Dyr og dårlige nerver
Fra : Stud

Dato : 05-06-07 22:24

Hej i gruppen!

Jeg overholder normalt fartgrænserne (+-10km/t), men engang i mellem kan en
øde, lige motorvejsstrækning, få det til at krible gevaldigt i min gashånd.
Jeg må også indrømme, at jeg til tider bukker under for denne påtrængende
kløe - dog kun under helt specielle "sikre" forhold (kan I høre violinen?).
Bla. kigger jeg meget efter tilstedeværelse af vildthegn, da min helt store
frygt er et stævnemøde med bambi med 150+km/t. Faktisk giver tanken om
katte, hunde, bambier osv. mig en kold rislen ned af ryggen ved alt over
50km/t.
Sidste uge kørte jeg bag en bil (50km/t) igennem Vig i Odsherred - mens jeg
netop tænkte på, alle de skrækkelige dyr der ligger på lur ude i naturen -
da den forankørende bil pludselig slog vildt ud til siden. En lille hvid mis
kom trillende ud mellem bilens baghjul... Koldsved og hjertebanken.

Her til aften kørte jeg på motorvejen nær Holbæk, og pga. af tidpunktet,
holdt jeg lidt ekstra godt øje med vejkanten. Hvad ser jeg? Bambi stod på
spring i vejkanten og bare ventede på at kaste sig ud foran mig. Heldigvis
ombestemte han(?) sig, da han hørte min buldrende motorbremse. Tak for det
Bambi!

Jeg har desuden tidligere snittet halen på en ræv - som jeg overhovedet ikke
så røgen af, og en enfoldig hare i krybesporet gav mig engang nervøse ticks.

Hvad er meningen med alle disse kamikazedyr? Skal jeg bare instille mig på,
at jeg uungåeligt en dag må kysse asfalten pga. et sådan, eller acceptere
aldrig at køre over 50km/t om sommeren? Det er mit indtryk, at mange
bilister/motorcyklister ikke skænker dem en tanke, og lever i lykkelig
uvidenhed om "nattens hævnere". Hvordan har I andre det? Er jeg en kryster,
eller lever I også med skrækken?

http://blogs.warwick.ac.uk/images/ccarter/2005/04/04/roadkill.gif
(Så galt kan det gå :)

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-07 22:39

Stud skrev:

> Hvordan har I
> andre det? Er jeg en kryster, eller lever I også med skrækken?

Helt grundlæggende skal du jo altid - om ikke andet så for dit eget helbreds
skyld - køre sådan at du altid kan nå at standse for en hvilken som helst
forhindring der måtte komme: dyr, mennesker der ikke overholder deres
vigepligt, børn der kan løbe ud på vejen osv.

Hvis du først ligger der er det for sent - dét er jo logik for burhøns

Véd godt det lyder røvkedeligt, men dét er det eneste *fornuftige* at gøre.

Men "alle" - okay "næsten alle" - tar vel en chance en gang imellem, men må
så også stå ret i forhold til resultatet

PS: flot cykel du har - fortjener et bedre kamera
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Stud

Dato : 05-06-07 22:57

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message
> [...]
>
> Hvis du først ligger der er det for sent - dét er jo logik for burhøns
>
> Véd godt det lyder røvkedeligt, men dét er det eneste *fornuftige* at

Hej Hans

Min oplevelse er, at dyret mange gange står og lurer i vejkanten, for så i
allersidste øjeblik at kaste sig ud foran en, så man ikke har skyggen af
chance for at bremse. Skrevet lidt i sjov, men jeg mener faktisk, at det
virker som om, at det at man pludselig kommer meget tæt på et dyr i
vejkanten, kan udløse en slags flugtreaktion hos dyret, der får det til at
rende over vejen i allersidste øjeblik.
Der er vist ikke mange maskiner, der kan prale med en bremselængde på 5m ved
50-80km/t - slet ikke ved motorvejshastigheder.

Med andre ord. Det er vist kun i teorien, at man kan køre efter forholdene i
denne sammenhæng. Ellers skal vi ned og trille med 50km/t på alle lande- og
motorveje. Jeg køver den ik' ;)

> Men "alle" - okay "næsten alle" - tar vel en chance en gang imellem, men
> må så også stå ret i forhold til resultatet

Ja, engang imellem sparker jeg til den, men som skrevet helst hvis der er
vildthegn langs motorvejen.
Men en aften som i aften, triller jeg altså også med 80-90km/t som alle de
andre på landevejene, og hvis jeg får ½-1sekund til at bremse på, så er jeg
99% sikker på at resultatet bliver dårligt. Mon ikke vi næsten alle er i
samme båd?

> PS: flot cykel du har - fortjener et bedre kamera

Mange tak :) Kameraet fejler vist egentlig ikke noget. Det er nok nærmere
fotografen. Jeg tog billedet en aften, hvor lyset allerede var aftaget
gevaldigt. Det er vist en ommer.

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-07 23:16

Stud skrev:

> Min oplevelse er, at dyret mange gange står og lurer i vejkanten, for
> så i allersidste øjeblik at kaste sig ud foran en, så man ikke har
> skyggen af chance for at bremse.

Kunne jeg sagtens forestille mig.

Har dog indtil sidste år i 33 år aldrig haft kasko på en cykel eller bil, så
det sidder nok lidt i blodet på én at "man kører forsigtigt" for ikke at
skramme modellen

> [...]
> tæt på et dyr i vejkanten, kan udløse en slags flugtreaktion hos
> dyret, der får det til at rende over vejen i allersidste øjeblik.

Kan jeg sagtens forestille mig.

> Der er vist ikke mange maskiner, der kan prale med en bremselængde på
> 5m ved 50-80km/t - slet ikke ved motorvejshastigheder.

Nopes.

Der vil så være tale om en kalkuleret risiko.

Ikke altid har jeg lyst til at løbe dén, så jeg bremser måske nok lidt
oftere ned i stedet for "at holde på min ret"

> Med andre ord. Det er vist kun i teorien, at man kan køre efter
> forholdene i denne sammenhæng. Ellers skal vi ned og trille med
> 50km/t på alle lande- og motorveje. Jeg køver den ik' ;)

Okay - kender ikke de specifikke veje du kører på - på landevejen holder jeg
typisk de >80, men i byerne og tæt på dem er jeg blevet mere forsigtigt -
der kører mange blødninger rundt bare i vores lille (3000 sjæle) by hér, så
heller kylling...

> [...]
> alle de andre på landevejene, og hvis jeg får ½-1sekund til at bremse
> på, så er jeg 99% sikker på at resultatet bliver dårligt. Mon ikke vi

Alt andet lige jo!

snip

> Det er vist en ommer.

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : pwh

Dato : 06-06-07 07:13

Hans Paulin (6310), skrev:

> PS: flot cykel du har - fortjener et bedre kamera

Jeps, lækkert at så sadan en klassikker, en af de mere
vellykkede mc'er fra Suzukis side
Dog fatter jeg ikke at du ikke bibeholdt det flotte lilla stel,
og så må du også gerne se at afleværer min hund igen

/Jens

Fra : Stud

Dato : 06-06-07 08:58

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message news:Xgs9i.5$Fv3.3@news.get2net.dk...
> Jeps, lækkert at så sadan en klassikker, en af de mere
> vellykkede mc'er fra Suzukis side

Yes. De er godt nok også populære i England og Tyskerlandet. 8 ud af 10
bygges kraftigt om. Desværre ofte med mere eller mindre heldige resultater
(ala lilla stel :)

> Dog fatter jeg ikke at du ikke bibeholdt det flotte lilla stel,
> og så må du også gerne se at afleværer min hund igen

Nå ja. Du er jo også hundemand :) Jeg mener nu ikke at have lånt din? Er det
det anoretiske skældyr, du hentyder til?

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-06-07 22:39

> [...]
> og lever i lykkelig uvidenhed om "nattens hævnere". Hvordan har I
> andre det? Er jeg en kryster, eller lever I også med skrækken?

Jeg har aldrig rigtigt oplevet problemer med vildt eller andre dyr, lige
bortset fra at jeg var lige ved at få en fugl i hovedet på et tidspunkt, da
der sad en flok fugle på vejen foran mig som ikke kunne finde ud af at flyve
til siden da jeg kom. Men nu kører jeg nok heller ikke så meget på landeveje
i de kritiske tidspunkter (er det ikke omkring/lige efter solnedgang?).

Men alle de små dyr behøver man ikke bekymre sig så meget om, medmindre man
selvfølgeligt kører meget stærkt. Man skal bare indstille sig på ikke at
prøve at undvige dem, men klemme benene sammen og holde godt fast i styret
hvis der skulle rende en hare, ræv eller lignende ud foran. Ofte vil en
undvigemanøvre gøre ondt værre, men hvis man bare kører lige ud og holder
godt fast, så skal der ret meget til før man styrter. Vil du risikere dit
eget liv eller førlighed for en hares liv? Selvfølgeligt kan motorcyklen
blive skadet, men risikoen for at man selv kommer til skade er noget mindre.
Hvis det er et rådyr eller andet større vildt, så hjælper det dog nok ikke
så meget - så er der nok ingen alternativer til at køre defensivt og lære
undvigemanøvrer og nødopbremsninger, f.eks. på et bronzekursus.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-07 22:44

On Tue, 5 Jun 2007 23:24:14 +0200, "Stud" <studen@gmail.com> wrote:

Hej Morten.

> [...]
>uvidenhed om "nattens hævnere". Hvordan har I andre det? Er jeg en kryster,

Vi lever med risikoen, men gør ellers som du.
Specielt ved solnedgang og ditto opgang er der grund til at være på
vagt.
En af gutterne fra Duc klubben havde et møde med Bambi, med en
efterfølgende meget blå skulder og mærker fra tænderne i tanken.
Hejdigvis en "gammel rotte" der formåede at holde cyklen på hjulene.

Jeg vil på det kraftigste advare om vejen fra Ganløse omkring Bastrup
Sø i så henseende.
Jeg reddede Bambi's liv og min bil for alvorlige skrammer på den vej
en aften i skumringen, og siden har jeg, med god grund, været meget
påpasselig på den strækning.

Et andet "kreatur" der kan være ganske uforudseeligt er heste.
Kører du imod dem er der normalt ingen problemer, men kommer du bagfra
kan krikken meget let blive forskrækket og reagere uforudsigeligt.
Jeg har prøvet lidt af hvert når jeg møder dem "medkørende", og har
fundet ud af at hvis jeg lukker for gassen og kører forbi med ganske
lav hastighed er der normalt ro i lejren, og man indkasserer normalt
et smil fra hestepigen
Noget andet er så, at mange hesteejere er meget dårligt afmærket når
de rider rundt på offentlig vej i skumringen.
Advarslen om heste i "mit" område gælder især:
Hove, Hove Overdrev, Veksø, Slagslunde og vejen mellem Slagslunde og
Stenløse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Stud

Dato : 06-06-07 00:03

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message

> Hej Morten.
>
> Vi lever med risikoen, men gør ellers som du.
> Specielt ved solnedgang og ditto opgang er der grund til at være på
> vagt.

Hej Steen!
Jeg tænkte det nok :) Jeg syntes bare det føles så mærkeligt at køre 110km/t
langs en mark og/eller levende hegn, og tænke på, at man nærmest ingen
chance har, hvis uheldet er ude.

> En af gutterne fra Duc klubben havde et møde med Bambi, med en
> efterfølgende meget blå skulder og mærker fra tænderne i tanken.
> Hejdigvis en "gammel rotte" der formåede at holde cyklen på hjulene.

Av for den. Det var vist alligvel billigt sluppet. Det gør nok mere end
ondt, hvis Bambi bliver vivlet op i hovedhøjde...

> [...]
> Jeg reddede Bambi's liv og min bil for alvorlige skrammer på den vej
> en aften i skumringen, og siden har jeg, med god grund, været meget

Jeg har også noteret mig diverse "hot spots", hvor jeg ofte kører. Der er
specielt en vej i Værløse (Skovlinien), hvor man nærmest må køre slalom
mellem krydsende katte (lind strøm mellem villahaverne og jagtmarkerne).

> [...]
> Advarslen om heste i "mit" område gælder især:
> Hove, Hove Overdrev, Veksø, Slagslunde og vejen mellem Slagslunde og

Interessant! Jeg har faktisk engang læst (måske endda her), at rytterne
foretrækker at man holder sin fart/ikke ændrer på motorens lyd, da hesten
bliver nervøs ved en "snigende adfærd" bagfra. Ved ikke rigtigt hvad jeg
skal tro. Dog kan jeg godt finde på at koble ud, når jeg overhaler en
hestetrailer på motorvejen, men det er nu mest fordi, jeg har ondt af
krikken. En hestetrailer er ikke det bedste sted at få et hysterisk anfald.

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-07 22:45

Stud skrev:

> Hej i gruppen!

Glemte lige:

Har du for nylig købt udstødning til din cykel?

Min indmad i potten holder ikke evigt og jeg kunne godt tænke mig at kende
til eksistensen af et *lydløst* udstødningssystem.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Stud

Dato : 05-06-07 23:07

> [...]
>
> Min indmad i potten holder ikke evigt og jeg kunne godt tænke mig at kende
> til eksistensen af et *lydløst* udstødningssystem.

Jeg købte for et par år siden Sebring 4i1 forrør og manifold ved LC-racing
(Rønnede). Kostede mig 1600kr inkl postens efterkravsgebyr. Det har jeg så
splejset med en CBR600F2/3 Leovince potte og mellemrør. Nej, det er ikke
lydløst - slet ikke fordi jeg har pillet dB-killer'en ud (men den ryger nu
nok snart ind igen).
Det er ikke nogen optimal løsning, men jeg var nødt til at være lidt
kreativ, da min kat er blevet noget bredere bagtil end originalt.

Flere billeder her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116&ipc=15693

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-07 23:20

Stud skrev:

> Jeg købte for et par år siden Sebring 4i1 forrør og manifold ved
> LC-racing (Rønnede). Kostede mig 1600kr inkl postens efterkravsgebyr.

Ikke så galt.

> [...]
> Det er ikke nogen optimal løsning, men jeg var nødt til at være lidt
> kreativ, da min kat er blevet noget bredere bagtil end originalt.

Kat á katalysator eller cykel?

> Flere billeder her:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1116&ipc=15693

Kan egentlig godt huske det...øhe...alternative stel den havde før - den er
fame blevet flot siden!

Havde du motoren ude blot for at male stellet eller skruede du også i den?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Stud

Dato : 05-06-07 23:39

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Kat á katalysator eller cykel?

Kat(ana)..Sorry.
Bredere bagsvinger/fælg, så et originalt system går på.

> Kan egentlig godt huske det...øhe...alternative stel den havde før - den
> er fame blevet flot siden!

Tak igen :) Ja, det var noget af en øjebæ. Gudsketak og lov, at jeg slap af
med den farve.

> Havde du motoren ude blot for at male stellet eller skruede du også i den?

Første vinter i mit ejerskab lå "dyret" trykt og overvintrede indendørs:
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/16628.jpg?01-06-2007

Der blev malet stel samt en maaasse andet. Motoren gjorde jeg ikke noget
ved.

Vinteren 05/06 samme historie:
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/16628.jpg?01-06-2007
mest fordi det er hyggeligt med sådan en i stuen, og fordi jeg ikke havde et
bedre sted at overvintre den. Der røg så ved samme lejlighed en "ny" motor
i, som jeg måtte skrue lidt på, inden den kunne installeres (tak Steen! :)
Malede faktisk motor i min entre. Resultatet blev rigtigt godt....bare ikke
i entreen:
http://katana1135.dk/billedserver/Motor/10.jpg :D

Morten
http://dfmc.dk/?id=699

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-07 23:53

Stud skrev:

> Kat(ana)..Sorry.

