Dagens år - 1994
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-06-07 09:41

jamen mange tak for æren...

så hopper vi nogle år frem igen til 1994 - og jeg vil da lægge ud med - hvad
jeg mener er/var Danmarks bedste rockband:
http://www.youtube.com/watch?v=ZePJNKhmxOs

så bare disk op med lækkerierne fra det år...

Rasmus --- Bo M. Mogensen om det binære talsystem:
"jeg har set det før og kommer til at se det igen - det er venstre ointeret
propoganda "

Fra : Holst

Dato : 07-06-07 09:49

Rasmus M. Jensen wrote:

> så hopper vi nogle år frem igen til 1994 - og jeg vil da lægge ud med

Så vil jeg supplere med et af de store hits det år, nemlig:

http://www.youtube.com/watch?v=lyp5we2ySDo

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-06-07 17:55

Holst wrote:

> Så vil jeg supplere med et af de store hits det år, nemlig:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lyp5we2ySDo

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 07-06-07 09:56

On Thu, 7 Jun 2007 10:41:05 +0200, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>så bare disk op med lækkerierne fra det år...

Dream Theater udgiver, efter min mening, deres bedste album "Awake".
En af de fantastiske numre fra pladen live:
http://www.youtube.com/watch?v=m-MoL1ON2hM

Dead Can Dance udgiver også deres bedste album: "Toward the Within":
http://www.youtube.com/watch?v=JDTx4B1a1is

Kurt Cobain begår selvmord :(

Aphex Twin udgiver også en fantastisk plade "Selected Ambient Works
II".

Biosphere udgiver "Patashnik" hvor på ligger nummeret "Novelty Waves"
der bliver et mindre hit:
http://www.youtube.com/watch?v=rW8SwGlGqbM

Fra : Ole Thomsen

Dato : 07-06-07 11:25

Rasmus M. Jensen wrote:

> så bare disk op med lækkerierne fra det år...

Jon Spencer Blues Explosion - Orange. Her med Beck

http://www.youtube.com/watch?v=90iaLaPMa9g

Ole Thomsen

Fra : Peter Westh

Dato : 07-06-07 11:30

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> jamen mange tak for æren...
>
> så hopper vi nogle år frem igen til 1994

Portishead udgiver deres banebrydende debut "Dummy", og hitter stort med
"Glory box" http://www.youtube.com/watch?v=yF-GvT8Clnk og "Sour times"
http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoID=667726973

Beck debuterer også med "Mellow Gold", og storhitter med nummeret "Loser"
http://www.youtube.com/watch?v=TJN3PGqDRNg

Laurie Anderson udgiver albummet "Brigh red/Tightrope", produceret af Brian
Eno. (ingen officielle videoer, men man kan høre et af numrene her:
http://www.youtube.com/watch?v=BVH6c_JN7SA )

Robert Fripp og David Sylvian udgiver "Damage", optaget på deres tour året
før.
http://www.youtube.com/watch?v=wgFrI81fMdY
http://www.youtube.com/watch?v=W0Q7N6QLYxc

Og så er det også det år, Nine Inch Nails udgiver "Downward Spiral" og
hitter med "Closer" http://www.youtube.com/watch?v=dC0IAyUnCfA

/P

Fra : Holst

Dato : 07-06-07 12:07

Peter Westh wrote:

> Og så er det også det år, Nine Inch Nails udgiver "Downward Spiral" og
> hitter med "Closer" http://www.youtube.com/watch?v=dC0IAyUnCfA

Ja, det er i hvert fald en udgivelse, som man ikke skal glemme. Det var
også på The Downward Spiral, man finder Hurt, som Johnny Cash lavede et
fremragende cover af nogle år senere:

http://www.youtube.com/watch?v=AO9dbmJ_2zU

Fra : Peter Westh

Dato : 07-06-07 13:58

> Hurt, som Johnny Cash lavede et fremragende cover af nogle år senere:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=AO9dbmJ_2zU

Orv, den havde jeg ikke set eller hørt før. Han kunne virkelig noget med
andres sange, Johnny Cash.

/P

Fra : Holst

Dato : 07-06-07 14:11

Peter Westh wrote:

> Orv, den havde jeg ikke set eller hørt før. Han kunne virkelig noget med
> andres sange, Johnny Cash.

Han udgav en lang række plader i rækken American Recordings, der så vidt
jeg ved alle kun indeholdt fortolkninger af andres sange. De skulle vist
alle være ret fabelagtige.

Se mere her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Johnny_Cash_discography#American_Recordings

Jeg er overbevist om, at de er et nærmere bekendtskab værd - et
bekendtskab, jeg desværre ikke selv har gjort endnu.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-06-07 17:55

Peter Westh wrote:
> Beck debuterer også med "Mellow Gold", og storhitter med nummeret
> "Loser" http://www.youtube.com/watch?v=TJN3PGqDRNg

uhhh jaa... kan jeg godt huske... godt nummer stadig syns jeg...
hehe.. nu kan jeg bedre forholde mig til teksten end dengang...

Fra : Holst

Dato : 07-06-07 21:24

Rasmus M. Jensen wrote:

> uhhh jaa... kan jeg godt huske... godt nummer stadig syns jeg...
> hehe.. nu kan jeg bedre forholde mig til teksten end dengang...

I 1994 forstod jeg ikke, hvad der var så fedt ved Beck. Det gør jeg
stadig ikke.

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 07-06-07 11:42

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> enriched usenet with:

> så hopper vi nogle år frem igen til 1994

The Cranberries udgiver No Need To Argue med nummeret Zombie
http://www.youtube.com/watch?v=lyp5we2ySDo

The Connells udgiver Ring med hittet '74 - '75
http://www.youtube.com/watch?v=l-ITv4OBV9c

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-06-07 11:52

Jeg må have spraret en masse penge til cd'er det år. Tror kun jeg købte
offspring (smash) og Sound Garden (black hole sun) af alle de albums der
bliver nævnt på wiki "1994 in music"

Og jeg tror kun det var nedenstående "hits" jeg _rigtig_ godt kunne lide:
(jeg har sikkert igen overset en masse).

Edwyn Collins: A girl like you
http://www.youtube.com/watch?v=nkKxGzm98AU

Soundgarden.
http://www.youtube.com/watch?v=qiSkyEyBczU

Bjarne K.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-06-07 17:58

Bjarne K. wrote:
> [...]
>
> Og jeg tror kun det var nedenstående "hits" jeg _rigtig_ godt kunne
> lide: (jeg har sikkert igen overset en masse).

skræmmende... er de allerede så gamle...
meget gode numre begge to...

Fra : Holst

Dato : 07-06-07 12:11

Rasmus M. Jensen wrote:

> så hopper vi nogle år frem igen til 1994

Dicte udgav sit første soloalbum i 1994.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-06-07 12:58

Rasmus M. Jensen wrote:
> jamen mange tak for æren...
>
> så hopper vi nogle år frem igen til 1994

Jeff Buckley "Hallelulja" fra albummet Grace:
http://www.youtube.com/watch?v=zLQUdHMFpBQ

Eagles "Hotel California" fra albummet Hell Freezes Over (super live album):
http://www.youtube.com/watch?v=uAD58YH2KdY

Green Day "Basket Case" fra albummet Dookie:
http://www.youtube.com/watch?v=W8Y3qDDODT0

Nirvana "The Man Who Sold The World" fra albummet Unpugged:
http://www.youtube.com/watch?v=209ArurxVG4

Pink Floyd "Take It Back" fra albummet The Division Bell:
http://www.youtube.com/watch?v=kgnp6bCDweM

Som nogle af dem jeg husker bedst fra det år.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michael Lund

Dato : 07-06-07 16:17

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> så hopper vi nogle år frem igen til 1994

Her finder vi så Neneh Cherry og Youssou N'Dour med Seven seconds

http://www.youtube.com/watch?v=UbBSDE-Dywo

Fra : Holst

Dato : 07-06-07 17:10

Michael Lund wrote:

> Her finder vi så Neneh Cherry og Youssou N'Dour med Seven seconds
>
> http://www.youtube.com/watch?v=UbBSDE-Dywo

Hold da op! Er den virkelig fra 1994. Tiden går dog skræmmende hurtigt.
Den er snart 15 år gammel. Ak.

Fra : Michael Lund

Dato : 07-06-07 19:17

> Hold da op! Er den virkelig fra 1994. Tiden går dog skræmmende hurtigt.
> Den er snart 15 år gammel. Ak.

Ja, tiden går og go' musik består

Mic.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-06-07 17:57

Michael Lund wrote:
> "Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Her finder vi så Neneh Cherry og Youssou N'Dour med Seven seconds
>
> http://www.youtube.com/watch?v=UbBSDE-Dywo

en klassisker... simpelthen...

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 20:56

> [...]

>så hopper vi nogle år frem igen til 1994 - og jeg vil da lægge ud med - hvad
>jeg mener er/var Danmarks bedste rockband:

ENIG!
DML styrer (hvis man kan abstrahere fra de ubehjælpsomme tekster

Det har været så mange gode numre allerede i denne tråd, men jeg vil
supplere med en af mine yndlingssange i det hele taget: Jeff Buckleys
"Lover, You Should've Come Over":
http://www.youtube.com/watch?v=4hRSHQjYH_A
Albummet "Grace" kom i 1994, og det er mere end et bekendskab værd.
Synd vi skulle miste denne fantastiske konstner i så ung en alder.

Ellers er der jo Pink Floyd, der fyrede dette brag af en koncert af i
1994: http://www.youtube.com/watch?v=nSLqbl2Xshs

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 21:18

On Thu, 7 Jun 2007 10:41:05 +0200, "Rasmus M. Jensen"
<rmje03flafflaf@kom.aau.dk> wrote:

>så bare disk op med lækkerierne fra det år...

Ups, jeg var lige ved at glemme den fedeste rockudgivelse i 1994, og
et af mine favoritalbums: Steve Lukathers "Candyman".
Her får I rock'n'roll i 6/8-takt, så det gnistrer, i "Hero With A 1000
Eyes": http://youtube.com/watch?v=HAV_6z7VJn8
(Min søn lirede lige dette nummer af til musikskolens forårskoncert i
aftes, så jeg er helt oppe at køre

/Alex

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 08-06-07 08:38

ja... det var mange rigtig gode og både Holst, Per Beer, Bjarne K og Alex
var også med helt fremme i opløbet...
Lars Kyndi blev valgt pga. både Zombie og '74-'75 var to af de sange jeg
også hørte meget det år...

værsgo'

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 08-06-07 10:26

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> enriched usenet with:

> Lars Kyndi blev valgt pga. både Zombie og '74-'75 var to af de sange jeg
> også hørte meget det år...
>
> værsgo'

Jeg takker mange gange for æren og vender snart tilbage med det næste år.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 23-06-07 04:50

On Thu, 07 Jun 2007 10:41:05 +0200, Rasmus M. Jensen wrote:

> jamen mange tak for æren...
>
> så hopper vi nogle år frem igen til 1994 - og jeg vil da lægge ud med - hvad

Glemte lige Stereolab der udsender "Mars Audiac Quintet" en fed plade, her
er et nummer fra den:
http://youtube.com/watch?v=BkpXoM0D-Pk