Ujævn motorgang XV750
Fra : Tom Christensen

Dato : 05-06-07 22:13

Hej

Jeg var ude at cykle, men på hjemvejen begyndte min xv750 pludselig at køre
lidt ujævnt, og den ville ikke rigtig tage gassen.
Til sidst kunne den ikke køre i tomgang uden at gå i stå. Udstødningen
lugtede af uforbrændt benzin, og den osede noget. Jeg havde tændrørshætterne
af skiftevis, og den kørte på begge cylindre.

Jeg har nu haft den startet hjemme, og den starter villigt. Men efter 1-2
minutter begynder den at køre ujævnt i tomgang, og den begynder at ryge fra
bagerste cylinder. Når jeg holder hånden på, er der sorte partikler i røgen.

Har nogen en ide til årsagen? Jeg undrer mig over, at det opstår pludseligt
efter at have kørt 40-50 kilometer uden problemer.

På forhånd tak.

---
med venlig hilsen
Tom Christensen
XV750

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-06-07 22:20

Tom Christensen skrev:

> Når jeg holder hånden på, er der sorte
> partikler i røgen.

Uforbrændt benzin.

> Har nogen en ide til årsagen? Jeg undrer mig over, at det opstår
> pludseligt efter at have kørt 40-50 kilometer uden problemer.

En svømmer der hænger? (manglende benzinfilter).
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Armand

Dato : 05-06-07 23:06

"Tom Christensen" <reenchri@nomailtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig over, at det opstår pludseligt efter at have kørt 40-50
> kilometer uden problemer.

- - - - - - Men måske har benyttet reservetanken kort forinden?

Ifald: Tøm svømmerhusene for indhold (incl. det kondens-vand der blev ledt
ned fra tanken ved brug af res-positionen)!

--
Armand.

Fra : Tom Christensen

Dato : 06-06-07 21:12

Hej Hans og Armand
> [...]
>
> Ifald: Tøm svømmerhusene for indhold (incl. det kondens-vand der blev ledt
> ned fra tanken ved brug af res-positionen)!

Nej jeg har ikke kørt på reservetank siden sidste år. Og havde faktisk
givet den sprit ved den sidste tankning et par dage forinden, selv om det
nok var unødvendigt.
Hvad gør jeg ved en hængende svømmer?
- og ja, jeg har intet benzinfilter på.

---
mvh
Tom Christensen
XV750

Fra : Armand

Dato : 06-06-07 22:19

> Hvad gør jeg ved en hængende svømmer? - og ja, jeg har intet benzinfilter
> på.

Ny betydning af ordet "Kickstarter": Giv karburatorene et bestemt gok med en
støvlehæl, om du kan finde plads dertil!
Ellers medbring et gokke-værktøj á en kort lægte eller gummihammer for at se
om tricket virker!

--
Armand.