Dyernes beskyttelse/Kattens værn
Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 08-06-07 17:23

Hej Gruppe

Læste idag at Dyernes beskyttelse og kattens være er røget i totterne på
hinanden. Striden handler og vildlevende katte...
DB mener at vi " kun " har omkring 10.000 herreløse katte herhjemme, hvor
Kattens værn mener at tallet er omkring 650.000...
Hvordan kan der dog være en så kæmpestor forskel på disse tal.....Jeg er
rystet....- og hvem har ret ??

Hilsen Majbritt

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-06-07 17:40

Hej Majbritt

Det er desværre ikke første gang at Dyrenes Beskyttelse er ude "i hampen".
For ikke så længe siden stoppede de al hjælp til katte-foderværtene (

At der er så stor forskel på deres tal skyldes måske at DB igen og igen har
vist at de ikke regner katte for noget.

Det er lang tid siden at den organisation mistede både min respekt og min
tillid.

Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bjarne

Dato : 08-06-07 19:47

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
> vist at de ikke regner katte for noget.
>
> Det er lang tid siden at den organisation mistede både min respekt og min

Kan du uddybe det?

Hvad er det så de prioriterer og ikke prioriterer og hvad synes du de i
stedet burde gøre og har de midler til det?

Bjarne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-06-07 20:43

Hej Bjarne

Der er så mange ting vedr. DB at jeg dårligt kan huske dem alle på stående
fod

Ja DB har midlerne, de er takket være gaver og testamenter nok den rigeste
dyreværnsorg. i DK.

De prioritere sager der ser gode ud i medierne, fremfor dem der "bare" gør
noget godt for dyrene.

En anmeldte en sag, hvor på DB-modtageren af anmeldsen, tog direkte ud til
den anmeldte og fortalt hvem der havde anmeldt vedkommende og hvad
anmeldelsen.
gik på.

Jeg har selv en mail fra Ole Münster/ DB der får det til at lyde som om at
de har gjort nogle tiltag, der så resulterede i en retssag, desværre for dem
vidste jeg med 110% sikkerhed at de tværtimod havde gjort hvad de kunne for
at negligere sagen, og at det var andre menneskers hårde arbejde der gjorde
retssagen mulig. Da knak den sidste smule tillid og respekt jeg havde for
dem (

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 08-06-07 21:02

omkring DB og deres hmm, interesse i katte så se her
http://www.kattens-vaern.dk/index.php?side=241

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bjarne

Dato : 09-06-07 07:27

Marianne Hellemose skrev:
> omkring DB og deres hmm, interesse i katte så se her
> http://www.kattens-vaern.dk/index.php?side=241

Tak for advarslerne.
Det er trist.

Jeg så forresten noget af en udsendelse om Kattens Værn i TV i går (ser
ellers aldrig dansk TV), det var en fin udsendelse.

Overveje at melde mig ind.

Bjarne

Fra : lh

Dato : 09-06-07 08:31

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg så forresten noget af en udsendelse om Kattens Værn i TV i går (ser
> ellers aldrig dansk TV), det var en fin udsendelse.

Omvendt har jeg bestemt ikke haft gode oplevelser med Kattens Værn. Det var
noget med da jeg flytte hertil hvor jeg bor nu var her afsindigt mange vilde
katte, syge, sulten og jeg bad om hjælp til at få dem indfanget, og få
aflivet de syge, og genudsat dem der kunne det. Men det var KV bestemt ikke
samarbejdsvillige med. De have ikke lige nogen de kunne sende! Der skulle jo
sættes kasser op og da jeg forlangte de blev tilset ofte fordi en kat ikke
skal sidde i sådan en fælde i meget lang tid, ja så vidste de slet ikke
hvordan de løste det! Og så var der jo det økonomiske om hvem der skulle
betale det. Så det endte med at jeg tænkte de kunne rende mig og så havde
jeg så flink en dyrlæge der gav mig en lempelig aftale så kattene kunne
indfanges og aflives (hvad de fleste desværre blev pga sygdom). Nogle få
blev genudsat her og jeg har sat mad til de få. En enkelt er tilbage eller
var, for jeg har ikke set hende i over en uge.
Så siden da er Kattens Værn ikke de første jeg har haft lyst til at henvende
mig til.

lh

Fra : Kate

Dato : 09-06-07 09:11

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> wrote in

> Det er lang tid siden at den organisation mistede både min respekt
> og min tillid.

Ja, også min, og det er ikke kun katte de ike regner for noget. Jeg
holdt i meget gamle age deres blad og blev ofte muggen over deres
artikler. Jeg har tit undret mig over hvilke dyr de beskytter.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Anja S. Ünal

Dato : 08-06-07 18:40

> [...]
> rystet....- og hvem har ret ??
>
> Hilsen Majbritt
>
> Som en anden så rigtigt siger så er DB intet værd....de behandler deres
internat dyr som lort for at sige det mildt....har selv været frivillig på
kattens værn og har derigennem stiftet bekendtskab med nogen fra DB som var
besøgende hos os for at se hvordan vores ting fungerede ( i aalborg)....dem
der kom på besøg hos os var bestemt ikke kompetente til at håndtere
dyr....den ene havde sågar ladet sin egen private hund ligge hjemme alene
trods det den var meget syg og sandsynligvis døende....og det fortalte hun
selv stolt....sådan 'en skulle jo ikke varetage internatdyr.....nej drop DB
de ved ikke hvad der er til dyrenes bedste....

Med venlig hilsen
Anja S. Ünal
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-06-07 10:22

In news:466981df$0$13944$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Majbritt Hågensen <maajer@oncable.dk> typed:
> [...]
> Hvordan kan der dog være en så kæmpestor forskel på disse
> tal.....Jeg er rystet....- og hvem har ret ??

Ja, det er da godt nok en forskel der vil noget.

Jeg har i over 25 år støttet "Inges Kattehjem", hvor jeg har hentet
3 af de katte jeg i tidens løb har haft stor glæde af. Jeg synes at
Inge i snart en menneskealder har gjort en fantastisk stor indsats
for misserne, så derfor har hun i alle årene fået min støtte i form
af bidrag.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats