Sikke noget lort!
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 17:29

Hey Folkens

Tja, maskinen skulle jo komme til skade før eller siden. Jeg skulle køre den
ud af "garagen" da jeg ville en tur op og besøge mine forældre på en
campingplads. jeg gik ud og tog maskinen af centerstøtten og ville så trække
den ud gennem døren som jeg plejer, men idet jeg skal træde ned ved siden af
motorcyklen for at kunne trække den gennem døren (der er kun lige plads til
at man kan stå ved siden af den når den går gennem døren) så træder jeg
forkert og mister balancen. Motorcyklen tilter væk fra mig og støtter så op
af dørkanten, ganske blidt og fjerlet, så det tænker jeg ikke nærmere over
og er bare glad for at det kun var 10-20 cm den tiltede da den stødte på
karmen. Da jeg får den i ud solen kan jeg desværre se at den har fået en
bule i tanken der hvor den støttede mod karmen. "SIKKE NOGET LORT!" var det
første der røg ud af mig og så gik jeg ellers og brokkede mig over mig selv,
indtil jeg skulle køre. Har fanme kun haft maskinen lidt over en måned og så
sker det her. Det er møg hamrende ærgeligt er det.

ØV!!

//Rasmus - Nu med bulet Suzuki GSX 750 F

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-06-07 17:43

> [...]
> stødte på karmen. Da jeg får den i ud solen kan jeg desværre se at
> den har fået en bule i tanken der hvor den støttede mod karmen.

Øv.
Men hvis lakken er intakt, så kan bulen måske godt rettes ud igen uden at
det kan koste ret meget..
ChipsAway er før blevet anbefalet herinde, så de kan måske hjælpe:
http://www.chipsaway.dk (kender dem dog ikke selv)

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 18:19

"Rasmus T. Houdam" <VirtuniXmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> støtter så op af dørkanten, ... Da jeg får den i ud solen kan jeg desværre
> se at den har fået en bule i tanken der hvor den støttede mod karmen.

Der er intet skidt uden at det er godt for noget: Hændelsen har en ventende
plads #137 i den udvidede "128 måder at vælte på"
Lige efter:
" Efter 150 km i frostvejr stikker jeg benet ud, da jeg skal standse i et
kryds, men det er helt følelsesløst og knækker sammen, hvorefter jeg ligger
og roder rundt på et vejbump med en væltet offroader fyldt med bagage."

> Har fanme kun haft maskinen lidt over en måned og så sker det her.
Lorte lort!
Situationen falder sørgeligt nok ind i min statistik á det vil ske i én
eller anden form i løbet af de første par sæsoner, hvilket jeg ofte bruger
som argument til at omgå kåbemådeller som første motorcykel - Lykkeligt at
du sparede dig et par knækkede kåbepaneler ved denne lejlighed !!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 21:22

> [...]
> kryds, men det er helt følelsesløst og knækker sammen, hvorefter jeg
> ligger og roder rundt på et vejbump med en væltet offroader fyldt med

Hade lige hente min første mc. (cbx750f)og skulle lige åben døren til
gårdhaven, hopper op på mc og slår sidestøtten op
skrider i gruset med den anden fod, så bliver der stille meget stillet efter
en masse prusten og banden,
slipper jag med at sende kåbe og 1 spejl til maler. som kikker lidt og
siger, det er skulige før jeg stadig har
farven i sprøjten. ja da den kom lige fra maleren.

Kim
DR650R DAKAR

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 22:05

"Cool Cat" <k.c.multi snabela tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>........ hopper op på mc og slår sidestøtten op skrider i gruset med den
>anden fod,....

142!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-07 20:06

> ØV!!

Tjaaa, jeg smed modellen nede i gården i torsdags.
Skulle trække ind, men så stod en dum trædecykel i vejen.
Stiller MC'en på sidestøtte, og går hen for at fjerne trædecyklen.
Ud af øjenkrogen ser jeg noget bevæge sig - jo den er god nok - MC'en er på
vej frem over sidestøtten da det skråner lidt - CRASH.

Nå, men som jeg altid har sagt. Motorbøjer er ikke kønne, men da motorcykler
har det med at blive trætte og ligge sig ned på et eller andet tidspunkt, ja
så er det nok en god ide med sådan nogle bøjler.

Så i dag har jeg malet ca. 2 kvadratcentimeter sort motorbøjle, sort igen på
yderste underkant - og det var så det.

Allan
ZRX 1200

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 20:13

"AW" <allan[snabela]malwis[prik]dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ud af øjenkrogen ser jeg noget bevæge sig - jo den er god nok - MC'en er
> på vej frem over sidestøtten da det skråner lidt - CRASH.

- - - And we got #138!!

--
Armand.

Fra : Morten Pedersen

Dato : 03-06-07 21:38

Hvor man man se den komplette liste?

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 23:43

"Morten Pedersen" <morten@stargates.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor man man se den komplette liste?
>
>- - - And we got #138!!

Engang på dkfritidmotorcykel, men jeg synes ikke at det er kommet med over
på den nye drift (á Bunk?) :-/

Passer din adresse lander det lige på mail ved dig - Det er jo blot en tekst
af begrænset størrelse!

/
Armand.

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 04-06-07 22:35

AW wrote:

> [...]
> Ud af øjenkrogen ser jeg noget bevæge sig - jo den er god nok - MC'en er på
> vej frem over sidestøtten da det skråner lidt - CRASH.

Lidt samme historie... Det regner og jeg kommer hjem til bopælen, hvor
en cyklist har parkeret sin cykel på den (åbenlyse!) MC-plads (med anker
i jorden). Jeg skubber sidebenet ud (helt ud - troede jeg) og stiger af,
hvorefter jeg hører den velkendte lyd at støttebenet, der svupper på
plads... Jeg når lige at tænke "FUCK!" og SÅ mærker jeg cyklens vægt
vælte ind over mig. Jeg prøver at holde den men mine ben og den våde,
fedtede asfalt vil ikke bære vægten og jeg beslutter mig for at lægge
cyklen ned på en så forsigtig måde som muligt. Efter et par mislykkede
forsøg med at rejse cyklen op forbarmede en tilskuer sig over mig og gav
en hjælpende hånd. Heldigvis fik jeg ikke givet den fejlparkerede cykel
en flyvetur (selvom jeg havde lyst til det) for et par måneder senere
slog den store karmalov til og fik en 3x34 til at bakke ind i modellen
så jeg fik skiftet alle kåbedele, tank, styr, udstødning, lys,
motordæksler osv. osv. som var blevet let ridsede efter første (og
andet) tilt! Siden da er hun ikke tiltet - 7-9-13!

--
Tony
KiloFazer (iøvrigt i elendig forfatning)

Fra : Rene´

Dato : 03-06-07 22:10

Surt show med din tank.
Der er jo også firmaet NoPaint som kan udbedre buler, hvis bare lakken
er intakt. Måske kan de også gøre med en mc-tank. De er til at finde
på nettet.
Kom selv til at lægge min egen ned sidste år, fordi jeg mistede
balancen og den begyndte at vælte væk fra mig. Kostede et blinklys og
en revnet kåbe.
M.v.h.
Rene´

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-06-07 07:58

Rasmus T. Houdam wrote:
> centerstøtten og ville så trække den ud gennem døren som jeg plejer,
> men idet jeg skal træde ned ved siden af motorcyklen for at kunne
> trække den gennem døren

Kan du ikke sidde overskrævs på den? Eller rider du damesaddel ?

/jim
Hvis kollega lige "tabte" sin BMW K100 for man behøver da ikke at sætte sig
overskrævs på den for bare lige at.... for den den er da nem at holde og den
falder da ikke ligeså stille væk væk væk væk CRASH!

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-07 13:49

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> sig overskrævs på den for bare lige at.... for den den er da nem at holde
> og den falder da ikke ligeså stille væk væk væk væk CRASH!

Hey Jim, kan ikke rigtigt sidde overskrævs da den står inde i et meget lille
skur... og når den så skal ud skal den kantes frem og tilbage et par gange
for at kunne komme uden om bedet indtil jeg får lavet min forhave om... Men
vil da helt sikkert lige tjekke chipsaway og se hvor meget de synes det skal
koste at lave den bule... hvis det koster en mindre formue må den sku bare
få lov at blive der indtil videre...

//Rasmus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-07 09:15

"Armand" <kim-armand@mail.dk> writes:

> Engang på dkfritidmotorcykel, men jeg synes ikke at det er kommet med over
> på den nye drift (á Bunk?) :-/

Hov, bland mig udenom - jeg har kun http://news.dfmc.dk/ - det er
stadig Tony som driver dfmc.dk.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Anders Majland

Dato : 04-06-07 09:40

> Det er møg hamrende ærgeligt er det.
> ØV!!

Det er der - men se det fra den lyse side. Du har selv lavet skrammerne !

Vi købte bil for godt måned siden* og den har allerede fået 2 store stenslag
i forruden og der er en der har påkørt kofangeren på en p-plads.

* Lige før den faldt 13000kr på listeprisen

Til listen over tilt, som jeg ikke ved om er kommet på.

