Rødder
Fra : Kaj

Dato : 07-06-07 14:52

Under en rejse i Peru, så vi på et marked med frugt og grønt nogle sjove
rødder. Er der nogen, der ved hvad det er for nogle? Jeg har lagt et billede
af dem ud på dk.binær under titlen"Rødder".

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Klaus Hansen

Dato : 07-06-07 19:12

Hej Kaj

Kender garanteret roden, men dit filformat kan jeg ikke åbne.

Mvh
Klaus

Fra : Klaus Hansen

Dato : 07-06-07 19:17

Helt i blinde vil jeg skyde på at det er yuga rødder.

Mvh
Klaus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-06-07 19:24

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> wrote in

>Jeg har lagt et billede af dem ud på dk.binær

Billedet ligger nu også her:

http://oldhoj.dk/PeruRoots.jpg

Fra : Klaus Hansen

Dato : 07-06-07 21:15

Hej

Nix det er ikke yuga.

Og jeg er lidt i tvivl, kunne være en kartoffelart der hedder Ollouco,
udtales alla "Ojuko"
Peru har flere hundrede kartoffelarter. Kartoflen er en af de få planter der
kan dyrkes i over 4000 meters højde.

De værste af slagsen jeg har smagt er nogle hvide sol/fryse tørrede
kartofler fra Arequipa regionen der hedder noget i stil med "tuños".

Mvh
Klaus Hansen

Fra : Anette

Dato : 07-06-07 23:20

Kent Oldhøj wrote:

> Billedet ligger nu også her:
>
> http://oldhoj.dk/PeruRoots.jpg

Med mine beherskede evner udi det spanske sprog - så er det vist en art
kartoffel, ( kartofler kaldes papas i Sydamerika) - nærmere betegnet "La
Oca"
Se lidt nede på denne side
http://cafemassimiliano.blogia.com/2006/agosto.php

Der findes et hav af madopskrifter fra Peru, som har "La oca" på
indkøbslisten

/ Anette

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-06-07 09:56

Kent Oldhøj skrev i Xns9948CF79F24B7kentoldhoj@oldhoj.dk dette:
> "Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> wrote in

> Billedet ligger nu også her:
>
> http://oldhoj.dk/PeruRoots.jpg

Ligner jordskokker og ikke en kartoffel.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Kaj

Dato : 09-06-07 12:59

"Jan Boegh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Ligner jordskokker og ikke en kartoffel.

Tak for alle svarene

--
Venlig hilsen
Kaj