/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
MB til BMW
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 09-06-07 00:09

Hej.

Jeg overvejer at udskifte min E220 CDi 2002 til en eller anden BMW.

Men hvilken? jeg aner intet om størrelsen på de forskellige BMW´ere. Jeg går
ud fra, at den gamle E-klasse, som min, svarer til en 5´er serie eller
hvordan hænger det sammen?

Med to drenge på 3 + 7, har jeg ikke specielt meget brug for pladsen i en
5´er, da jeg går ud fra at de sagtens kan være på bagsædet af en 3´er. Men
er en 3´er en skrabet "skod-bil" i forhold til 5´eren? Eller er den bare en
mindre bil?

Nogen der har et godt råd til, hvad jeg skal gå efter?

Jeg har pt. lædersæder, soltag, indbygget DVD som jeg er ret glad for....
hvis jeg skal have lign. "ekstraudstyr" er det så en idé at lede i tyskland?

Mvh

Jasper


--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)



 
 
Mogens (09-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 09-06-07 07:50

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:4669e221$0$839$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg overvejer at udskifte min E220 CDi 2002 til en eller anden BMW.
> Men hvilken?

Pengepungens størrelse?

> jeg aner intet om størrelsen på de forskellige BMW´ere. Jeg går ud fra, at
> den gamle E-klasse, som min, svarer til en 5´er serie eller hvordan hænger
> det sammen?

C-klasse = 3-serien
E-lkasse = 5-serien
S-klasse = 7-serien
Modeloversigt: www.autopower.se/modellguiden/default.asp

> Med to drenge på 3 + 7, har jeg ikke specielt meget brug for pladsen i en
> 5´er, da jeg går ud fra at de sagtens kan være på bagsædet af en 3´er. Men
> er en 3´er en skrabet "skod-bil" i forhold til 5´eren? Eller er den bare
> en mindre bil?

Mindre bil

> Nogen der har et godt råd til, hvad jeg skal gå efter?

En BMW 5-serie - men uanset 3'er eller 5 i alt fald en 6 cylindret

> Jeg har pt. lædersæder, soltag, indbygget DVD som jeg er ret glad for....
> hvis jeg skal have lign. "ekstraudstyr" er det så en idé at lede i
> tyskland?

Der er efterhånden en del til salg i landet men jeg ville hente selv :)
Det gjorde jeg også, da jeg fandt min '03 530d touring steptronic
med ALT i udstyr - også læder, klima, DVD-navi OG så videre



Jasper Norman Ahrens~ (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 10-06-07 00:05

> Pengepungens størrelse?
>

Jeg tror den skal ligge på omkring de 400-500.000,-


> C-klasse = 3-serien
> E-lkasse = 5-serien
> S-klasse = 7-serien
> Modeloversigt: www.autopower.se/modellguiden/default.asp

Aha... som jeg regnede med.

>
>Men
>> er en 3´er en skrabet "skod-bil" i forhold til 5´eren? Eller er den bare
>> en mindre bil?
>
> Mindre bil

Ikke noget med bedre materialer eller andet?


>
>> Nogen der har et godt råd til, hvad jeg skal gå efter?
>
> En BMW 5-serie - men uanset 3'er eller 5 i alt fald en 6 cylindret
>

Hvorfor en 5´er? Er den nemmere at sælge igen, eller er det pga. pladsen?


Hov.. Det skal forresten være diesel.


>
> Der er efterhånden en del til salg i landet men jeg ville hente selv :)
> Det gjorde jeg også, da jeg fandt min '03 530d touring steptronic
> med ALT i udstyr - også læder, klima, DVD-navi OG så videre

Hmm... måske skulle man lede efter nogen der kan tale flydende tysk

/Jasper



Lars Knudsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 10-06-07 09:06

On Sun, 10 Jun 2007 01:05:27 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

>>> er en 3´er en skrabet "skod-bil" i forhold til 5´eren? Eller er den bare
>>> en mindre bil?
>> Mindre bil
>Ikke noget med bedre materialer eller andet?

Jeg syntes bestemt både 3 og 5 serien er høj kvalitet
materialemæssigt. Du bør nok prøve dem begge for at vælge.