Det er osse sent

> Bredere bagsvinger/fælg, så et originalt system går på.

Okay

> Tak igen :) Ja, det var noget af en øjebæ. Gudsketak og lov, at jeg
> slap af med den farve.

Ja fuk

> Første vinter i mit ejerskab lå "dyret" trykt og overvintrede
> indendørs:
> http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/16628.jpg?01-06-2007

Been there

> Der røg så ved samme lejlighed
> en "ny" motor i

Okay!?

>, som jeg måtte skrue lidt på, inden den kunne
> installeres (tak Steen! :) Malede faktisk motor i min entre.
> Resultatet blev rigtigt godt....bare ikke i entreen:
> http://katana1135.dk/billedserver/Motor/10.jpg :D

Skidt pyt - man er vel rocker!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-06-07 22:46

Stud skrev:
> [...]
> uvidenhed om "nattens hævnere". Hvordan har I andre det? Er jeg en kryster,

Tjaaa - de er der ihvertfald, så i skumringen og tidligt morgen, er der
især fare på færde - så hold øje med dem, og især nr. 2 som ofte er den
man snapper:-/

Vær opmærksom på at de kan spottes ved reflektion af dit lys i deres øjne.

Da jeg var på Padborg park, var der en der om aftenen skulle ind til
padborg (på en Sv1000(N) efter lidt proviant, han flækkede en bambi på
vej tilbage til banen - holdt balancen - men køleren, forskærm, blev
smadret og begge forgaffelben (2xø41) var bøjede, man kunne se at
fordækket havde været inde og kysse udstødningen :-/ - nå ja og så ver
dyret jævnt fordelt ud over resten af MC'en - æ sjov

Så vær forsigtig, kør fornuftigt hvor de færdes, der er ofte skiltet med
muligheden for deres forekomst(omend dyrene ikke altid er så venlige at
rette sig efter skiltningen )

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 22:49

> Hvordan har I andre det? Er jeg en kryster,

jeg ved precist hvordan du har det, jeg køre gennem en del af frisenborg
skovene hver dag på vej til arbejde, og sætter altid farten ned til under
70, fordi jeg ofte ser de 4 benede kamakazi bambi dyr ved vejen, men under
denne fart nedsætning bliver jeg ofte overhalet af folk der bare ikke har
tid til at køre den gode Km gennem skoven. Jeg vendter hver dag på at et af
disse fjolser får bambi serveret ind gennem forrudem, mens de har hoved
rystende overhaler "fjolset" i Hondane og passere ham med 100+....
(ønsker selvfølgelig ikke at det skal ske)

/PSV

Har desuden en terory ang dythorn, når jeg ser et dyr dytter jeg altid,
samtidig med at jeg lave den undvigning jeg nu har planlagt.. nebremsinge
eller vejbane skift for at give mere plads.
Indtil nu har et dyr aldrig besluttet sig for at krydse over vejen, med
løver altid direkte væk fra vejen.
Om det virker ved jeg ikke, men nu "tør" jeg ikke stoppe med "dytte trikket"

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-07 22:52

On Tue, 5 Jun 2007 23:49:25 +0200, "Peter Vistesen" <peter snabela
vistesen punktum dk> wrote:

Hej Peter.

OT: Har du fået et par mail fra mig ?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 05-06-07 23:01

On Tue, 05 Jun 2007 23:38:38 +0200, Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> som helst forhindring der måtte komme: dyr, mennesker der ikke overholder
> deres vigepligt, børn der kan løbe ud på vejen osv.

- og så huske på at solopgang og tusmørke er farlige tidspunkter.
Selvfølgelig især på skovstrækninger.

--
/Hekto

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-07 00:23

"Hekto" <urxgb@urxgb.qx> writes:

> - og så huske på at solopgang og tusmørke er farlige tidspunkter.
> Selvfølgelig især på skovstrækninger.

