gl 1100 soder tændrør
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 03-06-07 12:25

hej

ang: gl 1100 der soder tændrørene til, og de bliver kul sorte. den har
stået nogen år. karburatoren, er renset og justeret ind, men aligevel soder
den rørene helt til. tændspoler +pickup målt igennem ok, nye tændhætter.
olie og filter er self også skiftet.
den går godt indtil den begynder at sætte ud på den ene cyl pga sort
tændrør, og så kommer de andre efterfølgende.
hmm, er lidt ude i måske olietyve hvis de skulle have stået og blevet gamle
og hårde.

nogen der har nogen bud??? , eller mener olietyve er helt galt på den og de
ik kan være så utættte så den soder rør til.
komp test er gjort og er ok

mvh
niels

Fra : Solvang

Dato : 03-06-07 12:39

"Niels Jørgensen" <giraf_giraf_giraf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de
> ik kan være så utættte så den soder rør til.

så ryger den vel også ud af udstødningen?

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 13:57

"Solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Jørgensen" <giraf_giraf_giraf@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> så ryger den vel også ud af udstødningen?
Hvis det er utætte ventilstyrs-pakninger (á "olietyve") der er fejlen vil
den ryge voldsomt ved motorbremsning hvor der er voldsomt vacuum imellem
karburator og ventil hvilket formedelst suger olien langs ventilstammen!

Af samme grund soder indsugnings ventilerne også til hvilket man relativt
let skulle kunne komme til at se med det blotte øje på sådan en Boxer!

--
Armand.

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 03-06-07 14:32

hmm ja skal ikke lige ku sige, hmm nej alt efter hvor meget voldsomt er, så
er det ik sådn så der står en blæksprutte røg udaf!! ville man jo ikke
kunne ondgå at se!

mvh
niels

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 14:47

> [...]
> så
> er det ik sådn så der står en blæksprutte røg udaf!! ville man jo ikke

Kraftigt eller ej, forskellen der indikerer hvorfra forbruget kommer er
hvorvidt oseriet foregår ved påløb :-|

Omkring fejldysning, er en rulning med CO-test á til omkring en plovmand ved
talrige værksteder det eneste sikre svar!

Gider du forøvrigt vænne dig til at fortsætte korrespondancerne nedenunder -
Akkurat som jeg har gjort her?
Jeg læste fornyligt én der forklarede proceduren med " nyhedsgrupper er ikke
Jeopardy - Svaret skal komme efter"
Jeg har med vilje ladet dit svar stå hvor du skrev det for at illustrere
hvor uoverskuelig at snakken ender med at bliver!

--
Armand.

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 03-06-07 14:50

> [...]
> Jeg har med vilje ladet dit svar stå hvor du skrev det for at illustrere
> hvor uoverskuelig at snakken ender med at bliver!

hej hej

jamn det skal jeg nok prøve at huske!!

mvh
niels

Fra : Armand

Dato : 03-06-07 14:54

> hej hej
> jamn det skal jeg nok prøve at huske!!

Tak!
Det er så langtfra en selvfølge at folk er så lærenemme og velvillige

--
Armand.

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 03-06-07 14:30

ja ja selfølgelig gør den det, men syns sgu alle ældre goldwings gør. men
ryger ik meget voldsomt.

mvh
niels