Personligt vil jeg have en 5-er jeg elsker de store brede lædersæder
og syntes bare bedre om den. Men begge modeller er bestemt fine!


>Hov.. Det skal forresten være diesel.

Yes, de trækker igennem. Du bør prøve at få presset en 6-cyl udgave
ind i budgettet. Jeg har haft en '02 530dA i 193 hk udgaven og det er
bare en lækker motor - den cruiser på motorvejen uden en lyd og
samtidig trækker den igennem hvis den skal - stort set uanset hvilken
hastighed du kører.

Det var desværre noget af en mandagsmodel jeg havde fundet mig, så
lige nu holder vi lidt pause fra de store tyske - samtidig med at det
trods alt altså er en hel del billigere at pendle 60.000 km årligt med
en 2.0TDI'er fra VAG monteret i en Skoda Octavia. Men der er forskel,
så jeg ER begyndt at glæde mig til vi skal flytte - formentlig engang
til vinter - og få meget færre km at køre. Så er jeg stort set
fuldstændig sikker på at det bliver en diesel udgave af den nye 5'er
der skal klare den daglige transport.




>> Der er efterhånden en del til salg i landet men jeg ville hente selv :)
>> Det gjorde jeg også, da jeg fandt min '03 530d touring steptronic
>> med ALT i udstyr - også læder, klima, DVD-navi OG så videre
>Hmm... måske skulle man lede efter nogen der kan tale flydende tysk

Der findes flere der kan hjælpe...


** Lars

Mogens (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-06-07 09:21

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:efbn6357i9deiposk5b6c7n1ifemh1ahmd@4ax.com...

> Jeg syntes bestemt både 3 og 5 serien er høj kvalitet
> materialemæssigt.

Der er ingen forskel, IMO - men den større/tungere 5-serie
ligger bedre åp vejen, IMO...

> Du bør nok prøve dem begge for at vælge.

Jow jow...

> Personligt vil jeg have en 5-er jeg elsker de store brede lædersæder
> og syntes bare bedre om den.

Jep

> Yes, de trækker igennem. Du bør prøve at få presset en 6-cyl udgave
> ind i budgettet. Jeg har haft en '02 530dA i 193 hk udgaven og det er
> bare en lækker motor - den cruiser på motorvejen uden en lyd og
> samtidig trækker den igennem hvis den skal - stort set uanset hvilken
> hastighed du kører.

He he...

> Det var desværre noget af en mandagsmodel jeg havde fundet mig, så
> lige nu holder vi lidt pause fra de store tyske - samtidig med at det
> trods alt altså er en hel del billigere at pendle 60.000 km årligt med
> en 2.0TDI'er fra VAG monteret i en Skoda Octavia. Men der er forskel,
> så jeg ER begyndt at glæde mig til vi skal flytte - formentlig engang
> til vinter - og få meget færre km at køre. Så er jeg stort set
> fuldstændig sikker på at det bliver en diesel udgave af den nye 5'er
> der skal klare den daglige transport.

Jep, en titangrå BMW 535d til under 275.000 kr
www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=2&id=11111111260662368&

> Der findes flere der kan hjælpe...

Yes yes - kein Problem
http://www.tkrath.dk/



Lars Knudsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 10-06-07 12:57

On Sun, 10 Jun 2007 08:20:34 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>> Jeg syntes bestemt både 3 og 5 serien er høj kvalitet
>> materialemæssigt.
>Der er ingen forskel, IMO - men den større/tungere 5-serie
>ligger bedre åp vejen, IMO...

Yes - netop...