Jep, det er altså noget nær det gyldne svar på problematikken med at
man ikke altid kan køre efter forholdene. På helt små veje gælder det
dog også længere ud på aftenen; den anden dag mødte jeg to harer og en
kat i løbet af een kilometer.

Det er i øvrigt også værd at huske på at dyr har en tendens til at glo
på en fra vejkanten, og ved at køre med det lange lys vil man opdage
at dyrenes øjene reflekterer forlyset. Det kan gøre at man opdager dem
meget tidligere end hvad der ellers er muligt. Så er der jo også lige
tommelfingerreglen om at dyr aldrig kommer alene, så man skal bremse
selvom dyret løb væk.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-07 00:34

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> writes:

> [...]
> tidspunkt, da der sad en flok fugle på vejen foran mig som ikke
> kunne finde ud af at flyve til siden da jeg kom.

Jeg har ad to omgange mødt en fasan. Første gang var en sommermorgen
med små 80 km/t. Den lettede i 45 grader fra vejkanten og ramte min
skulder. Der var egentlig pænt meget slag i sådan en fugl. Anden gang
var med 120 km/t i nogenlunde samme situation og ramte mig også på
skulderen. Så slår sådan 1-1½ kg fugl (svjv.) temmeligt meget hårdt,
så jeg var egentlig meget glad for at jeg ikke fik den i hovedet. Det
var nu heller ikke værre end at jeg kun fik en antydning af et blåt
mærke. Fuglene døde af det (ihvertfald efter at have fået knækket
nakken), så jeg har efterfølgende ærgret mig lidt over ikke at ane
hvordan man tilbereder sådan en fugl. Det ville altså være en god
historie at fortælle over baren

> Men nu kører jeg nok heller ikke så meget på landeveje i de kritiske
> tidspunkter (er det ikke omkring/lige efter solnedgang?).

Jo, det er ihvertfald hvad folk siger og det stemmer meget godt
overens med min erfaring. Jeg har kørt meget i skovdistrikter, og der
mødte jeg temmeligt ofte både større og mindre flokke af krondyr,
hjorte osv. Jeg har heldigvis altid haft rimeligt meget respekt for
risikoen, så jeg normalt max har kørt 60 hvor risikoen var
størst. Trods det har der nu alligevel været sitationer hvor det mest
har været heldet, der gjorde at jeg ikke ramte et dyr.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-06-07 07:49

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> skulderen. Så slår sådan 1-1½ kg fugl (svjv.) temmeligt meget hårdt,

»Fasanhanen (kok) vejer cirka 1.100 - 1.600 gram, hønen 800 - 1.300 gram.«

Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Fasan

--
-René

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-07 00:46

"Stud" <studen@gmail.com> writes:

> Interessant! Jeg har faktisk engang læst (måske endda her), at
> rytterne foretrækker at man holder sin fart/ikke ændrer på motorens
> lyd, da hesten bliver nervøs ved en "snigende adfærd" bagfra.

Det er svjh. hvad teoribøgerne siger. Det har jeg nu også altid rettet
mig efter, selvom jeg ofte sagtner farten lidt inden jeg når hen til
hesten fordi de trods alt er ret uberegnelige.

Men ellers er mit største problem med krikkerne egentlig deres ejere,
der ikke finder det nødvendigt at fjerne hestelort fra vejene (hvilket
jo kan være livsfarligt rundt i sving). Det er utroligt at rytteren
ikke bemærker at de pludselig sidder 20 cm højere, mens hesten står og
krummer ryg. De kunne nu godt lige tage at bakke hesten ind i
rabatten, det må vel kunne lade sig gøre. Nå, det var vist lige et
sidespring
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Bongo

Dato : 06-06-07 07:18

> uvidenhed om "nattens hævnere". Hvordan har I andre det? Er jeg en
> kryster, eller lever I også med skrækken?

I den grad her på Tåsingen. Fruen og jeg havde nærkontakt med bambi og
asfalten sidste sommer. Og vi bliver mindst hver 14. dage overbevist om at
dyrene er her stadig. Så jo, vi kører laaangsomt på Tåsinge. Jeg har også
prøvet at køre en harekilling over. Det kunne jeg stort set ikke mærke, den
blev delt i 2. Men bambi, hunde, heste, landbrugsmaskiner, en enkelt ko,
grus, jord i massive mængder, skolebørn, pensionister der skulle have
afleveret kortet for længst, unge mennesker med dødsforagt, uoverskuelige
sving, trafikanter der ikke orienterer sig, trafikkontroller, u name it, vi
har det hele på Tåsinge. :) Konsekvens: Vi kører helst ikke (meget
forsigtigt) omkring solopgang og solnedgang, der kommer den onde bambi
nemlig.

Vh Bongo

Fra : Anders Majland

Dato : 06-06-07 11:46

Det er ikke dyrene der skræmmer mig mest ...

>... landbrugsmaskiner ... skolebørn, pensionister der skulle have
>afleveret kortet for længst, unge mennesker med dødsforagt, uoverskuelige
>sving, trafikanter der ikke orienterer sig

Ovenstående står meget højere på min paranoia liste end skovens dyr...

/A

Fra : Armand

Dato : 06-06-07 21:57

> Det er ikke dyrene der skræmmer mig mest ...

> Ovenstående står meget højere på min paranoia liste end skovens dyr...

Hæ!
"Frygt ej så meget skovens dyr, men hold øje med markens fyr samt fjolserne
i landets by'r"

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-06-07 08:08

> Det er ikke dyrene der skræmmer mig mest ...

Jeg er stadig ikke skræmt - men derfor var det alligvel ikke nogen særlig
god oplevelse i aftes ...Se indlægget roadkill

/A

Fra : Bongo

Dato : 11-06-07 13:15

> Jeg er stadig ikke skræmt - men derfor var det alligvel ikke nogen særlig
> god oplevelse i aftes ...Se indlægget roadkill

Jeg ER. Fint rim Armand.

Forleden prøvekørte konen og jeg familiens nye bil. Kl var 24 og det var
følgeligt mørkt. Vi kører på landet i en blanding af skov og marker. Ind i
lyskeglen glider det jeg tror er en affaldssæk, efter et par sek. falder
femøren og mine alarmer ringer -farven på "sækken" er forkert. Jeg blokker
bremserne og op springer et dådyr og forsvinder ud i marken. 200-300m
længere fremme fanger lyskeglen dennegang røven af et dådyr der ser ud som
om at det står og græsser i rabatten. Jeg bremser blidt i god tid. Så er det
konen og jeg bliver enige om at hvis vi havde været på mc så havde vi sgu
nok trukket hjem nu. Jeg ER altså bange for de ¤"¤&//&%¤( rådyr.

Vh Bongo

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-06-07 23:12

> [...]
> bliver enige om at hvis vi havde været på mc så havde vi sgu nok
> trukket hjem nu. Jeg ER altså bange for de ¤"¤&//&%¤( rådyr.

Selvom jeg gerne ville længere ud på landet at bo, både pga. mere plads,
mere stilhed og nogle sjovere veje, så er der altså nogle fordele ved at bo
i en storby - her kommer ikke så mange (større) dyr rendende over vejene..

Men er det ikke bare at montere et gigantisk spyd foran på motorcyklen og så
grille pindemaden når man kommer hjem?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 12-06-07 18:29

"Martin Sørensen" <mos@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Men er det ikke bare at montere et gigantisk spyd foran på motorcyklen og
> så grille pindemaden når man kommer hjem?

- - - - - - Og først dér se at det var en politihjemmeværnsmand

--
Armand.

