Med hvad, fjernes kædesmørrelse fra krom/m~
Fra : Peter Hansen

Dato : 04-06-07 18:48

Har fået oliespray (Hvid kædeolie/spray fra Louis) stænket op ad bagskærmen
samt på nogle kromdele.

Er lidt betænksom på hvorledes eller med hvad jeg kan fjerne disse
fedt-stænk, uden at skade lakken eller chromen.

Kan jeg bruge rensebenzin eller måske terpentin....eller noget helt tredie?

Hilsen Peter

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-06-07 19:13

Peter Hansen skrev:
> [...]
> fedt-stænk, uden at skade lakken eller chromen.
>
> Kan jeg bruge rensebenzin eller måske terpentin....eller noget helt tredie?

lampeolie, eller WD40, skulle gøre det for dig

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : André S Hansen

Dato : 04-06-07 19:21

"Peter Hansen" <lillepeteredderkop@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fedt-stænk, uden at skade lakken eller chromen.
>
> Kan jeg bruge rensebenzin eller måske terpentin....eller noget helt

Lugtfri Petroleum, tager kædespray skide godt, hvis du er bekymret for lak
og chrom, kan du vel bare vaske den bagefter

Mvh
André S Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 20:30

> Er lidt betænksom på hvorledes eller med hvad jeg kan fjerne disse
> fedt-stænk, uden at skade lakken eller chromen.
>
> Kan jeg bruge rensebenzin eller måske terpentin....eller noget helt
> tredie?

Almindelig polervoks/lakforsegler tager det fint.

Allan

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 21:16

"Peter Hansen" <lillepeteredderkop@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan jeg bruge rensebenzin eller måske terpentin....eller noget helt
> tredie?

Aldrig terpentin eller diesel, der er for skrapt for især gummi. Hold dig
til petroleum (=lampeolie eller grill-tændvædske, der er langt lettest at
komme til i fornuftige mængder og priser). WD40/rustløser er også ganske
brugbart omend langt dyrere i længden!

--
Armand.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 05-06-07 06:46

Armand wrote:

> [...]
> komme til i fornuftige mængder og priser). WD40/rustløser er også ganske

Jep, noget af en prisforskel: 5 l WD-40 til 299 kr og 10 l petrolium til
225 kr.
(<http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2025&n=10&KundeID=> &
<http://www.special-butikken.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=6537&selected=1>)

I.flg. en test jeg har set i et landbrugsmagasin er petrolium også lige
så godt til at lønse rust som WD-40 (de havde spændt nogle bolte, lade
dem ruste under "kontrollerede" forhold og derefter brugt hhv WD40 og
petrolium).

Og hælder man petrolium i den "originale" WD-40 forstøversprøjte til
34,95
(<http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2015&n=10&KundeID=>),
ser det jo også lige så godt ud på hylden :) Man kan også bare vælge at
købe fx en flaske fælgrens til 19,95
(<http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1559&n=10&KundeID=>),
når man så har brugt fælgrensen, har man en "gratis" sprøjteflaske, der
både kan forstøve og sprøjte i en fin stråle (hvilket WD-40 forstøveren
ikke kan) jo joo... mærker koster :)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT | Yamaha XJ 600, 1986
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1010

Fra : Armand

Dato : 05-06-07 22:14

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> Jep, noget af en prisforskel: 5 l WD-40 til 299 kr og 10 l petrolium til
> [...]
Eller 10 stk ét-liters lampeolier hos nærmeste supermarked for omkring
110,-kr!

--
Armand.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 07-06-07 09:05

Armand wrote:
> "Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> Eller 10 stk ét-liters lampeolier hos nærmeste supermarked for omkring
> 110,-kr!

Er du gal! Tænk på miljøbelastningen med alle de plasticflasker :) Nej
ok... det er nok noget nær det billigste - hvis man da ikke kan få fat i
en 250 l tromle hos producenten...

Fra : Futte & Co.

Dato : 05-06-07 13:54

Peter Hansen wrote:
> [...]
> fedt-stænk, uden at skade lakken eller chromen.
>
> Kan jeg bruge rensebenzin eller måske terpentin....eller noget helt tredie?

Malerrens kan også ta' det fedtede stads

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70