>Jep, en titangrå BMW 535d til under 275.000 kr
>www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=2&id=11111111260662368&

Mmmmm.. Yes - rigtig nice! Enten det, eller en 530d - de kan nu også
flytte sig. Men specielt mellemaccelerationerne på landevej i en 535d
skulle være tæt på uhyggelige syntes jeg at jeg har læst. Det trækker
alt andet lige i dén retning


** Lars


Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 17:17


"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i meddelelsen
news:mdpn6393i5esj0qhj77gp0dtlkhtr1t0it@4ax.com...
> On Sun, 10 Jun 2007 08:20:34 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:
>
>>> Jeg syntes bestemt både 3 og 5 serien er høj kvalitet
>>> materialemæssigt.
>>Der er ingen forskel, IMO - men den større/tungere 5-serie
>>ligger bedre åp vejen, IMO...
>
> Yes - netop...
>
>
>>Jep, en titangrå BMW 535d til under 275.000 kr
>>www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=2&id=11111111260662368&
>
> Mmmmm.. Yes - rigtig nice! Enten det, eller en 530d - de kan nu også
> flytte sig. Men specielt mellemaccelerationerne på landevej i en 535d
> skulle være tæt på uhyggelige syntes jeg at jeg har læst. Det trækker
> alt andet lige i dén retning

Nemlig! Har kørt mange km. i BMW 535D som firmapotte

Den har nogle voldsomme mellemaccelerationer. Om det er fra 80 til 120km/t
eller 120 til 180 km/t så virker det voldsomt.
Den er faktisk hurtigere i mellemaccelerationerne end en tilsvarende BMW
benziner eks. 545i

Det er en virkelig vellykket bil med masser af kraftoverskud, og alligevel
kan man køre langt på literen hvis det er det man går op i.

Med de priser så skal du nærmest købe en!

--
/HB



Mogens (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-06-07 17:31

"HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:466c2404$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Den har nogle voldsomme mellemaccelerationer. Om det er fra 80 til 120km/t
> eller 120 til 180 km/t så virker det voldsomt.
> Den er faktisk hurtigere i mellemaccelerationerne end en tilsvarende BMW
> benziner eks. 545i

Ved max udnyttelse af gearene?
(kick down osv.)

> Med de priser så skal du nærmest købe en!

Nu kan problemet jo være, at der er så mange lækkerier at vælge
imellem, når afgiften er sløjfet !



Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 18:06


"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
news:pHVai.1785$ZA.1042@newsb.telia.net...
> "HB" <hbsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> news:466c2404$0$4152$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
>> Den har nogle voldsomme mellemaccelerationer. Om det er fra 80 til
>> 120km/t eller 120 til 180 km/t så virker det voldsomt.
>> Den er faktisk hurtigere i mellemaccelerationerne end en tilsvarende BMW
>> benziner eks. 545i
>
> Ved max udnyttelse af gearene?
> (kick down osv.)

Det var så ikke en 545i jeg mente, men en 550i.

Jeg mødte én hos et autoglas firma, som havde en 550i med alt!! - han havde
været ude og prøve en 535D og han konveterede straks til diesel (Det var
ejeren af firmaet). Han måtte have en af begge.

Hvis man går ind på BMW´s side: www.bmw.dk . Under data står der desværre
ikke noget om mellemacc mellem en 550i og en 535d (måske er det ikke
salgsmæssigt godt for 550i - måske). For der står at en 530d er lige så
hurtig som en 550i!! - fra 80 - 120km/t på 5,1 sek.

530d har 231hk. og 500nm v 1750 o/min
535d har 272hk. og 560nm v 2000 o/min

So do the math

Ham med 550i' iren syns ihvertfald den var mere voldsom

>> Med de priser så skal du nærmest købe en!
>
> Nu kan problemet jo være, at der er så mange lækkerier at vælge
> imellem, når afgiften er sløjfet !

Ja! - Jeg ville vælge tysk - med turbo - og 911 er modelbetegnelsen

--
/HB


Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 18:15

HB skriver:
>
> Jeg mødte én hos et autoglas firma, som havde en 550i med alt!! - han havde
> været ude og prøve en 535D og han konveterede straks til diesel (Det var
> ejeren af firmaet). Han måtte have en af begge.