Sidste sommer triller jeg lidt rundt i blåvand iført hjelm og hansker
(shorts og tshirts) og ser gået et hjulspor opad af bagsiden til toppen af
en stor bunker. Der er sikkert en god udsigt deroppefra tænker jeg, og det
så ikke farlig stejlt ud at køre sådan op på skrå af skåningen. Jeg nåede
næsten til toppen af bunkeren inden forhjulet (gadedæk) skrider 1/2 meter og
få bid igen mod en tue. Problemet er bare inertien i cyklen der så kommer op
i lodret - og lidt over hvor så mit højre ben er 1/2meter for kort til at nå
jorden. Det er nok en af de få situationer der måske kunne være redet med
"mere gas" så jeg havde fået baghjulet med ned og måske redet den, men
istedet lavede jeg et stillestående slowmotion tilt, efterlader mc'en på
bakken og ruller selv en 10meter ned af skåningen .... Så var det jeg var
glad for at tanken var næsten tom - sådan en xtz750 er fandens tung at løfte
op på ret køl når den ligger på en skråning med hjulene øverst, og man ikke
har løst til at trække den rundt liggende for ikke at ridse lakken mere ...

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 10:02

> Til listen over tilt, som jeg ikke ved om er kommet på.
>
> Sidste sommer triller jeg lidt rundt i blåvand iført hjelm og
> hansker........
á #139!

--
Armand.

Fra : Studo

Dato : 04-06-07 12:07

Armand wrote:

> "Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse

> á #139!

Hvor kan jeg finde listen henne? Så den for laaang tid siden, men googling
løste ikke problemet.

Lavede selv en her den anden dag. Skulle ind på terrassen, hvor mc'en
parkerer. Men der er ikke plads til sidetaskerne når jeg kører ind. Nå,
tænkte jeg, der er jo ikke så meget vægt i tasken, og den skal jo bare
lige vippes ned på jorden. Så jeg bøjge mig, siddende på cyklen ned for at
låse hængslet op. Kan lige nå, og åbner den op. Så læner cyklen sig til
modsatte side, og eftersom jeg sidder overskrævs, og bøjet ned til
modsatte side, kan jeg ikke give modvægt. Så cx'eren lagde sig stille og
roligt ned på siden. Heldigvis på græs, så ingen skader. Men havde jeg
lavet nummeret alle andre steder, så var kåben nok sprukken.
Så stå af for at rode med sidetasker, også når der skal tages ting ud
eller ligges i.

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 15:35

"Studo" <reNOTkvalmer@googlemail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> [morale:] stå af for at rode med sidetasker, også når der skal tages ting

Hu hej hvor det går!
hermed rundedes 140!

> Hvor kan jeg finde listen henne? Så den for laaang tid siden, men googling
> løste ikke problemet.

Kommer lige direkte!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-06-07 19:07

Armand skrev den 04 jun 2007 i

> "Studo" <reNOTkvalmer@googlemail.com> skrev i en meddelelse

> Hu hej hvor det går!
> hermed rundedes 140!

> Kommer lige direkte!

Hvis nu jeg bidrager med et stunt som egt. IKKE skulle have været
offentliggjort, kan jeg måske også få listen direkte

Det var på Vifferen med fuld taskeornat, top- og sidetasker.
Skal til at stige på, og har af en eller anden grund slået sidestøtten op
allerede, svinger højrebenet over og bliver hængende med tåspidsen på højre
sidetaske. Allerede der er slaget tabt - vægten er på den forkerte side og
venstrebenet bliver løftet fri af asfalten, så jeg må lide den tort at blive
smidt over på den anden side af modellen da den lægger sig ned, samtidigt med
at jeg prøver at beskytte dens ædlere dele med knæerne - hvad gør man ikke!?
Kun sidetasker og højre greb ridset, billigt sluppet. Selvfølelelsen lider
mere. Har siden da ikke en gang *prøvet* at stige på uden sidestøtten nede

Fra : Armand

Dato : 04-06-07 21:25

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op...
> Allerede der er slaget tabt.........................

Du kom lige på som #141, og som præmie vandt du en tilsendelse der er på
vej, hvis jeg har afkodet dit nospam korrekt!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 04-06-07 14:25

> Undskyld. Jeg tog dit tidligere indlæg om at sitet næsten var oppe igen som
> tegn på at det var insiderviden

Var det fra mig?

I givet fald, så er det højst fordi jeg har snakket med Tony, og det
er vist også ved at være et par uger eller mere siden sidst.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 05-06-07 07:08

On 4 Jun., 22:25, "Armand" <kim-arm...@mail.dk> wrote:

> Du kom lige på som #141, og som præmie vandt du en tilsendelse der er på
> vej, hvis jeg har afkodet dit nospam korrekt!

Den angivne emailadresse er valid som den står, der skal ikke ændres
noget - med tak til Bunk der kører denne fantastiske funktion!
Mvh - Arne