Sejlivet cyklist:
Fra : Møller

Dato : 07-06-07 20:21

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-06-07 20:33

On Thu, 07 Jun 2007 21:21:11 +0200, Møller <eamz@get2net.dk> wrote:

>http://atvs.vg.no/player/nyheter/9588-her-overlever-syklisten-aa-bli.html

>--

Jeg er glad for at se, at der ikke skete noget videre med bussen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 07-06-07 20:44

Folmer Rasmussen skrev:

> Jeg er glad for at se, at der ikke skete noget videre med bussen.

Ja kinesere er der jo nok af.
Det her var så en fuser
Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-06-07 21:05

> http://atvs.vg.no/player/nyheter/9588-her-overlever-syklisten-aa-bli.html
>
> Møller

Utroligt at se.
Noget andet er som den bus skøjter rundt på vejen, den har sikkert de bedste
discountdæk fra Kina på.

Mvh Niels

Fra : Lars [6710]

Dato : 07-06-07 21:09

Møller skrev:
> http://atvs.vg.no/player/nyheter/9588-her-overlever-syklisten-aa-bli.html
>
> Møller

Har man ikke abs, esp e.lign elektroniske tiltag på busser i kina ?
Og gade vide hvad de smører på deres veje...

Den bus skøjter da fuldtsædigt vildt rundt

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 07-06-07 22:36

> Og gade vide hvad de smører på deres veje...
>
> Den bus skøjter da fuldtsædigt vildt rundt

Den opmærksomme beskuer vil se at det er regnvejr! Så mon ikke det er vand
de smører med

Stef

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-06-07 23:01

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in

> Den opmærksomme beskuer vil se at det er regnvejr! Så mon ikke det er
> vand de smører med

Vil da mene at dækkene ikke kan være de bedste når den kan snurre så meget
rundt...

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-06-07 09:31

Henrik Stidsen skrev:
> "Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in

> Vil da mene at dækkene ikke kan være de bedste når den kan snurre så meget
> rundt...

Ja eller også er vejbelægningen af samme beskaffenhed som på en glatføre
bane

Mvh

lars

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 08-06-07 12:35

On 07 Jun 2007 22:01:03 GMT, Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com>
wrote:

>"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in

>Vil da mene at dækkene ikke kan være de bedste når den kan snurre så meget
>rundt...

>--

Det er de nok heller ikke, men ...........

Lad os antage at det har været tørvejr i nogen dage, hvorfor der på
god kinesisk vis er en masse gammel olie og anden forurening på
vejbanen. Så kommer der en heftig tordenbyge, og så bliver der
eddermukkeme glat.

Fænomenet findes også herhjemme, blot i mindre målestok. Det er jo
ikke unormalt, at når den første regn kommer efter en tørkeperiode, så
kan man se at regnvandet skummer.

Alt sammen noget en erfaren chauffør véd, og tager højde for.

Når man så i Kina føler sig nødsaget til at producere biler uden ABS,
ESP, ASR og dertil bruger dæk med en hård gummiblanding, for længere
levetid, så opstår de situationer som man ser på filmen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ShutEye

Dato : 10-06-07 18:20

<klip>
> Fænomenet findes også herhjemme, blot i mindre målestok. Det er jo
> ikke unormalt, at når den første regn kommer efter en tørkeperiode, så
> kan man se at regnvandet skummer.

Jep. Lillebror har lige smadret sin motorcykel pga sådan en skøjtebane.
Nej han kørte ikke for hurtigt :)

> Alt sammen noget en erfaren chauffør véd, og tager højde for.

Det vil jeg fortælle ham og så skynde mig at løbe ...

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-06-07 18:51

On Sun, 10 Jun 2007 19:19:44 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

><klip>
>
>Jep. Lillebror har lige smadret sin motorcykel pga sådan en skøjtebane.
>Nej han kørte ikke for hurtigt :)

>--

Det behøver man s'gu heller ikke. Det er fandme værre end isslag. Også
fordi man inderst inde ikke forventer glat føre midt om sommeren.

>--

>Det vil jeg fortælle ham og så skynde mig at løbe ...

>--

Hva' fa'en? Du har vel haft ham fra han var helt lille?

Er der ingen respekt for storebror? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ShutEye

Dato : 10-06-07 19:14

> Det behøver man s'gu heller ikke. Det er fandme værre end isslag. Også
> fordi man inderst inde ikke forventer glat føre midt om sommeren.

Lyder rigtigt. Han sagde at da det gik op for ham at der var glat prøvede
han at styre udenom potten forude, intet held.

> Hva' fa'en? Du har vel haft ham fra han var helt lille?
>
> Er der ingen respekt for storebror? )

Ikke når det drejer sig om en kværn til 185K :)

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-06-07 19:52

On Sun, 10 Jun 2007 20:14:22 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

>Ikke når det drejer sig om en kværn til 185K :)

>--

Det er da ham, og ikke dig der har solgt den til forsikringen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ShutEye

Dato : 10-06-07 21:42

> Det er da ham, og ikke dig der har solgt den til forsikringen.

Heh :)

Fra : Thomas

Dato : 08-06-07 19:10

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message

> Har man ikke abs, esp e.lign elektroniske tiltag på busser i kina ?
> Og gade vide hvad de smører på deres veje...
>
> Den bus skøjter da fuldtsædigt vildt rundt
>
> --

hehe det samme i tyrkiet!

Her bruger de åbenbart også "kinesiske discount dæk", på kinesiske busser
uden abs, esp og lignende.... samt kinesisk regn...

Det ligner en sammensværgelse fra Kina mod folk over store dele af verden

http://www.youtube.com/watch?v=CYTBhIs6i_c

Mvh

Thomas

Fra : Lars [6710]

Dato : 08-06-07 22:39

Thomas skrev:

> [...]
> uden abs, esp og lignende.... samt kinesisk regn...
>
> Det ligner en sammensværgelse fra Kina mod folk over store dele af verden

Den er godt nok også vild....
Tror den har været diskuteret herinde før, men det ka´jo undre lidt at
den tyrkiske chauffør kan nå at blinke med det høje lys inden han
undviger...
Han burde nok istedet have brugt kræfterne på at få styr på ekvipagen.
Og at føreren af den gule bil ikke stopper er også noget underligt ....

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-06-07 00:26

> Tror den har været diskuteret herinde før, men det ka´jo undre lidt at
> den tyrkiske chauffør kan nå at blinke med det høje lys inden han
> undviger...

Det kan være han har ramt blinklyskontakten i en panikreaktion for at få
fat i rattet og undveget.

Fra : Lars [6710]

Dato : 09-06-07 05:51

Henrik Stidsen skrev:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in

> Det kan være han har ramt blinklyskontakten i en panikreaktion for at få
> fat i rattet og undveget.

Ja måske...
Så har han panikket to gange

Fra : Henrik Stidsen