Hon konverterede vel nærmere til turbo?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-07 20:37


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:466C31A1.ABB8F9DB@du.kan.finde.den...
> HB skriver:
>>
>> Jeg mødte én hos et autoglas firma, som havde en 550i med alt!! - han
>> havde
>> været ude og prøve en 535D og han konveterede straks til diesel (Det var
>> ejeren af firmaet). Han måtte have en af begge.
>
> Hon konverterede vel nærmere til turbo?
>

ja! twinturbo

--
/HB


Lars Knudsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 10-06-07 20:43

On Sun, 10 Jun 2007 18:16:49 +0200, "HB" <hbsnabela.dk> wrote:

>>>Jep, en titangrå BMW 535d til under 275.000 kr
>>>www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=2&id=11111111260662368&
>Nemlig! Har kørt mange km. i BMW 535D som firmapotte

Nice firmapotte! Hvor får man sådan en?


>Den har nogle voldsomme mellemaccelerationer. Om det er fra 80 til 120km/t
>eller 120 til 180 km/t så virker det voldsomt.

Ja, og det er jo fedt - specielt herude på de lange svenske landeveje
hvis man møder en konvoj på 3-4-5 biler der kører 70. Højre fod
vandret og så er man forbi. Nice-nice...


>Med de priser så skal du nærmest købe en!

Hehe... Ja men sådan er det jo altid. Jeg er overbevist om at jeg også
ville blive glad for modellen mindre (530d). Nu må vi se hvad jeg
finder på.

** Lars

Mogens (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-06-07 21:20

"Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
news:spko63h5g00qutcc7187q8lc5h4h8epo7e@4ax.com...

> Nice firmapotte! Hvor får man sådan en?

Det gør man som taxadriver

> Hehe... Ja men sådan er det jo altid. Jeg er overbevist om at jeg også
> ville blive glad for modellen mindre (530d).

Nej da - merprisen er jo til at betale



Lars Knudsen (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 11-06-07 12:30

On Sun, 10 Jun 2007 20:20:05 GMT, "Mogens" <jow@jow.dk> wrote:

>> Nice firmapotte! Hvor får man sådan en?
>Det gør man som taxadriver

Hehe... Ja det tænkte jeg også.


>> Hehe... Ja men sådan er det jo altid. Jeg er overbevist om at jeg også
>> ville blive glad for modellen mindre (530d).
>Nej da - merprisen er jo til at betale

Jeg tror nu stadig jeg ville blive glad for en 530d.

Men nu må jeg se hvordan priserne og udbudet ser ud når tiden nærmer
sig, der er også lige noget med forsikring - men måske er 535d ikke én
af de BMW'er der er helt grinagtigt meget dyrere i præmie.

Da jeg købte den gamle kiggede jeg også for sjov på en 730d og den var
faktisk omkring 4000 dyrere i forsikring end en 530d af samme årgang!

Det vil sige 8.000 for en 530d og 12.000 for en 730d......

Anyhow, jeg vil da bestemt gerne ha' en 535d...... Men var passager i
en 530dA dansk taxi her i weekenden, den flyttede sig bestemt
udmærket!


** Lars

Ukendt (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-06-07 18:19


"Mogens" <jow@jow.dk> skrev i meddelelsen
news:V1Zai.1811$ZA.1127@newsb.telia.net...
> "Lars Knudsen" <noemail@in.this.place> skrev i en meddelelse
> news:spko63h5g00qutcc7187q8lc5h4h8epo7e@4ax.com...
>
>> Nice firmapotte! Hvor får man sådan en?
>
> Det gør man som taxadriver

Ja, der kører vist en del som taxi efterhånden. Så en 745d som taxi den
anden dag.



Mogens (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 10-06-07 12:20

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:466b32b0$0$885$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Jeg tror den skal ligge på omkring de 400-500.000,-

Hvorfor køber du ikke en ny/næsten ny bil istedet?

> Hvorfor en 5´er? Er den nemmere at sælge igen, eller er det pga. pladsen?

Nope - jeg tror ikke den ene sælger bedre end den anden.
I så fald må en 3'er sælge bedre end en 5'er grundet det u-
rimelig danske prisniveau...

> Hov.. Det skal forresten være diesel.

Passat 2.0 TDI/Peugeot 2,2 HDI ?




Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 07:44

Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>
> Med to drenge på 3 + 7, har jeg ikke specielt meget brug for pladsen i en
> 5´er, da jeg går ud fra at de sagtens kan være på bagsædet af en 3´er.