Fra : Bongo

Dato : 12-06-07 18:36

> - - - - - - Og først dér se at det var en politihjemmeværnsmand

ROFL -Så ka de faneme lade være med at rode rundt i vejkanten. Jeg tænkte nu
først på en harnisk ala et pindsvin da jeg så Martins indlæg. Det sidste dyr
der ramte mig kom fra siden.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-06-07 13:17

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> »Fasanhanen (kok) vejer cirka 1.100 - 1.600 gram, hønen 800 - 1.300 gram.«
>
> Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Fasan

Hehe, jeg var selv inde at slå fuglen op efter sammenstødet

Om det så lige var haner eller ej, det er jeg lidt i tvivl om.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-06-07 13:26

Jes Vestervang <jes.vestervang@gmail.com> wrote:

> Hehe, jeg var selv inde at slå fuglen op efter sammenstødet
> Om det så lige var haner eller ej, det er jeg lidt i tvivl om.

Tsk, nåede du ikke engang at se det?

Høne:
<http://www.e-billeder.dk/fotos/medium/1188.Fasan+h%F8ne.jpg>
Hane:
<http://www.e-billeder.dk/fotos/medium/2205.Fasanhane.jpg>

--
-René
Som ikke er fasanekspert, bare opvokset på landet ;)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-06-07 14:42

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> wrote in message

> [...]
>
> --
> -René
> Som ikke er fasanekspert, bare opvokset på landet ;)

Næeh, deeeeeh!
"Kok", om jeg må be' - sgutte "hane"! *fnys*

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der synes at fasan smager godt, også selv om man skal spytte
hagl ud undervejs... :o9

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - tralalaLUUUUUUUlalalej...ååååårrh.....sippenip!

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-06-07 16:15

Aragorn Elessar <AragornDK@gmail.com> wrote:

> "Kok", om jeg må be' - sgutte "hane"! *fnys*

Jeg kan sgu' ikke få mig selv til at sige "Sikke en flok kok der går ude
på marken".

--
-René

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-06-07 06:36

Rene Joergensen wrote:

> Jeg kan sgu' ikke få mig selv til at sige "Sikke en flok kok der går ude
> på marken".

Det hedder nu også "Sikke en flok fasankok der går ude på marken".
Temmelig specialiceret fag, egentlig

--
vh
Torben

Fra : Rene Joergensen

Dato : 07-06-07 08:38

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Det hedder nu også "Sikke en flok fasankok der går ude på marken".
> Temmelig specialiceret fag, egentlig

Jep, det må være svært at finde arbejde. Findes der fasanrestauranter?
Ellers kan de måske få arbejde hos fasan.dk

--
-René

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-06-07 08:46

Rene Joergensen wrote:

> Jep, det må være svært at finde arbejde. Findes der fasanrestauranter?
> Ellers kan de måske få arbejde hos fasan.dk

fyfasan.

--
vh
Torben

Fra : MORTEN VIND

Dato : 10-06-07 15:59

"Stud" <studen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilister/motorcyklister ikke skænker dem en tanke, og lever i lykkelig
> uvidenhed om "nattens hævnere". Hvordan har I andre det? Er jeg en

De værste dyr i denne tid er da næsten fasaner. Står i vejkanten og venter
til man er ca 10 meter fra den - for så pludselig at spæne over på den anden
side af vejen. Møgfugle ....

Morten V.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-08-07 00:45

"MORTEN VIND" <mortdk@get2net.dk> wrote in message
-kåt-
> De værste dyr i denne tid er da næsten fasaner. Står i vejkanten og venter
> til man er ca 10 meter fra den - for så pludselig at spæne over på den
> [...]

Dem har jeg ikke oplevet, og ej heller hjorte - trods flere tusinde km på
vejene, også via Hove, Gundsø og deromkring. *mumler*
7-9-13...*dokdokdok.mp3*
Men katte, køtere, alliker, duer og harer tværtimod! Grrrrrr!

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der foretrækker diverse hjorte som filet eller bøf med
champignonsauce og friske kogte kartofler. Mums!

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-08-07 16:28

> [...]
> venter til man er ca 10 meter fra den - for så pludselig at spæne
> over på den anden side af vejen. Møgfugle ....

Ja, jeg har nakket en fasan med skulderen med hhv. 80 og 125 km/h. De
slår pænt hårdt :-/
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R