Ladning Ducati
Fra : Michael Jensen

Dato : 04-06-07 17:21

Hej alle
Er der nogen der kan hjælpe med ledningsfarverne på laderelæet på en 748 og
en 996 og forskellen på dem har læst Gruby`s forklaring men kan ikke omsætte
bogstaverne til farver

Michael Jensen
m_jensen@tele2adsl.dk

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 04-06-07 17:57

Michael Jensen skrev:
> [...]
> en 996 og forskellen på dem har læst Gruby`s forklaring men kan ikke omsætte

Hviklen årg er din 748 ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-06-07 19:22

Den er fra 1996

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 04-06-07 20:09

Michael Jensen wrote:

> Den er fra 1996

Så passer en regulator fra en 996 ikke direkte, din 748 er en 2-faset
regulator med Ladelampe (Gen = Generator), en 996 regulator er en 3-faset
sag uden ladelampe.

Om den kan anvendes ved jeg ikke (Gruby, kan du svare ?), men i mine øjne
var den bedste løsning at købe en Schnabel regulator den dur

Jeg har diagrammer over begge cykler, hvis du skal gøre forsøget.

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-06-07 20:46

On Mon, 4 Jun 2007 19:08:39 +0000 (UTC), dan@virker.dk (Dan \"748\"
Dethlefsen) wrote:

Hej Dan.

>Så passer en regulator fra en 996 ikke direkte, din 748 er en 2-faset
>regulator med Ladelampe (Gen = Generator), en 996 regulator er en 3-faset
>sag uden ladelampe.

Du har ret.

>Om den kan anvendes ved jeg ikke (Gruby, kan du svare ?), men i mine øjne
>var den bedste løsning at købe en Schnabel regulator den dur

Og nej, den kan ikke anvendes - Dioderne holder ikke til behandlingen.
Køb en Schnabel eller Silent Hektik.

>Jeg har diagrammer over begge cykler, hvis du skal gøre forsøget.

DON'T!

OT: Hvordan gik det med indikatoren?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-06-07 21:04

Den er nu grøn og sat på stell ved en forhandler på Djursland tror nu jeg
prøver at sætte tænding på den grønne går den til så skal der jo en ny til
alligevel så intet prøvet intet sparet som du selv skriver i en artikel som
jeg læste på nettet

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-06-07 21:07

On Mon, 4 Jun 2007 22:03:46 +0200, "Michael Jensen"
<m_jensen@tele2adsl.dk> wrote:

Hej.

> [...]
>alligevel så intet prøvet intet sparet som du selv skriver i en artikel som

Sæt evt en lille sikring i serie.
5-8 Amp - Det burde sikre mod 40 cm fejl

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-06-07 21:27

Prøver med en sikring imellem men det er sku surt for min kammerat at få en
mc tilbage fra en forhandler der lover at alt virker og den så ikke lader og
ja der er 3 ledninger ud fra startoren hvor de kun har brugt 2 ledninger til
regulatoren og sat den grønne til stell det rigtige burde have været af
sætte den rigtige regulator på tror vi skal have en snak med ham der lavede
den men mange tak for hjælpen.

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 21:59

"Michael Jensen" <m_jensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have været af sætte den rigtige regulator på tror vi skal have en snak med
> ham der lavede den men mange tak for hjælpen.

Når det kommer til det elektriske halter det generelt grundigt hos landets
mc-værksteder - De er jo ikke så velsignede med el-orakler som denne gruppe

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-06-07 17:58

On Mon, 4 Jun 2007 18:21:10 +0200, "Michael Jensen"
<m_jensen@tele2adsl.dk> wrote:

Hej.

>Er der nogen der kan hjælpe med ledningsfarverne på laderelæet på en 748 og
>en 996 og forskellen på dem har læst Gruby`s forklaring men kan ikke omsætte
>bogstaverne til farver

Bogstaverne findes ikke på 748/996.
De gule er til generatoren.
De to røde går til + på batteri.
De to sorte er stel.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-06-07 19:09

Hvad så når der er
2 Gule Stator
1 Hvid ?
1 Grøn ?
1 Rød + Bat
Og der en stell på hvor den er spændt fast

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-06-07 20:42

On Mon, 4 Jun 2007 20:08:42 +0200, "Michael Jensen"
<m_jensen@tele2adsl.dk> wrote:

Hej.

>Hvad så når der er
>2 Gule Stator
>1 Hvid ?
>1 Grøn ?
>1 Rød + Bat
>Og der en stell på hvor den er spændt fast

Det må være en af de ældre 748.
Så er det en generator a'la' 851 og 888.
En såkaldt "to tråds" eller enkelt fase.
De to gule til generatoren.
De to røde gennem sikringen til batteriet (undskyld forglemmelsen
Søren).
Den hvide er til ladelampen.
Den du kalder grøn håber jeg er sort - Den går til tændingsnøglen og
er regulatorens referance.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Michael Jensen

Dato : 04-06-07 19:12

Der er foresten en lampe i instrumentet hvor der står Gen

Fra : Søren Johansen

Dato : 04-06-07 18:02

"Michael Jensen" skrev i en meddelelse:
> Hej alle
> Er der nogen der kan hjælpe med ledningsfarverne på laderelæet på en 748
> og en 996 og forskellen på dem har læst Gruby`s forklaring men kan ikke
> omsætte bogstaverne til farver

Hvilke er du i tvivl om?
Gule = fra generator
Rød(e) = til hovedsikring og videre til batteri
Sort = stel (+ sikkert en direkte til minus på batteri)

Mvh
Søren

Fra : Hekto

Dato : 04-06-07 20:05

On Mon, 04 Jun 2007 18:58:15 +0200, Steen Gruby wrote:

> Bogstaverne findes ikke på 748/996.
> De gule er til generatoren.
> De to røde går til + på batteri.
> De to sorte er stel.

Skiftede de ikke til den store generator på et tidspunkt?

Op den 530 Watt geerator der sidder på min kommer der 3 gule fra
generatoren. Hvis de har samme farv er 'rækkefølgen' ligegyldig.
Ledningerne til laderegulatoren helt andre farver bl.a. to-farvede.

--
/Hekto