ny mc fra Sverige? afgift?
Fra : WaZZa

Dato : 04-06-07 16:49

Jeg har luret lidt på en KTM superduke.
Den nye model 2007 koster 230k :(

Jeg havde håbet på at man i DK kunne finde et par overgemte modeller
fra 05 eller 06 og få dem lidt billigere. men det har ej været muligt.

Sad og søgte lidt i Sverige, og der er en ny superduke fra 06 sat ned
fra 116k s. kr til 93k s.kr

Er der nogen der kan lure hvad prisen inkl afgift bliver hvis jeg
tager sådan en hjem?

Fra : Solvang

Dato : 04-06-07 16:52

"WaZZa" <MSGDiller@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis den er ny, så skal du betale den afgift som er på en ny fra Danmark....

Fra : WaZZa

Dato : 04-06-07 16:58

On 4 Jun., 17:52, "Solvang" <solv...@paradisFJERN.dk> wrote:
> [...]
> tager sådan en hjem?
>
> Hvis den er ny, så skal du betale den afgift som er på en ny fra Danmark....

Mente der var noget med at afgiften blev regnet ud fra den pris man
giver, netop fordi det er en ny cykel.

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-07 17:27

On Mon, 04 Jun 2007 08:58:15 -0700, WaZZa <MSGDiller@gmail.com> wrote:

>Mente der var noget med at afgiften blev regnet ud fra den pris man
>giver, netop fordi det er en ny cykel.

Det kan du også, men momsen skal betales i brugerlandet således at:

"Fabriksnye køretøjer med anmeldt standardpris, kan nu også
afgiftsberigtiges på grundlag af den faktiske indkøbspris (og lavere
pris end den anmeldte mindstebeskatningspris) tillagt minimum 9 pct.
forhandleravance og moms."

Det vil sige, at du skal betale reg. afgift af S-Pris (ex.
S-moms)*1.25*1.09 efter gældende regler (d.v.s evt de nye ved
vedtagelse).

De nye regler -

Motorcykler: 105 pct. af 8.300 – 23.300 kr. og 180 pct. af resten.

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : WaZZa

Dato : 04-06-07 17:49

On 4 Jun., 18:26, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
> vedtagelse).
>
> De nye regler -
>
> Motorcykler: 105 pct. af 8.300 - 23.300 kr. og 180 pct. af resten.

er der så noget at hente?

Nogen der ved hvad afgiften er på en spritny superduke? mener den
koster 95k uden afgift

Man kunne jo evt finde en 05 model med lavt km tal og så betale afgift
af den. Den kan jo umulig koste mere end hvad afgiften er på en ny
cykel

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-07 18:02

On Mon, 04 Jun 2007 09:49:18 -0700, WaZZa <MSGDiller@gmail.com> wrote:

>er der så noget at hente?

Det må du virkelig selv finde ud af (=regne på). Det er jo ikke så
svært, AFAIK er svensk moms på cykler også 25% som i DK...., husk
at den pris du skal ha' fat på er S-prisen _ex_moms, som du kan få
refunderet (hvis den allerede er betalt).

>Nogen der ved hvad afgiften er på en spritny superduke? mener den
>koster 95k uden afgift

Relativt nemt selv at regne ud, når du har DK-handelsprisen ved at
regne baglæns, idet de gamle regler for afgiften er:

Motorcykler: 105 pct. af 8.300 – 15.200 kr. og 180 pct. af resten.

>Man kunne jo evt finde en 05 model med lavt km tal og så betale afgift
>af den. Den kan jo umulig koste mere end hvad afgiften er på en ny
>cykel

I så fald udsiger de nye (forventelig vedtagne) regler:

Brugte motorcykler:

1) Motorcykler:

Ikke over 1 år: 105 pct. af 7.200 -19.800 kr. og 180 pct. af resten.

1-2 år: 105 pct. af 6.100-16.900 kr. og 180 pct. af resten.

2-3 år: 105 pct. af 5.100-14.000 kr. og 180 pct. af resten.

3-4 år: 105 pct. af 4.100-11.100 kr. og 180 pct. af resten.

4-5 år: 105 pct. af 3.000-8.200 kr. og 180 pct. af resten.

5-6 år: 105 pct. af 2.000-5.200 kr. og 180 pct. af resten.

Over 6 år: 105 pct. af 1.000-2.300 kr. og 180 pct. af resten.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 23:27

WaZZa wrote:

> er der så noget at hente?

Godt og vel 200k får jeg det til.. men det er jo sent!

--
Squish
VFR750F

Fra : WaZZa

Dato : 04-06-07 18:17

On 4 Jun., 19:01, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> 5-6 år: 105 pct. af 2.000-5.200 kr. og 180 pct. af resten.
>
> Over 6 år: 105 pct. af 1.000-2.300 kr. og 180 pct. af resten.

:)

har haft en del cykler igennem efterhånden og har altid ramt nogen
lunde ringtig med gæt og afgift
men lige med superduken er der bare ingen brugte til salg nogen
steder.

Så ved ikke hvad den kommer til at koste

Finder jeg en 2 år gammel cykel med 10.000km på klokken har jeg ingen
anelse om hvad den vil komme til at koste i afgift!

render den op i 130k i afgfit kan det jo ej svare sig med en 2 år
gammel cykel, da de koster en 70k fra 05 med 10k km på klokken. Så
taler vi 190k for en cykel der er 2 år gammel med 10k km på klokken
kontra en ny til 230k!

Så er lidt rundt på gulvet hvis jeg vil have sådan en.

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-07 18:25

On Mon, 04 Jun 2007 10:16:39 -0700, WaZZa <MSGDiller@gmail.com> wrote:

>men lige med superduken er der bare ingen brugte til salg nogen
>steder.
>
>Så ved ikke hvad den kommer til at koste

Nej - Men sådan er det, vil du importere/afgifte en brugt, så sker det
jo ved vurdering af AV og er man ude i noget meget eksotisk er man
helt og holdent i SKAT's vold, risici er meget højere end normalt
p.g.a. den ukendte AV=afgiftspligtige værdi....kan man ikke leve med
det og/eller vil tage slagsmålet hele vejen, bør man nok helt undlade.

Fra : WaZZa

Dato : 04-06-07 19:05

On 4 Jun., 19:25, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
> p.g.a. den ukendte AV=afgiftspligtige værdi....kan man ikke leve med
> det og/eller vil tage slagsmålet hele vejen, bør man nok helt undlade.

ja der har du fat i noget, men eksotisk er KTM nu ikke. Der er masser
fa dem :)

Men ser om ikke jeg kan få en tysker ti at sende en kopi af en
regattest. Så er der jo kun at gå på skat og spørge om en
forhåndsvurdering

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-07 19:18

On Mon, 04 Jun 2007 11:04:30 -0700, WaZZa <MSGDiller@gmail.com> wrote:

>ja der har du fat i noget, men eksotisk er KTM nu ikke.

Eksotisk i forståelsen - afgiftet i DK-vurderingssystemet, er der
masser af dem, er det en smal sag at finde en ca. afgift, optimalt er
de cykler der ligefrem er lavet værdilister for...Er man ude i, at der
kun har været få igennem, bliver det hele mere usikkert, og man bør
konf. direkte med SKAT inden importen, som du også selv er inde på.

Fra : WaZZa

Dato : 04-06-07 19:24

On 4 Jun., 20:17, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:

> [...]
> kun har været få igennem, bliver det hele mere usikkert, og man bør
> konf. direkte med SKAT inden importen, som du også selv er inde på.

jep må rive fat i de her en af dagene

hvordan er det nu med de nye regler.
Kommer jeg ned med original attest og toldsyns papir så sætter de en
endelig med det samme (det med forbehold tvivler jeg på holder, dvs
tvivler på de dobbelttjekker da de jo har toal lange ventetider og
masser af se til)?

Fra : MKS - 74

Dato : 04-06-07 19:35

On Mon, 04 Jun 2007 11:23:39 -0700, WaZZa <MSGDiller@gmail.com> wrote:

> [...]
>endelig med det samme (det med forbehold tvivler jeg på holder, dvs
>tvivler på de dobbelttjekker da de jo har toal lange ventetider og

De sætter kun en endelig med det samme, _hvis_ det er en cykel de er
sikker på hvor skal havne, det kunne man godt tvivle på er tilfældet
med en KTM, proceduren kan du se her:

<http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1526179&vID=201233&i=4#i1526179>

Fra : WaZZa

Dato : 05-06-07 17:34

On 5 Jun., 00:26, Squish <.invalid> wrote:

> Godt og vel 200k får jeg det til.. men det er jo sent!
>
> --
> Squish
> VFR750F- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

hehe du ved jo hvordan den er. Skal bare ejes :)

men den er svær at lure den med afgiften på sådan en!