afgift. Ny vs brugt!
Fra : WaZZa

Dato : 05-06-07 19:09

Skal lige have det helt på plads nu, da jeg er ved at finde ud af
hvordan en superduke kan komme på plader billigst! Det er sq svært at
lure når vi taler nye mc eller mc der er et par år gamle! :(
Skal have fundet ud af om jeg vil importere en cykel der går under
brugt eller ny!

Ifl de nye regler gælder det for nye mc:
105 % af værdien mellem kr. 8300-15200 og 180 % af værdien herover
+ noget forhandler avance noget der skal ligges oveni

Er det kun mc´er med 0km på tæller? ikke før indregget? Uanset alder?

brugte:
ikke over 1 år: 105 pct. af 7.200 -19.800 kr. og 180 pct. af resten.
1-2 år: 105 pct. af 6.100-16.900 kr. og 180 pct. af resten.
2-3 år: 105 pct. af 5.100-14.000 kr. og 180 pct. af resten.
3-4 år: 105 pct. af 4.100-11.100 kr. og 180 pct. af resten.
4-5 år: 105 pct. af 3.000-8.200 kr. og 180 pct. af resten.
5-6 år: 105 pct. af 2.000-5.200 kr. og 180 pct. af resten.
Over 6 år: 105 pct. af 1.000-2.300 kr. og 180 pct. af resten.

For brugte gælder de har kørt x antal km eller været indregget før?

Den sidste (dvs regler for brugte) må jo netop være lidt af et slag
med en terning, netop da de finder den afgiftspligtige værdi ud fra
brugtprisen i dk.

Lad os antage man tager en ny 05 cykel hjem fra Sverige. Dvs 0 km,
aldrig indregget.
Den går selvfølgelig under reglerne for nye mc. Og de beregner så
afgiften ud fra den pris man selv har givet i Sverige?
Men hvad dokumentation kræves for den pris man selv har givet?

Fra : Neser

Dato : 05-06-07 20:32

>Er det kun mc´er med 0km på tæller? ikke før indregget? Uanset alder?

Mener de ikke må have været indregistreret og have kørt maksimum 2000 km.

>For brugte gælder de har kørt x antal km eller været indregget før?

Have været indregistreret før eller have kørt over 2000 km. vil jeg så mene.

>Den sidste (dvs regler for brugte) må jo netop være lidt af et slag
>med en terning, netop da de finder den afgiftspligtige værdi ud fra
>brugtprisen i dk.

Ja, de har vist nogle tabeller/lister de slår op i og derefter skruer se
selv lidt på prisen så de syntes den passer.

Slutsedlen burde kunne gøre det!

- Neser

Fra : WaZZa

Dato : 05-06-07 20:56

>Slutsedlen burde kunne gøre det!

tjaa mon dog. Man kan vel få en udelandsk forhandler ti lat skrive en
mindre pris på en overgemt mc man køber.
Så de må da have taget deres forhldsregler

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-06-07 08:12

WaZZa wrote:

> tjaa mon dog. Man kan vel få en udelandsk forhandler ti lat skrive en
> mindre pris på en overgemt mc man køber.
> Så de må da have taget deres forhldsregler

Hvorfor går du ikke bare ind på et skattekontor med hjelmhuen på og et
oversavet - det er da en langt enklere måde at være kriminel på? Det
burde være så enkelt at selv du kan klare det uden at bede
offentligheden om hjælp.

Troll.

--
vh
Torben

Fra : Orla Pedersen

Dato : 06-06-07 08:43

Torben Scheel wrote:

> Troll.

Neeji, det er bare Sebastian

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-06-07 08:48

Orla Pedersen wrote:

> Neeji, det er bare Sebastian

Jeg holder på at den del af Sebastian der hedder WaZZa er en Troll.

--
vh
Torben - der gerne vil have en skattefri Varadero i Danmark - nogen der

Fra : Solvang

Dato : 05-06-07 21:03

"WaZZa" <MSGDiller@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er jo lige det... - for man kan jo få skrevet hvad som helst på et
dokumment ;-.))

F.ex.: Jeg er i pengenød og vil gerne sælge min MC, som er købt helt ny i
2005 i Danmmark for 100.000,- uden afgift og har ikke kørt(KM = 0)... - men
nu mangler jeg penge og vil gerne sælge den for 60.000,-
mon Skat.dk vil være med på den??

Fra : WaZZa

Dato : 05-06-07 22:24

> [...]
>2005 i Danmmark for 100.000,- uden afgift og har ikke kørt(KM = 0)... - men
>nu mangler jeg penge og vil gerne sælge den for 60.000,-

nemlig, så kan man jo bare få en makker ti at købe en mc hjem og så
købe den billigt af ham :)

så hvad er forholdsreglerne

Fra : S.G

Dato : 07-06-07 08:05

On 6 Jun., 09:11, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> oversavet - det er da en langt enklere måde at være kriminel på? Det
> burde være så enkelt at selv du kan klare det uden at bede

nej det er sq ikke for at fuske. Men har nu snakket med ham
forhandleren i Sverige. han kan nemt levere til mig her i dk!
Spørgsmålet er så bare om det kan svare sig at spare de 30k i forhold
til en ny 07 model!
Og så om den købskvittering jeg får af ham gælder! Det er udelukkende
derfor jeg spørger om de forholdsregler der er taget!

Er jo lidt nervøs for at selvom jeg betaler mindre i Sverige gør mc
´en, at jeg så risikerer fuld afgift, og kun sparer de penge
jeg har sparet i Sverige. Så er der jo ikke meget i fidusen.Og så vil
en ny 07´er klart være at foretrække

er fustreret over at det ikke er gennemgået mere grundig på deres
side!

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-06-07 08:44

S.G wrote:
> nej det er sq ikke for at fuske.

Hmm. Du skrev "Man kan vel få en udelandsk forhandler ti lat skrive en
mindre pris på en overgemt mc man køber."

Jeg tolkede det som at du ville fuske vha. en falsk kvittering. Du skrev
jo ikke at han måske ville sælge en overgemt til en lavere pris.

> er fustreret over at det ikke er gennemgået mere grundig på deres
> side!

Uanset hvad bør du nok få en klar besked på skrift om dit specifikke
tilfælde før du går igang. Skatteregler kan være svære at gennemskue.

--
vh
Torben

Fra : Solvang

Dato : 07-06-07 14:25

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

forhandleren i Sverige. han kan nemt levere til mig her i dk!
Spørgsmålet er så bare om det kan svare sig at spare de 30k i forhold

hhmm - en ny MC er da billigere i DK uden afgift!!

Fra : S.G

Dato : 07-06-07 08:06

On 6 Jun., 09:42, o.pedersen.tors...@post.tele.dk (Orla Pedersen)
wrote:

> Neeji, det er bare Sebastian
>
> mvh
> Orla

jeps, havde sq ikek set jeg var logget ind på min ebay mail!
men S.G her ja!

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-07 09:14

[...]

Da jeg hentede en brugt cykel i D, og følgende fik den gennem afgifts
systemet , var skat bedøvende ligeglade med hvad jeg havde givet for den,
eller om jeg for den sags skyld havde fået den forærende !(det var stort set
deres egne ord), de anslår en værdi, som jeg så betaler afgiften af,
men det var ved en brugt cykel, om det samme gælder ved en ny/overgemt
model ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Lars

Dato : 07-06-07 12:26

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote in message
> [...]
> set deres egne ord), de anslår en værdi, som jeg så betaler afgiften af,
> men det var ved en brugt cykel, om det samme gælder ved en ny/overgemt

NEMLIG... det er den samme forklaring jeg fik da jeg købte min cykel i
tyskland.
Hvis du giver mindre for den i eks. sverige godt for dig, men de vil stadig
bruge den danske markedsværdi til afgørelse af afgiften. Med markedsværdi
mener jeg ikke hvad dba.dk ol benytter, men hvad importøren tager for den!
jeg fremlagde adskillige dba.dk ol dokumenter hos skat på at en maskine som
min burde koste ca 269.000 kr inkl afgift, men da Finn ingemand (ducati
importøren) nægtede at nedskrive modellen (999) til til mindre end hvad 1098
modellen kostede nu da man alligevel ikke producere dem mere, så måtte jeg
betale afgift som hvis jeg havde købt en 1098, dog med en besparelse
alligevel da min var brugt ol... så helt så meget som en 1098 betalte jeg
ikke.
vh Lars

Fra : Solvang

Dato : 07-06-07 14:28

"Lars" <None@None.None> skrev i en meddelelse
> [...]
> med en besparelse alligevel da min var brugt ol... så helt så meget som en
I taler begge om brugte cykler, så intet nyt i det.....

Fra : S.G

Dato : 07-06-07 17:27

On 7 Jun., 09:43, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Uanset hvad bør du nok få en klar besked på skrift om dit specifikke
> tilfælde før du går igang. Skatteregler kan være svære at gennemskue.

:) det er bare ok :) det er svært at gennemskue skrift!

men det er fordi de superdukes sælges billigere i sverige pga det er
kommet ny model i år, og ved parallell import gælder ikek samme regler
som ved brugt cykler

Snakkede med skat idag. De sagde at faktura på cyklen var nok til at
regne afgiften ud fra!

Det må da være et hul, da enhver hurtigt kan forfalske eller få sælger
til at skrive en lavere pris end man har givet!
Det er ikek fordi jeg vil gøre det, men tænker bare at de må have
nogle regler hvad det angår, gider jo ikke betale fuld afgift for en
cykel der er overgemt. meningen er jo netop at der skal spares penge
ved at finde en udenlands der er 1 år gammel, og dermed billigere

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-06-07 17:33

S.G wrote:

> [...]
>
> Det må da være et hul, da enhver hurtigt kan forfalske eller få sælger
> til at skrive en lavere pris end man har givet!

