Elefantgræs
Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 16:58

Hej,

Er der nogen der ved om rødderne fra elefantgræs skal fjernes helt. Jeg har
fjernet alt "græsset" i små firkanter med rødder.
Der bliver jo en del små rødder tilbage i jorden...dør de hvis er under
jorden eller hvordan?

--

/HB

Fra : Holst

Dato : 10-06-07 22:14

HB wrote:

> [...]
> fjernet alt "græsset" i små firkanter med rødder.
> Der bliver jo en del små rødder tilbage i jorden...dør de hvis er under

Roundup er ganske effektivt til græs, og da elefantgræs jo blot ligner
forvokset plænegræs, vil det måske også være ganske effektivt, hvis man
vil slippe af med elefantgræsset.

Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men blot komme med en
alternativ løsning, hvis de kommer igen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-07 18:00

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> vil slippe af med elefantgræsset.
>
> Jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål, men blot komme med en
> alternativ løsning, hvis de kommer igen.

Tak for dit svar

Jeg har så senere fundet ud af at der findes mange slags elefantgræs.

Dem jeg slås med er nærmest som bambus - op til 3 meter høje og med rødder
der mest af alt ligner fingre der er krøllet sammen og viklet ind i hinanden
i op til 15cm tykkelse.

--
/HB