Min oplevelse af 3'eren er at bagsædet nærmest er noget teoretisk noget.
Hvis ungerne skal have plads, så er det 4'er serien i skal op i. Når i
så er vant til en E-klasse mercedes, vil pladsen bagi en 3'er virke
meget trang.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Leo Jensen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 10-06-07 08:21


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:466B9DB2.74BEACC6@du.kan.finde.den...
> Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>>
>> Med to drenge på 3 + 7, har jeg ikke specielt meget brug for pladsen i en
>> 5´er, da jeg går ud fra at de sagtens kan være på bagsædet af en 3´er.
>
> Min oplevelse af 3'eren er at bagsædet nærmest er noget teoretisk noget.
> Hvis ungerne skal have plads, så er det 4'er serien i skal op i. Når i
> så er vant til en E-klasse mercedes, vil pladsen bagi en 3'er virke
> meget trang.

Enig. Pladsmæssigt er 3-serien i Golfklassen. Salgschefen hos Brenderup
Trailers blev så dejligt sur, når jeg kaldte hans 320'er for en Escort, men
der var nu ikke meget forskel pladsmæssigt...

Og spørgsmål til Jasper: Hvorfor vil du fra MB til BMW ?? Bare for at prøve
det ??

Leo



Klaus D. Mikkelsen (10-06-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-07 08:28

Leo Jensen skriver:
>
> Enig. Pladsmæssigt er 3-serien i Golfklassen.

Nærmest mindre, min Golf V har mere plads ved bagsædet end i en nyere
3'er.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jasper Norman Ahrens~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 11-06-07 00:02

>
> Og spørgsmål til Jasper: Hvorfor vil du fra MB til BMW ?? Bare for at
> prøve det ??
>

Ja, mest for at prøve noget nyt.

Jeg har en kollega der fik sig en 530d med 280 diesel HK (naturligvis
chippet og alt muligt) og han var ufattelig glad for den. (at han så lige er
vendt tilbage til MB med en lækker sort E320 CDi med beige læder fra 2005
med 120.000 på bagen, er en anden sag )

Men, det er klart at man bliver en smule påvirket af, at næsten alle BMW
ejere er utroligt glade for bilen... så det kunne da være sjovt af få en af
slagsen, så længe man er ung

Samtidig skulle jeg da være et skarn, hvis jeg ikke syntes, at en 5´er er en
utroligt flot bil, som jeg (sandsynligvis) ville nyde at køre i.

Jeg har absolut intet imod Mercedesen, og vil slet ikke afvise at jeg ender
med at købe den nye E-model (altså den nye der startede i 2003 ) Eller
måske den nye C-klasse Avantgarde, som jeg synes er en åbenbaring for øjet.
(selv om mange herinde sammenligner den med en Fiat Dublo

Mvh

Jasper



Mogens (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 11-06-07 05:27

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:466c834c$0$62387$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja, mest for at prøve noget nyt.
> Men, det er klart at man bliver en smule påvirket af, at næsten alle BMW
> ejere er utroligt glade for bilen...

Forskellen ligger i oplevelsen af bilen - MB er for den afslappede
type, der mere satser på at age stille og roligt i en flod af luksus.
BMW er for den sporty type, som har bilen, fordi han elsker at
køre bil. Tidligere kaldte vi det drivers feeling - dét man oplever,
når man kører BMW.

Jeg fatter da slet ikke din kollega, som er superglad for sin BMW
for så at udskifte den til en MB - men måske ungerne manglede
pladsen på bagsædet, som jo i MB er "vant til" at transportere folk



Jasper Norman Ahrens~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 11-06-07 23:16

> Forskellen ligger i oplevelsen af bilen - MB er for den afslappede
> type, der mere satser på at age stille og roligt i en flod af luksus.
> BMW er for den sporty type, som har bilen, fordi han elsker at
> køre bil. Tidligere kaldte vi det drivers feeling - dét man oplever,
> når man kører BMW.

