> nogen der ved om f3éren passer lige på f2éren, mht til kåbe, motor osv....
Hej Niels
Forskellene er:
30mm hul til bagsvinger på F2, 32mm hul til bagsvinger på F3. Enten beholder
du din gamle bagsvinger. De er
ellers ens ud over akseldiameter, ellers bores F2 stellet op fra 30mm til de
32mm så en F3
bagsvinger kan bruges.
3 små beslag til at holde køler. Køleren på en F3'er er større og buet, og
derfor er beslagne, der holder køleren, lidt anderledes.
Løsning 1: behold din gamle køler. Den er fint stor nok til danske forhold,
og det giver ingen problemer.
Løsning 2: skær beslagene af og byt rundt fra et F2 til et F3 stel, hvilket
ikke er noget stort indgreb.
Beslag til at holde benzinpumpe mangler på F2 stellet. Kan bare skæres af et
F3 stel og svejses på. Derudover mangler et par små ting som knopper til at
trække kabelnettet og det store beslag hornet sidder med på F2'eren er væk
på F3 stellet hvor hornet sidder oppe ved forlygten.
Det der giver problemer er at der er en udskæring i begge sider midt på F3
stellet. I højre side behøver den ikke være der, men i venstre side skal man
skære et hjørne af indersiden af stellet hvis der skal være plads til TPS
sensoren på F3 karburatoren. Det kan ikke ses udefra, men at skære direkte i
stellet er ikke noget man bare lige gør. Det smarteste er at beholde F2
ledningsnet og F2 karburator.
Alt andet passer.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
|