Ja, og det må da være et hul, at Netto ikke tjekker alle der går ud af
butikken - for man kan jo bare stjæle deres varer!

--
Ole Hansen

Fra : Ole Hansen

Dato : 07-06-07 18:31

Ole Hansen wrote:

> Ja, og det må da være et hul, at Netto ikke tjekker alle der går ud af
> butikken - for man kan jo bare stjæle deres varer!

Hov.. Glemte en

--
Ole Hansen

Fra : Neser

Dato : 07-06-07 22:28

> [...]
>cykel der er overgemt. meningen er jo netop at der skal spares penge
>ved at finde en udenlands der er 1 år gammel, og dermed billigere

Det er ikke nødvendigt at forfalske. Det gør de næsten for én...
Købte min Duc' brugt i tyskland af en privat, dog igennem en forhandler
(Kommission?) og da jeg havde forklaret ham reglerne omkring afgifter i DK
(Han spurgte selv af nysgerrighed..), spurgte han; "Nå, hvad skal jeg så
skrive købsprisen har været?" (Self. på tysk :) )
Forklareed ham så, at Skat havde nogle priser de brugte til brugte maskiner,
så købsprisen var ligegyldig i den henseende.

Fakturaen hos forhandleren skal jo også passe!
Det kan jo ikke passe nogen steder hen at han har fået eks. 50.000 i kassen
når han har solgt en vare på papiret til 30.000!
Ved godt at de nemt kan skrives ind som noget andet, men det er vel ikke i
forhandlerens interesse at fuske med papirerne, det kommer jo bare tilbage
og "bider ham i røven" på et senere tidspunkt.. Der skal nok være nogen der
finder ud af det og får ondt et vist sted.

"Tyv tror hver mand stjæler..." eller "Den kloge narrer den mindre kloge.."
Ved ikke hvilket ordsprog der er bedst at bruge. Men er personligt imod
snyd! ( -WaZZa har forstået at du ikke vil snyde, hvilket jeg heller ikke
vil beskylde dig for!)

- Neser

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-07 10:27

On Thu, 07 Jun 2007 09:27:23 -0700, S.G wrote:

> [...]
>
> Det må da være et hul, da enhver hurtigt kan forfalske eller få sælger
> til at skrive en lavere pris end man har givet!

Som noget nyt, som jeg ikke havde set før, så står der på min faktura
nederst:

"Undertegnede erklærer herved på tro og love, at der ikke ydes anden
betaling end forannævnte. Der er ikke mellem køber og sælger oprettet
skriftlig kontrakt vedrørende købet."

Underskrevet Køber og Sælger

Dette skrift angiveligt af hensyn til dokumentation til Skat.

Jeg vil tro at Skat trækker dig gennem hele retssystemet hvis at de opdager
"noget" underligt. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/bmw
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : S.G

Dato : 07-06-07 17:28

On 7 Jun., 15:28, "Solvang" <solv...@paradisFJERN.dk> wrote:

> I taler begge om brugte cykler, så intet nyt i det.....- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

jep for det her gælder reglerne om parallel import

Fra : S.G

Dato : 08-06-07 10:30

On 8 Jun., 11:27, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
> Dette skrift angiveligt af hensyn til dokumentation til Skat.
>
> Jeg vil tro at Skat trækker dig gennem hele retssystemet hvis at de opdager

ok, så må jeg gå ud fra at hvis jeg betaler de 93000 svenske, dvs
cirka 20000kr under hvad den koster her i dk, at de ikke brokker sig!
Det er jo prisen i Sverige for en overgemt!

Fra : S.G

Dato : 08-06-07 10:33

On 7 Jun., 23:27, "Neser" <N...@neser.dk> wrote:

> [...]
> Ved ikke hvilket ordsprog der er bedst at bruge. Men er personligt imod
> snyd! ( -WaZZa har forstået at du ikke vil snyde, hvilket jeg heller ikke

wazza er mig S.G! Var bar elogget ind på en anden email (ebay email).

Men nej vil sq ikek snyde! Læs længere nede!

Det jeg er bange for at at de vil forlange fuldafgift for cyklem som
koster her i DK. Den 06 overgemte modele er PT 20k billigere i sverige
end i DK! Så der er nogle penge at spare medmindre de tager den fulde
afgift, som kostede den de 95k herhjemme! Så er de rjo pludselig ingen
idé i det, da den så vil koste det samme som en ny 07 model

Fra : S.G

Dato : 08-06-07 10:35

> "Undertegnede erklærer herved på tro og love, at der ikke ydes anden
> betaling end forannævnte. Der er ikke mellem køber og sælger oprettet
> skriftlig kontrakt vedrørende købet."

Der var den. Det giver jo netop mig en sikkerhed når jeg køber en mc
20k billigere i Sverige! Hvis de synes det er underligt, kan de jo
undersøge det og netop finde ud af at der ej er lavet kontrakt med
mere!