Mc på værksted i laang tid!
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 08:02

Hej gruppe.
Jeg har en SYM GTS 250, som er købt sidste år i maj.
Allerede efter 2000 km, ca. ½ år, begyndte den at opføre sig mærkeligt, når
man vil sætte i gang, fra tomgang - Den nærmest drunknede. Efter 14 dage,
kunne den finde på at gå helt i stå, man kunn ekun starte den, ved ikke at
give gas, og når den så kom i tomgang igen, så gik den død, så snart man gav
bare lidt gas.
- Tog den så ud til Frankies MC i Randers, hvor den er købt, de brugte så
knap 2 md, på at lave den. Fejlen, sgade de, var at gasspjelet var bleven
ridste/slidt, (kun efter 2000 km)
- Nu et halv år senere, er den så glat igen - Samme fejl, den er nu ved
Frankies MC igen, og har været der 1 md. Har ringet til dem tidt. Indtil
videre har de ikke lavet noget som helst. Jeg får at vide hvergang jeg
ringer - At det tager laaang tid at bestille reservedele hjem, til SYM /
Aprila modeller, da de ligger i Italien, og de er langsom der?
Kan det virkelig passe, at der ikke er en importør, eller noget i DK, som
har en så simpelt ting som en kaburator på lager?
En hel anden ting, er at Frankies mc, vil skifte Gasspjelet igen - Burde man
ikke finde ud af hvorfor fejlen nu er opstået 2 gange på 1 år, med kun 6000
km på klokken?
- Kan jeg være tjent med at jeg igen skal undervære min mc i 2 md, fordi
Frankies ikke har et reserve lager?

Lidt irretations brok fra mig, vil sgu gerne ud og kører i det gode vejr.

Hvad havde I andre gjort i denne situation - hvad kan jeg gøre? Klage et
sted over lang tid på værksted, refusion eller andet? Er bare sur over de
ikke har lavet noget endnu i en hel md.

Hvor kan jeg evt. finde et tlf. nr. til en Sym impotør, og hører af, om de
virkelig ikke har et gasspejl på lager?

Mvh

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 08:35

<ji> skrev i en meddelelse news:136a2iqckic8l2c@corp.supernews.com...
> Hvor kan jeg evt. finde et tlf. nr. til en Sym impotør, og hører af, om de
> virkelig ikke har et gasspejl på lager?

Her importør formoder jeg,
http://www.itago.dk/default.asp?page=/cms/Main.asp?ID=28505
Prøv dem.

PS. der ser ud som at man kun kan få en komplet kaburator!!! Det er hvad der
står i partskatalogen, hvad er det for en kabúrator?

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 05-06-07 08:45

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> PS. der ser ud som at man kun kan få en komplet kaburator!!! Det er hvad
> der står i partskatalogen, hvad er det for en kabúrator?

Der hersker tilsyneladende en generel mangel på motorcykelmekanikere. Jeg
havde i februar/marts min vintercykel 8 dage på værksted for at få en lille
forsikringsskade takseret og brugte herefter 1 dag på at få udbedret den
skade værkstedet ikke formåede at udbedre. Resultatet er blevet, at jeg mod
en beskeden arbejdsløn fra forsikringsselskabet nu selv reparerer. Fra mine
kammerater hører jeg lignende historier, om motorcykler som ikke bliver
lavet...

John de Summer-Brason

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 10:26

> [...]

> PS. der ser ud som at man kun kan få en komplet kaburator!!! Det er hvad
> der står i partskatalogen, hvad er det for en kabúrator?

Uha. Der må jeg være dig et svar skyldig. Jeg ved ikke meget om, hvad der
gemmer sig af mm kaburator osv i dyret. Men standard SYM GTS 250ccm
MCscooter.
Hvor ser du, at de har en komplet kaburator?

Fra : OZ3BTO

Dato : 05-06-07 13:00

Aprillia er EXTREMT langsomme til at sende dele ..
Min classic holdte ved minimotor i Kolding i 4½mdr og ventede på tandhjul
og kæde

Nu har jeg så heldigvis fundet et sted hvor det kan købes uorginalt = max 3
dage så er stumpen der

Når samme fejl kommer igen 3. gang burde købeloven så ikke kunne bruges til
at få handlen til at gå tilbage ? evt. udløse en helt ny maskine da den
første jo må have en eller anden defekt

Erik