Hvorfor sælges mc´ere uden afgift ?
Fra : Per

Dato : 07-06-07 07:56

Hej NG!

Jeg har bemærket at mange sælger deres mc uden afgift - hvorfor ?

Og hvorfor skulle jeg som køber - købe den uden - ja afgift ?

For 20 år siden var der ikke én der havde mc til salg uden afgift i dba og
lign.

Jeg synes heller ikke jeg ser samme mønster mth. til biler - er der noget
specielt vedr. mc og ingen afgift ?

Det forekommer mig også at man selv kan vælge om man vil købe med eller uden
afgift af og til.

Det skal lige siges at det er alle mulige typer mc´er der er tale om - og
ikke kun mc til banekørsel. For så ville jeg kunne forstå hvorfor der sælges
uden afgift.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-06-07 08:01

Per wrote:

> Jeg synes heller ikke jeg ser samme mønster mth. til biler - er der noget
> specielt vedr. mc og ingen afgift ?

Det er blevet en nationalsport at hente MC'er i Tyskland - billig
transport, stort udvalg osv. Der er mange mere eller mindre
professionelle forhandlere der forsøger at skabe en levevej på den måde,
derfor ser du mange u.a. til salg.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 07-06-07 10:10

Per wrote:
> Hej NG!
>
> Jeg har bemærket at mange sælger deres mc uden afgift - hvorfor ?

Fordi det kræver lidt arbejde at finde ud af hvad man skal betale i afgift
af en mc, og at betale afgiften.

Det arbejde vil sælgeren helst slippe for, og lader det derfor være op til
køber.
Og så håber sælger nok også at han kan trække lidt ose-kunder ind i butikken
med et "afgift ca xx.000 kr" som så selvfølgelig er liiiige i underkanten af
hvad det ender med.

/jim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-06-07 13:22

> Og så håber sælger nok også at han kan trække lidt ose-kunder ind i
> butikken med et "afgift ca xx.000 kr" som så selvfølgelig er liiiige i
> underkanten af hvad det ender med.

åhh ja, jeg så på en ZX9R da jeg ville skifte, ved en forhandler her på fyn.
Afgiften han angav var der ingen der havde sluppet med ifølge skat´s
hjemmeside. Nærmeste var ca 6-7000 mere end det han skrev, ellers var det
10000,- og opefter mere end hans angivelser.
Men den havde jo været billig hvis det havde passet.
Købte andet sted...

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-06-07 15:19

> [...]
> Det skal lige siges at det er alle mulige typer mc´er der er tale om - og
> ikke kun mc til banekørsel. For så ville jeg kunne forstå hvorfor der

De svar der er kommet til nu, er jo alle rimelige
fornuftige og til at forholde sig til.
Derimod er der også skræk historierne med at der
er købt en cykel hjem og den har så været donor til
en med betalt afgift. De syge dele (incl dårlig motor)
er så sat på importen og solgt vidre. Så kan en uvidende
stå med problemet, og sælger har atter en fin og vel
fungerende maskine der reelt ikke har kostet en bøjet
femøre, bortset fra lidt skruearbejde.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-06-07 15:34

> Derimod er der også skræk historierne med at der
> er købt en cykel hjem og den har så været donor til
> en med betalt afgift. De syge dele (incl dårlig motor)

Som regel kan de genkendes på flot stel og dårlige kåbedele og manglende
stumper.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, NX650 '90

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-06-07 15:52

Hejsa

Per skrev:
> Jeg har bemærket at mange sælger deres mc uden afgift - hvorfor ?

Mange gange er det fordi at folk har hørt at MC'er i tyskland er SÅ
BILIIGE!!!.., jo det er de da også, men når afgiften kommer oven i, er
de som regl 5-10k dyere end en orginal dansk MC!
Flere har købt let rissede mc'er hjem, for at få rabat på afgiften, og
står derfor med en halvdårlig mc til overpris, da told og skat ikke
fjerner ret meget afgift på det.

så er det nemmeste jo at betale en lav pris (5-10k uden afgift) for at
komme af med den, uden først skulle syne den, betale afgiften, og sælge
den til overpris, eller miste en 10-20k. (det kan den jo hurtigt være
blevet for dyr).

Så pas på mc'er uden afgift. de kan være for dyre. (dermed ikke sagt de
er det.)

En anden simpel grund, kan jo også være fordi at det ser bedre ud at man
kan få en ZX-6R til 59.900,- i stedet for 149.900,-

Mvh Emil
--
Suzuki GSX-R 600 SRAD, på DK plader..

Fra : Neser

Dato : 07-06-07 22:36

> [...]
>
> En anden simpel grund, kan jo også være fordi at det ser bedre ud at man
> kan få en ZX-6R til 59.900,- i stedet for 149.900,-

Ja, med de 5-10% afgiften kan svinge kan det næsten bedre betale sig at købe
et flot eksemplar i tyskland, fremfor at ofre en masse penge på stumper,
maling og evt. arb.-løn. efter man har "sparet" penge på et "lig"...

- Neser
Ducati 996SPS m. afgift!

Fra : tp

Dato : 07-06-07 23:02

> [...]
> købe et flot eksemplar i tyskland, fremfor at ofre en masse penge på
> stumper, maling og evt. arb.-løn. efter man har "sparet" penge på et

Ja, det er de nye regler, men med de gamle var det en HELT anden historie!
Fremvisning af et "designet lig" var en god forretning, men den går ikke
mere, og måske er nogle af dem der er til salg uden afgift sådanne maskiner,
dvs usælgelige maskiner idag....

Fra : KH

Dato : 07-06-07 17:53

En anden mulighed er at en del køber sådanne en cykel hjem. Så opretter de
sig som forhandlere og "agter" at sælge cyklen. De køber faste plader til
500,- og har nu en meget billig cykel. Når de så skal ud for at kører har de
faste aftaler med vennerne om at de skal bese cyklen. I tilfælde af at de
skulle blive stoppet.

Når der så er gået et par år ved de at told og skat nu begynder at undre sig
og derfor sælger de så cyklen igen og er atter ude af søgelyset.

Mvh

Klaus

Suzuki Intruder M800 m. afgift

Fra : tp

Dato : 07-06-07 19:29

"KH" <Hoengaard@FJERNgmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> de faste aftaler med vennerne om at de skal bese cyklen. I tilfælde af at

holder den? Der kommer jo forsikring til pladen, som vist er ret dyr ?

Mvh TP, der har hentet alle sine cykler i DE, og sparet på hver og en af dem
+ fundet nogle meget pænere end dem der typisk er i dk...

Fra : Jan Petersen

Dato : 10-06-07 00:53

"Per" <mesked@hotmail.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> Og hvorfor skulle jeg som køber - købe den uden - ja afgift ?
>
> For 20 år siden var der ikke én der havde mc til salg uden afgift i dba og

Det kan være fordi de henter et par stykker - eller flere - og sælger
privat. På den måde undgår man at komme i søgelyset hos skat med henblik på
at skulle beskattes af en evt. fortjeneste.

Det kan godt betale sig at hente i Tyskland - men det kræver noget arbejde
samt godt tysk. Har selv lige hentet en som jeg forhandlede ned fra 3600 til
3000 euro på telefonen.

Mvh
Jan Petersen
------