Tjoo. Der findes da MB der har rigeligt med kræfter til at give lidt sjov.
(ikke at min hører til den type desværre ) Omvendt er BMW vel også
proppet med så megen luksus at det også er en "køremakine" ?
>
> Jeg fatter da slet ikke din kollega, som er superglad for sin BMW
> for så at udskifte den til en MB - men måske ungerne manglede
> pladsen på bagsædet, som jo i MB er "vant til" at transportere folk
>

Han beholder sjældendt biler ret længe. Han har tidl. haft en Kleemann som
han vist nok havde noget bøvl med, så han giver den en chance mere

Mvh

Jasper



TheTransporter (10-06-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 10-06-07 14:38

On Sun, 10 Jun 2007 08:44:02 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Jasper Norman Ahrensbach skriver:
>>
>> Med to drenge på 3 + 7, har jeg ikke specielt meget brug for pladsen i en
>> 5´er, da jeg går ud fra at de sagtens kan være på bagsædet af en 3´er.
>
>Min oplevelse af 3'eren er at bagsædet nærmest er noget teoretisk noget.
>Hvis ungerne skal have plads, så er det 4'er serien i skal op i. Når i
>så er vant til en E-klasse mercedes, vil pladsen bagi en 3'er virke
>meget trang.

Passat Variant 06-07 har ihvertfald mere bagsædeplads end en E-klasse
mercedes

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Jasper Norman Ahrens~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 11-06-07 00:09

> Passat Variant 06-07 har ihvertfald mere bagsædeplads end en E-klasse
> mercedes
>

Det er muligt i forhold til den nye E-klasse, men jeg nægter at tro, at den
er bredere end den gl. Jeg kan uden problemer have 3 barnesæder... har du
målt efter, siden du lyder så sikker?


(Ikke fordi det betyder noget... der er som sagt rigeligt med plads i MB)

Mvh

Jasper



TheTransporter (11-06-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 11-06-07 04:13

On Mon, 11 Jun 2007 01:09:29 +0200, "Jasper Norman Ahrensbach"
<jasper@FJERNESahrensbach.com> wrote:

>> Passat Variant 06-07 har ihvertfald mere bagsædeplads end en E-klasse
>> mercedes
>>
>
>Det er muligt i forhold til den nye E-klasse, men jeg nægter at tro, at den
>er bredere end den gl. Jeg kan uden problemer have 3 barnesæder... har du
>målt efter, siden du lyder så sikker?

Tja jeg kan ihvertfald sidde på bagsædet i min hyrevogn med begge
forsæder helt tilbage uden at mine knæ støder på. Prøver jeg det samme
i en af de nye E-klasser så sidder jeg med mine knæ ca 5 cm inde i
ryggen på forsæderne.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Brian (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 11-06-07 18:33

TheTransporter wrote:

> Tja jeg kan ihvertfald sidde på bagsædet i min hyrevogn med begge
> forsæder helt tilbage uden at mine knæ støder på. Prøver jeg det samme
> i en af de nye E-klasser så sidder jeg med mine knæ ca 5 cm inde i
> ryggen på forsæderne.

Du skulle nu hellere prøve at justere sædet så det passer til dig (istedet
for bare at køre det så langt bagud som muligt), og så sætte dig om bagi.
Nogen biler har længere skinner til sæderne end andre

/Brian



Jasper Norman Ahrens~ (11-06-2007)
Kommentar
Fra : Jasper Norman Ahrens~


Dato : 11-06-07 23:24


">
> Tja jeg kan ihvertfald sidde på bagsædet i min hyrevogn med begge
> forsæder helt tilbage uden at mine knæ støder på. Prøver jeg det samme
> i en af de nye E-klasser så sidder jeg med mine knæ ca 5 cm inde i
> ryggen på forsæderne.
>

Er den nye E-klasse ikke gjort en smule kortere i kabinen end den gl. model?
Mener at det er noget med, at bagagerummer dybere på den nye. Jeg kan også
mærke tydelig forskel på pladsen i passagersæder på den nye / gl. hvor jeg
mener at der er langt bedre plads i den gl. (Men jeg vil da stadig meget
gerne bytte

/Jasper



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste