Laursen wrote:

> Dagens år er 1987.

Det var også i 1987, The Cure kom med deres - også - fabelagtige album,
"Kiss Me, Kiss Me, Kiss Me", hvor åbningsnummeret, "The Kiss", er en
rigtig fed og langsom opbygning til en rigtig lækker plade. Pludselig
får jeg sådan en voldsom lyst til at høre den.

På YouTube fandt jeg denne liveversion af "The Kiss" fra en festival i 2002:

http://www.youtube.com/watch?v=1OLCqP1yygI

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-07 21:02

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg sådan en voldsom lyst til at høre den.
>
> På YouTube fandt jeg denne liveversion af "The Kiss" fra en festival i

1987 var et fantastisk år.

"Kiss me, kiss me, kiss me" var bestemt et højdepunkt. Jeg vil også nævne:

New Order der udsendte "True Faith" og opsamlingen "Substance 1987".
Pet Shop Boys: "Actually".
The Jesus and Mary Chain: "Darklands".
Lloyd Cole and the Commotions: "Mainstream" bl.a. med singlen "Jennifer she
said".
The Smiths udsendte sit sidste album, "Strangeways here we come".
Og sidst men ikke mindst udgav Depeche Mode "Music for the masses" - deres
sidste plade inden de kammede over i USA-fascination og stadionrock

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-06-07 12:56

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Dagens år er 1987.

Bruce Springsteen med "One Step Up" fra Tunnel Of Love:
http://www.youtube.com/watch?v=bpAMBF_jSw0

Aerosmith med "Dude Looks Like A Lady" fra Permanent Vacation:
http://www.youtube.com/watch?v=GbsBJmx-m2s

Fleetwood Mac med "Little Lies" fra Tango In The Night:
http://www.youtube.com/watch?v=mLfpian_dCQ

INXS med "Need You Tonight" fra Kick:
http://www.youtube.com/watch?v=j1gNYTLct4M

Midnight Oil med "Beds Are Burning" fra Diesel And Dust:
http://www.youtube.com/watch?v=td1ZLqrEpXI

Som nogen af dem jeg husker.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-06-07 16:22

Lars Kyndi Laursen wrote:
> [...]
>
> Mine første GnR albums var godt nok Use Your Illusion I & II, men jeg
> købte Appetite for Destruction kort tid efter, og den er er altså

og den her.... har i helt glemt den??
http://www.youtube.com/watch?v=YYTD6hQh6xs
Whitney Houston - I wanna dance with somebody

vi tager lige en mere her: http://www.youtube.com/watch?v=tZtKIL48jm8
George Michael - I want your sex

mere med den gode George Michael:
http://www.youtube.com/watch?v=pmI4FQ26cBE

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre
ointeret propoganda "

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-06-07 16:30

Rasmus M. Jensen wrote:
> [...]

og den her altså: http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL753w4
Luka - Suzanne Vega

og et af Madonnas hits det år:
http://www.youtube.com/watch?v=4Xl4vl3fZ34

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 19:46

On Fri, 8 Jun 2007 17:29:45 +0200, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>og den her altså: http://www.youtube.com/watch?v=RZyxYL753w4
>Luka - Suzanne Vega

For pokker jeg elsker den sang.

Suzanne Vega har også udtalt noget, som jeg har taget til mig som
eviggyldigt inden for musikken: "Hvis en sang ikke kan holde til at
blive udsat for én stemme og én akkustisk guitar, så holder hele
sangen ikke"

/Alex

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-06-07 19:56

Alex Linaa skrev:

> [...]
> eviggyldigt inden for musikken: "Hvis en sang ikke kan holde til at
> blive udsat for én stemme og én akkustisk guitar, så holder hele

Et musiksyn, der udelukker både Mozart og Timbaland, skal man tage sig
i agt for.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 21:57

On Fri, 8 Jun 2007 20:56:12 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

>Et musiksyn, der udelukker både Mozart og Timbaland, skal man tage sig
>i agt for.

Hvilke dele af Mozarts værker mener du ikke dette gælder for?
Der blev jo eksplicit nævnt sange, og ikke orkesterværker, selv om
disse i mange tilfælde også sagtens kan tåle den omtalte proces.

/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 08-06-07 17:31

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens år er 1987.

Det var så året hvor "hår rocken" eller "puddelrocken" hærgede.

Et par gode ekspl.

Whitesnake - Here I go again http://www.youtube.com/watch?v=oKTiwCez6Zs

Europe - The final countdown http://www.ifilm.com/video/2704910

Jon Bon Jovi - Livin' on a prayer http://www.youtube.com/watch?v=nE11Zrrp24I

Mvh.
Mic.

Fra : Per Hagemann

Dato : 08-06-07 18:23

Lars Kyndi Laursen wrote:
> Dagens år er 1987.

Det var det helt store år for Sabrina.

I Danmark var hittet Boys, her fremført af Sabrina Salerno som hun ser ud
nu:

http://youtube.com/watch?v=yLJ8mfQHT8Y

Et lidt bedre dansenummer med Sabrina fra 1987 var Hot Girl:

http://youtube.com/watch?v=9RG6w3HablY

Gennembruddet i Europa var kommet med Sexy Girl i 1986, men allerede i 1984
som 15- eller 16-årig havde hun sunget topløs på en af Silvio Berlusconis
TV-kanaler. Den video er for vovet til youtube, og findes i stedet her:

http://www.metacafe.com/watch/167735/video/R/CFD_1002/

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-06-07 22:31

ikke meget musik - meeeen alligevel: http://youtube.com/watch?v=dVarr6qKYQA

Fra : Michael Lund

Dato : 08-06-07 22:43

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> ikke meget musik - meeeen alligevel:
> http://youtube.com/watch?v=dVarr6qKYQA

Ja, det er da ikke til at holde ud at høre på, men så må man jo "kun" nøjes
med at kigge

Mic.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-06-07 23:20

Michael Lund wrote:

> Ja, det er da ikke til at holde ud at høre på, men så må man jo "kun"
> nøjes med at kigge

jeps... i sandhed en MILF...
jeg mutede dog også med det samme...

Fra : Buddleia davidii

Dato : 08-06-07 22:46

Fra : Lars Holst

Dato : 09-06-07 10:07

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> said in

> ikke meget musik - meeeen alligevel:
> http://youtube.com/watch?v=dVarr6qKYQA

Man kunne selvfølgelig også linke til en udsendelse om ornitoligiens
betydning for demente.
Det er garanteret ligeså relevant.

Men hun har da en god røv.

--
Lars Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-06-07 18:46

Lars Kyndi Laursen skrev:

> Dagens år er 1987.

Det år udkom Michael Jacksons "Bad", det sidste samarbejde med Quincy
Jones. Selvom det gik nummer et over verden, kunne det hverken i
salgstal eller i eftertidens kritikerøjne hamle op med forgængeren
"Thriller", men personligt synes jeg, det er bedre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 08-06-07 19:27

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Dagens år er 1987.

Lige et par bidrag mere

Fleetwood Mac - Big Love http://www.youtube.com/watch?v=kaTyEuesq68

Belinda Carlisle - Heaven is a place on earth
http://www.youtube.com/watch?v=VQahvFdQVu8

Mic.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 09-06-07 10:05

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> enriched usenet with:

> Dagens år er 1987.

Tre hårrock-videoer var mere end jeg kunne stå for. Derudover havde jeg
selv Bon Jovi på vinyl

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Toploader - Time Of My Life

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 10:56

On Sat, 09 Jun 2007 11:04:41 +0200, Lars Kyndi Laursen
<spam_me_senseless@mail.dk> wrote:

>Tre hårrock-videoer var mere end jeg kunne stå for. Derudover havde jeg
>selv Bon Jovi på vinyl

Hvilket betyder at Michael Lund har stafetten?

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-07 11:02

On Sat, 09 Jun 2007 11:56:13 +0200, Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

>Hvilket betyder at Michael Lund har stafetten?

Doh

Jeg må vist hellere anskaffe mig en newsreader der ikke klipper i
emnelinien, eller tage på besøg ved Synoptik......

Beklager
/Alex

Fra : Michael Lund

Dato : 09-06-07 11:06

> Doh
>
> Jeg må vist hellere anskaffe mig en newsreader der ikke klipper i
> emnelinien, eller tage på besøg ved Synoptik......

He he - var lige ved at skrive til dig om det samme

Mic.